• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
10

معارفه‌ای پر از گوشه و کنایه/ وقتی دست شهرداری در جیب خودش نیست

  • کد خبر : 68199
  • 11 آبان 1396 - 10:31
معارفه‌ای پر از گوشه و کنایه/ وقتی دست شهرداری در جیب خودش نیست

مراسم معارفه بیست و ششمین شهردار زنجان، در حالی برگزار شد که بحث کنایه و انتقاد مثل همیشه داغ بود. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عصر روز چهارشنبه سالن بقیه‌الله اعظم نیروی انتظامی میزبان  آیین تکریم بیست و پنجمین شهردار زنجان و معارفه بیست و ششمین شهردار زنجان بود، سالنی که خیلی کم اما، […]

مراسم معارفه بیست و ششمین شهردار زنجان، در حالی برگزار شد که بحث کنایه و انتقاد مثل همیشه داغ بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عصر روز چهارشنبه سالن بقیه‌الله اعظم نیروی انتظامی میزبان  آیین تکریم بیست و پنجمین شهردار زنجان و معارفه بیست و ششمین شهردار زنجان بود، سالنی که خیلی کم اما، میزبان تودیع و معارفه‌های کلیدی است.

مثل همه مراسم‌های زنجان، این بار نیز تودیع و معارفه شهردار زنجان با تأخیر بیش از نیم ساعته همراه بود و باز هم مثل همیشه قبل از همه مدعوین خبرنگاران بودند که در مراسم برای پوشش خبری حضور داشتند به مانند اغلب مراسم‌های اینچنینی پنج ردیف نخست صندلی های سالن برای مهمانان ویژه، پیش‌بینی شده بود.

مراسم معارفه شهردار زنجان نیز همچون سایر مراسم‌های تودیع و معارفه اغلب مدیران استانی حضور داشتند، اما آن چیزی که در این مراسم به چشم می‌خورد، حضور افرادی بود که اصلا از مجموعه مدیریتی استان نبودند و برای خبرنگاران نیز چهره‌هایی ناآشنا بودند و این در حالی بود که برخی از اعضای شورای شهر در مراسم حاضر نبودند یا اگر هم بودند، حضورشان ملموس نبود!!

در نهایت پس از پر شدن سالن مراسم معارفه شهردار زنجان، با حضور استاندار زنجان، هیأت همراه شامل نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و شهردار جدید زنجان شکل رسمی به خود گرفته و آغاز شد.

یکی از نکات جالب توجه در این مراسم حضور ( جعفر یازرلو) گوینده خبر شبکه دو سیما به عنوان مجری برنامه بود که برای برخی از مدعوین خوراک عکس پروفایلی بود.

پس از پخش سرود ملی و قرائت قرآن، رئیس شورای اسلامی زنجان به عنوان میزبان مراسم به سخنرانی پرداخت.

*اعتماد شورا به شهرداری مشروط به انجام برنامه‌های تدوین شده، نیاز مردم، توسعه شهر و در ایجاد درآمدهای پایدار  است

احمد نصیری سخنان را با یک کنایه آغاز کرد و گفت: وقتی چنین سالنی در اختیار نیروی انتظامی است، چرا شورای شهر چنین سالنی ندارد و حتی برای برگزاری جلسات ۳۰ نفر نیز کمبود جا دارد.

وی با اشاره به روند انتخاب شهردار زنجان از بین ۳۵ گزینه مطرح شده، اعتماد شورای شهر به شهردار زنجان را مشروط به فعالیت مطلوب شهردار اعلام کرد و گفت: اعتماد شورای پنجم به شهردار منتخب تا زمانی خواهد بود که وی برنامه‌های تدوین شده، نیاز مردم، توسعه شهر و در ایجاد درآمدهای پایدار گام‌های بلندی بردارد.

رئیس شورای اسلامی زنجان با کنایه از اینکه استان زنجان برای هر یک و نیم سال یک شهردار داشته است، افزود: امیدواریم معصومی نیز در خدمت‌رسانی به مردم موفق باشد.

نصیری اولویت شهردار باید سر و سامان دادن به امور انسانی، هزینه‌های سرسام آور و ایجاد منابع پایدار ارتقای پایدار شهری، نهادینه کردن نظارت مستمر بر عملکرد و جدیت در پیگیری پروژه‌های شهری، لیاقت و شایسته‌سالاری در عزل و نصب‌ها عنوان کرد و گفت: اعضای شورای شهر با اتحاد و همدلی شما را یاری خواهند کرد و در عزل و نصب ها نیز یار و یاور شهرداری خواهند بود، اما دخالت نخواهند کرد.

وی شهرداری را از دستگاه‌های مظلوم عنوان کرد و افزود: شهرداری به لحاظ منابع مالی بسیار ضعیف و هزینه‌های جاری آن نسبت به عمرانی زیاد است و در واقع دست شهرداری یا در جیب مردم یا در جیب دولت است.

*سرمایه‌گذاری احداث کارخانه بازیافت به تلاش شورای شهر قبلی و شهرداری پیگیری و انجام شد

شهردار سابق زنجان نیز در این مراسم با اشاره به انتقادات وارده به شهرداری زنجان درباره سرمایه‌گذاری به فعالیت چهار ساله خود در دوره مدیریت در شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: در چهار سال در زنجان دوره مدیریتی داشت،  تلاش کردم به وعده‌هایی که در مراسم معارفه دادم عمل کنم.

حبیب‌الله یگانه با اشاره به انتقادات وارده به شهرداری درباره درآمد و سرمایه‌گذاری افزود: طی سال قبل و امسال  به مبلغ ۶۵۰  میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه گذاری تعریف کرده‌ایم.

وی از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری جذب شده در شهرداری را کارخانه پسماند اعلام کرد و گفت: همچنین در طی سه دوره ۲۸۰ میلیارد تومان برای انجام اقدامات عمرانی هزینه شده است، که از جمله آن محور زینبیه غربی بود که در ۲۰ سال گذشته به عنوان یک پروژه زخمی در شهر باقی مانده بود.

شهردار سابق زنجان با اشاره به مطالبات ۱۶۵ میلیارد تومان شهرداری گفت: از این میزان  ۱۳ میلیارد تومان از مطالبات را به صورت اوراق خزانه دریافت کردیم.

وی همچنین به روند ساخت پل سیدالشهدا نیز اشاره کرد و گفت: این پل نیز که یکی از اقدامات شهرداری بود، طی روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

*اجازه جذب نیرو در شهرداری را نمی‌دهم

استاندار زنجان در این مراسم نیز با اشاره به سرعت عمل شهرداری در ساخت کلیپ دیدار استاندار با شهردار جدید گفت: امیدواریم همه کارهای شهرداری به همین سرعت انجام شد، چرا که لیاقت مردم زنجان نیز همین است.

اسدالله درویش امیری با بیان اینکه با عوارض و نوسازی و با اخذ عوارض نمی‌توان شهر را اداره کرد، گفت: ما باید به دنبال درآمد پایدار برای شهر و شهرداری با مشارکت بخش خصوصی برای شهر باشیم.

وی با تأکید بر واگذاری امور شهری به شهردار گفت: شورا باید در حیطه وظایف قانونی خود عمل کند.

استاندار زنجان با گلایه از سوی مردم درباره طولانی شدن روند ساخت پروژه‌های شهری افزود: نباید طولانی شدن پروژه‌ها لذت بهره‌مندی از آن را در کام مردم تلخ کند.

وی با انتقاد از جذب نیروی زیاد در شهرداری گفت: شهرداری از وجود نیروی زیاد در حال خفه شدن است، از همین رو به شخصه اجازه جذب نیرو در شهرداری را نخواهم داد، مگر اینکه نیرومی متخصصی نیاز باشد.

استاندار زنجان همچنین با انتقاد از عمر کوتاه مدیریت شهری شهرداران از معصومی شهردار زنجان خواست، برنامه خود را چهارساله ببند.

وی با انتقاد از فرسایشی شدن پروژه‌های شهری گفت: یکی از دلایل این امر همین تغییر مدیریت‌های مکرر بوده است که نمونه آن نیز پل سیدالشهدا است.

درویش امیری در پایان با تقدیر از اقدامات شهردار سابق زنجان حبیب‌الله یگانه، گفت: اگر جای آقای یگانه بودم در مراسم تودیع خودم اینقدر طولانی سخنرانی نمی‌کردم!

*نیازمند همکاری شورای شهر برای موفقیت هستم

شهردار جدید زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد:بنده فعلا کاری در زنجان نکرده‌ام که سخنرانی کنم، اما می‌توان بخشی از برنامه‌هایم را در این مراسم شرح دهم.

مسیح‌الله معصومی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ارائه شده، امور پیگیری خواهد شد و برنامه‌محور خواهم بود، تصریح کرد: شهری که شاخص و الگو در عزاداری حسینی است، باید در همه شاخص‌ها به عنوان الگو معرفی شود.

وی کمبود درآمد مالی، درآمد پایین‌تر از سرانه سایر مراکز استان‌ها، وجود پروژه‌های عمرانی نیمه تمام بسیار در زنجان  را از جمله مشکلات موجود در شهر زنجان اعلام کرد و افزود: رسیدن به پیشگامی و موفقیت در شهر زنجان نیازمند همراهی و همگامی شورای شهر است.

در مراسم تودیع شهردار سابق زنجان و معارفه شهردار جدید زنجان اما از زحمات سرپرست شهرداری زنجان نیز تقدیر شد واین مراسم در حالی به پایان رسید که هیچ کدام یک از مهمانان مدعو از جمله نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس سخنرانی نکردند.

اما همچون سایر مراسم‌ها بحث داغ امروز مراسم، سلفی‌ها و عکس‌هایی بود که به بهانه‌های مختلف گرفته می‌شد، عکس‌هایی از خوش و بش مسؤولان با شهردار جدید زنجان و سلفی‌هایی که  با گوینده خبر تلویزیون  گرفته می‌شد.

یکی دیگر از نکات مورد توجه در مراسم تودیع و معارفه شهردار زنجان، بحث پل سیدالشهدا بود که با وجود تفاسیر مختلف از مراحل برداشت این پل و توضیحاتی که مسؤولان از روند ساخت آن ارائه کردند، هنوز هم بهره‌برداری نشده و گویی قرار است، مراسم رسمی افتتاح و بهره‌برداری آن به دست شهردار جدید انجام شود!!

و در پایان اینکه امروز مسیح‌الله معصومی شهردار زنجان شد، شهری که به اذعان خود مدیران شهری و استاندار زنجان، چندین پروژه برجا مانده عمرانی دارد، شهری که بدهی‌های شهرداری بر درآمدهای آن می‌چربد، شهری که برخی از پروژه‌های آن به تاریخ پیوسته‌اند و … که امیدواریم شهردار زنجان با توجه به کم و کاستی‌های شهر زنجان برای حل آنها چاره‌جویی کند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=68199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.