• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
5

پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی خرم دره برگزار می‌شود

  • کد خبر : 67462
  • 23 مهر 1396 - 11:26
پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی خرم دره برگزار می‌شود

رئیس تبلیغات اسلامی خرم دره از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان در پنجم آبان‌ماه خبر داد.

علی مقدمی در گفت و گو با نبض سحر با اشاره به جایگاه شورای هیئات مذهبی در شهرستان گفت: باتوجه به اهمیت و تاثیرگذاری هیئات مذهبی در مسائل فرهنگی و میان آحاد مردم، این شورا از ارزش و حساسیت بالایی برخوردار است.

 

وی  با بیان اینکه انتخابات شورای هیئات مذهبی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، افزود: انتخابات پنجمین دوره شورای هیئات مذهبی  همزمان با سراسر کشور  در  پنجم آبان‌ماه  در شهرستان خرم دره برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: شورا نهادی است مردمی متشکل از نمایندگان هیئات مذهبی کشور که بر اساس فرآیند خاص تعیین می شوند و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه دین فعالیتهای فرهنگی، غیر انتفاعی، غیر حزبی مطابق اهداف و براساس شرح وظایف مندرج در اساسنامه انجام می دهد.

 

 

مقدمی با اشاره به وظایف شورای هیئات مذهبی گفت: از وظایف شورای هیئات مذهبی  می توان به به هماهنگی و همکاری با سازمان  تبلیغات اسلامی در فرآیند صدور مجوز فعالیت هیئات مذهبی ،نظارت مستمر بر فعالیتهای هیئات مذهبی ، رسیدگی به اختلافات پیش آمده میان هیئات مذهبی و رصد اولویتهای فرهنگی ، آسیبها و مشکلات پیش روی هیئات مذهبی با عنایت ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید  اشاره کرد.

 

وی با اشاره  به نام نویسی  برخی از مسئولان هیئات مذهبی خرم دره  در انتخابات پیش رو  گفت:   تا به امروز ۱۲ نفر برای انتخابات شورای هیئات مذهبی نامزد شده اند و این دوره شورای هیئات مذهبی ۷ نفره   و با ۲ عضو علی البدل خواهد بود  و در روز رای گیری ۷۰ هیئت مذهبی ثبت شده حق رای خواهند داشت و می توانند از بین نامزدهای تعیین شده ۷ نفر را انتخاب کنند.

 

انتهای پیام /

 

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=67462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.