• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

دفع زباله های شهری و روستایی باید به روش صحیح و بهداشتی انجام شود

  • کد خبر : 67613
  • 26 مهر 1396 - 8:43
دفع زباله های شهری و روستایی باید به روش صحیح و بهداشتی انجام شود

معاون فرماندار خرمدره گفت: دفع زباله های شهری و روستایی باید به روش صحیح و بهداشتی باشد تا باعث آلودگی زیست محیطی نشود و از به خطر افتادن سلامتی مردم جلوگیری شود.

به گزارش نبض سحر، شاپوررضا کاظمی در جلسه  تشکیل انجمن های زیست محیطی در شهرستان  از راهکارهای عملی در زمینه حفاظت از محیط زیست بیان کرد وگفت: استفاده صحیح و درست از پسماندها از راهکارهای مناسب عملی در توسعه شهرستان است.

وی  به جمع آوری زباله های شهری توسط شهرداری و در روستاها نیز با مدیریت دهیاران تاکید کرد و افزود: حفاظت و پاکسازی محیط زیست و اهمیت دادن به مسئله بهداشت زیست محیطی می تواند از بسیاری از مشکلات ومعضلات اجتماعی جلوگیری کند .

معاون فرماندار خرمدره فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مضرات پسماندها و زباله های رها سازی شده در طبیعت و محیط زندگی اجتماعی را نیازمند ارتقاء سطح آگاهی و مشارکت همگانی دانست و افزود:  برای افزایش این آگاهی‌ها باید برنامه های آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی تاکید کرد: پاکسازی و زیباسازی ورودی و خروجی شهر و روستاهای بخش مرکزی از پسماند ها و نخاله ها باید توسط شهرداری در شهر خرم دره و دهیاری ها در سطح روستاها انجام پذیرد .

وی با تاکید بر اینکه تشکل های مردمی باید در موضوعات محیط زیست ورود پیدا کرده و در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند،گفت: در حال حاضر درشهرستان خرم دره دو تشکل مردمی در حوزه محیط زیست فعالیت می کنند.

این مقام مسئول  به ضرورت توجه به بحث مدیریت پسماند در شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: دفع زباله های شهری و روستایی باید به روش صحیح و بهداشتی باشد تا باعث آلودگی زیست محیطی نشود و از به خطر افتادن سلامتی مردم جلوگیری شود .

درادامه این جلسه نیز سلیمانی رئیس اداره محیط زیست خرم دره ضمن بیان مشکلات و معضلات وضعیت پسماند شهرستان، راهکارهایی را در خصوص رفع این مشکلات ارائه داد و با مطرح نمودن مصوبات جلسه قبل خواستار اجرای مصوبات و توجه ویژه به وضعیت پسماند شهرستان از سوی اعضای کارگروه شد.

در این جلسه هریک از اعضاء و مسئولان مرتبط با مدیریت پسماند شهرستان به بیان اقدامات خود درموضوعات مربط با دسنور کار جلسه پرداختند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=67613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.