• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

۴۰ درصد از دانش آموزان در سال اول حضور در دانشگاه از رشته ی تحصیلی خود ناراضی هستند

  • کد خبر : 68683
  • 27 آبان 1396 - 10:28
۴۰ درصد از دانش آموزان در سال اول حضور در دانشگاه از رشته ی تحصیلی خود ناراضی هستند

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق آمار منتشره ۴۰ درصد از دانش آموزان در سال اول حضور در دانشگاه از رشته ی تحصیلی خود ناراضی می باشند که در بهبود این وضعیت راهنمایی وهدایت معلمان نقش بسزایی دارد.

به گزارش نبض سحر، مرتضی تمجیدی   در بازدید از دبیرستان شهید عزیزی و در جمع کادر آموزشی و اجرایی این آموزشگاه با اشاره به مسائلی از قبیل رخنه ی فضای مجازی در اذهان دانش آموزان، لزوم تربیت دانش آموزان با هویت ایرانی- اسلامی، اهمیت مطالعه و روند رو به رشد آسیب های اجتماعی بیان کرد: با رخنه ی فضای مجازی در اذهان دانش آموزان نحوه  تاثیرپذیری از معلم تغییر نموده است و لازم است در این زمینه معلمان نگرشی متفاوت اتخاذ نمایند زیرا معلم در آن واحد می تواند نقش مشاور و مربی را ایفا نماید.

وی با اشاره به اینکه مدرسه باید جایگاهی برای رشد دانش آموزان باشد و مسیر ورود آنها را به جامعه سهل و آسان کند ، افزود:   سنین نوجوانی  مرحله گذر دانش آموزان از کودکی و ورود به جوانیاست، در این زمان هویت شکل می گیرد، دانش آموزان در این دوره با تضادها و تناقض ها روبرو می باشد و این اهمیت دارد که دانش آموزان چگونه هویتی کسب نمایند، این هویت می تواند در مسیر مطلوب جامعه و یا در مسیری عکس شکل گیرد، و طبق اعلام صاحب نظران این حیطه، هویت ایرانی – اسلامی هویت مطلوب جامعه می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان  در ادامه افزود: دانش آموز از معلم دو درس فرا می گیرد یکی دروس مختلف تحصیلی و دیگری منش و شخصیت ، دانش آموز به معلم با دید الگوی رفتاری نگاه می کند و معلم می تواند در شکل گیری هویت اسلامی – ایرانی و رفتاری متناسب با جامعه ی دینی نقشی بی بدیل در این زمینه ایفا نماید.

تمجیدی  با اشاره به اینکه در هفته ی کتاب قرار داریم اهمیت ویژه کتاب و کتاب خوانی را مطرح نمود و ایجاد ارتباط بین دانش آموز و کتاب درسی و غیر درسی را وظیفه ی آحاد جامعه بویژه مسئولین و دبیران آموزش و پرورش معرفی  و گفت: زندگی دانش آموزان سرشار از مساله و گاهی رنج و درد می باشد باید با برقراری ارتباط دانش آموز و کتاب، نحوه ی مواجه با این مسائل را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

وی  مساله  هدایت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد ، گفت: طبق آمار منتشره ۴۰ درصد از دانش آموزان در سال اول حضور در دانشگاه از رشته  تحصیلی خود ناراضی می باشند که در بهبود این وضعیت راهنمایی وهدایت معلمان نقش بسزایی دارد.

 

لعیا جعفری مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم دره نیز در این بازدید گفت: دستیابی به اهداف آموزش و پرورش   اولویت اصلی مجموعه ی آموزش و پرورش شهرستان خرم دره عنوان کرد .

در ادامه این بازدید مدیر کل و هیات همراه با حضور در کارودانش حدید از نزدیک در جریان مسائل آموزشی این آموزشگاه قرار گرفتند و در پایان از مدیر کارودانش حدید به جهت کسب مقام برتر کشوری در زمینه آموزش همراه تولید توسط مدیر کل تقدیر به عمل آمد.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=68683

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.