• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

۹۰ روستای استان زنجان برای طرح تعاون روستا هدف‌گذاری شده است / طرح اشتغال روستایی در سه روستای خرم دره اجرا می شود

  • کد خبر : 68689
  • 27 آبان 1396 - 11:23
۹۰ روستای استان زنجان برای طرح تعاون روستا هدف‌گذاری شده است / طرح اشتغال روستایی  در سه روستای خرم دره اجرا می شود

رئیس اداره توسعه و ترویج تعاون اداره‌کل تعاون ، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرده است در طول این برنامه حداقل در پنج‌هزار روستا برنامه ویژه اقتصادی برای ارتقای اقتصادی روستاها اجرا شود و امسال سهمیه استان زنجان در این حوزه ۹۰ روستا از این پنج‌هزار روستا است.

 

به گزارش نبض سحر، علی پاک‌منش  در جلسه طرح روستا تعاون  شهرستان خرمدره ، با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای تقویت اشتغال  در روستاها توسعه تعاونی‌ها است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح در مناطق روستایی ، ایجاد اشتغال با توجه به ظرفیت های موجود هر روستا می باشد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل تعاونی در روستاها باید متناسب با پتانسیل و ظرفیت های موجود در روستا باشد ،افزود: برای اینکه این تسهیلات صرفا به مشاغل پراکنده ارائه نشود بهترین راهکار تشکیل تعاونی‌هایی متناسب با ظرفیت روستاها از بین کشاورزان، دامداران و زنان و مردان روستایی است.

رئیس اداره توسعه و ترویج تعاون اداره‌کل تعاون ، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید در مناطق روستائی را توسعه اشتغال و رونق کسب و کار در روستاها عنوان کرد و گفت: برای داشتن کشوری با اقتصاد پویا و پیشرفته باید به تولید و ایجاد اشغال اهمیت داده شود و در این راستا همه باید با احساس مسئولیت  تلاش مضاعفی داشته باشند.

 پاک‌منش با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرده است در طول این برنامه حداقل در پنج‌هزار روستا برنامه ویژه اقتصادی برای ارتقای اقتصادی روستاها اجرا شود، اظهار کرد: امسال سهمیه استان زنجان در این حوزه ۹۰ روستا از این پنج‌هزار روستا است.

وی با اشاره به اینکه سالانه باید در هزار روستا طرح روستا تعاون اجرا شود، عنوان کرد: دولت همچنین موظف است در طول برنامه ششم توسعه ۵۴ خوشه کسب و کار تعریف و ایجاد کند.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه در اجرای ماده ۲۷ قانون برنامه ششم دولت طرح تعاون روستا را مطرح کرده است، یادآور شد: بنا است در این طرح برنامه‌های دولت در قالب شرکت‌های تعاونی در روستاها اجرا شود.

 پاکمنش   با اشاره به  فعالیت تعاونی های موجود در روستاها نیز اظهارکرد: تعاونی‌هایی که از قبل تشکیل شده و فعالیت دارند و نیازمند تقویت و حمایت مالی هستند نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سرپرست بخشداری خرمدره هم   در این جلسه طرح روستا- تعاون را فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در روستاها عنوان کردو گفت: اجرای این طرح علاوه بر توسعه اقتصادی موجب اشتغال پایدار و رونق کسب و کار درمناطق روستائی شهرستان می شود.

شاپوررضا کاظمی اجرای طرح روستا تعاون را در توسعه اقتصادی روستاها مثبت ارزیابی کرد و افزود: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح توسط دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی تسهیلاتی با بهره ۶ درصدی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و سند و نسق روستایی نیز به عنوان ضمانت پذیرفته می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه اجرای این طرح فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی به ویژه برای افراد تحصیل‌کرده است، تصریح کرد: در اجرای این طرح شاخص‌های سرمایه‌گذاری و افراد تعاونی توسط خود اهالی مشخص می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه اجرای طرح تعاون روستا در مناطق روستایی باعث جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها و مزیت‌های روستاها می‌شود، اظهار کرد: اجرای این طرح همچنین فرصت مناسبی به افراد تحصیل‌کرده روستا جهت استفاده از تخصص و تحصیلات‌شان در راستای توسعه روستا و رشد اقتصادی روستا است.‌

سرپرست بخشداری مرکزی خرم دره از اجرای طرح های اشتغالزایی در قالب طرح روستا – تعاون درشهرستان خبرداد و اظهارکرد: در راستای تقویت اشتغال درمناطق روستایی، طرح روستا تعاون با هدف استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاها در راستای ایجاد اشتغال در آنها این طرح در مرحله اول در سه روستای سوکهریز ،قلعه حسینیه و انجلیین شهرستان اجرائی می شود.

درادامه این جلسه نیز سرپرست اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرم دره با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان ازپتانسیل بالایی در حوزه اشتغالزایی برخوردار هستند گفت: باید با شناسائی ظرفیت های مناطق روستائی در جهت ایجاد اشتغالزائی برای اجرای طرح روستا تعاون در مناطق روستایی شهرستان تلاش شود  .

سیروس مرادی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و قانون اساسی به نقش تعاون توجه ویژه ای شده است ،اظهارکرد : طبق این برنامه حوزه تعاون باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را در دست داشته باشد .

وی  با بیان اینکه همه روستاهای شهرستان خرم دره در حوزه اشتغالزایی از پتانسیل بالایی برخوردارمی باشند، تصریح کرد: روستاها محور اصلی توسعه پایدار کشور هستند وبا وجود این ظرفیت  می طلبد در راستای اجرائی نمودن برنامه های توسعه ای ایجاد اشتغال و طرح روستا – تعاون در مناطق روستائی  بیش از پیش تلاش شود.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=68689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.