• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

۵۹ بیمار صعب العلاج کمیته امداد در انتظار حامی / طرح شفاء، طرحی برای حمایت از بیماران خاص

  • کد خبر : 68165
  • 16 آبان 1396 - 9:18
۵۹ بیمار صعب العلاج کمیته امداد در انتظار حامی / طرح شفاء، طرحی برای حمایت از بیماران خاص

رئیس کمیته امداد امام خیمنی (ره) خرمدره گفت: طرح شفاء بدین حالت است که حامی محترم متعهد می شود بصورت دائم و یا برای مدت مشخص ، ماهانه مبلغ پیشنهادی خود (حداقل ۲۰ هزار تومان) را به بیمار تحت حمایت خود و یا بیمارانی که بنا به تشخیص مسئولین درمان امداد امام(ره) در اولویت دریافت خدمات می باشند پرداخت نمایند.

ابوالفضل احمدی در گفت و گو با نبض سحر با اشاره به ۵۹ مددجوی کمیته امداد که از بیماریهای خاص و صعب العلاج  رنج می برند گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) طرحی با عنوان”طرح شفاء” برای جذب حامی برای تامین مالی بخشی از هزینه های معالجه و درمان بیماران  خاص، صعب العلاج وپر هزینه که نیازمندی آنها به تایید اداره پذیرش و مددکاری امداد رسیده باشد را شروع کرده است .

وی با اشاره به جزئیات  طرح شفاء  گفت: این طرح بدین حالت است  که حامی محترم  متعهد می شود بصورت دائم و یا برای مدت مشخص ، ماهانه مبلغ پیشنهادی  خود (حداقل ۲۰ هزار تومان) را به بیمار تحت حمایت خود و یا بیمارانی که بنا به تشخیص مسئولین درمان امداد امام(ره) در اولویت دریافت خدمات می باشند  پرداخت نمایند.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمدره با اشاره به اینکه هزینه های درمانی این بیماران برای آنان سنگین بوده و متوسط مخارج درمانی برای هر نفر از این بیماران در حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰هزار تومان در ماه می باشد گفت: افراد تحت پوشش امداد توانایی پرداخت این مقدار از هزینه ها را ندارند و امیدواریم مردم خیّر شهرستان همچنان که در بحث حامی ایتام  همکاری های خوبی را با مجموعه امداد داشتند در این طرح هم با حمایت های خود حامی این بیماران صعب العلاج باشند.

احمدی با اشاره به جزئیات طرح شفاء گفت: این طرح برای تامین موجبات و امکانات درمانی و هزینه های ناشی از درمان اقشار نیازمند و محرومین تحت حمایت امداد امام «ره» که دچار بیماریهای خاص، صعب العلاج و پرهزینه می باشند و همچنین اعمال نظارت مستمر بر روند بهداشت و درمان خانواده از طریق برقراری رابطه مداوم بیمار با امداد و حامی ،ایجاد بستری مناسب برای ترویج فرهنگ حسنه انفاق و نوع دوستی در جامعه،افزایش و توسعه مشارکتهای مردمی در امداد و جلب حمایت مراکز درمانی و ارکان بهداشتی جامعه در جهت ارتقاء سطح سلامت  است .

 وی دلایل انتخاب  این طرح را محدود بودن سرانه، ایجاد ارتباط عاطفی بین بیمار و حامی، تشکیل پرونده و ایجاد شناسنامه خانوار برای بیماران خاص و صعب العلاج، هدایت بیمار جهت دسترسی به تشخیص صحیح و سریع از طریق راهنمایی امداد، جلوگیری از مراجعات مکرر و غیر ضرور بیماران جهت تأمین هزینه های درمان عنوان کرد .

این مقام مسئول در پایان از تمامی اقشار جامعه و افرادی که می توانند باز  این بیماران حمایت کنند درخواست کرد تا با مشارکت خود در راستای بهبود بیماری این قشر از جامعه کمک حال کمیته امداد باشند تا این افراد بتوانند دوره درمانی خود را طی نمایند و با کسب سلامتی بتوانند در کنار خانواده خود زندگی بدون بیماری داشته باشند.

احمدی در پایان گفت: افرادی که تمایل به حمایت مالی از این بیماران دارند می توانند به کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خر مدره مراجعه کرده و از جزئیات آن کسب اطلاعات کنند.

انتهای پیام /

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=68165

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.