• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

‍ طراحی و تولید محافظ لوازم برقی هوشمند برای اولین بار در جهان

  • کد خبر : 68912
  • 04 آذر 1396 - 10:22
‍ طراحی و تولید محافظ لوازم برقی هوشمند برای اولین بار در جهان

مهندس افشار عزیزی و مهندس ضیاء الدین مهدوی از بسیجیان موفق خرمدره ای توانسته اند برای اولین بار در کشور محافظ لوازم برقی هوشمند را اختراع و به تولید انبوه برسانند.

به گزارش نبض سحر،  در هفته بسیج سراغ بسیجیان موفق شهرستان رفته ایم، بسیجیانی که توانسته اند در زمینه علم و فناوری موفقیت های فراوانای را کسب کنند و در هیمن راستا تعدادی از بسیجیان خرمدره توانسته اند موفق به  طراحی و تولید محافظ لوازم برقی هوشمند برای اولین بار در کشور  شوند که در ادامه گفت و گوی ما را با این عزیزان مشاهده می کنید.

مهندس افشار عزیزی و  مهندس ضیاء الدین مهدوی از  بسیجیان موفق خرمدره ای توانسته اند برای اولین بار در کشور محافظ لوازم برقی هوشمند را اختراع و به تولید انبوه برسانند.

مهندس افشار عزیزی مخترع محافظ هوشمند لوازم برقی در خصوص این اختراع گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در کشور و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت مسائل زیست محیطی (تولید کم پسماندهای الکتریکی که قابلیت بازیافت در کشور را ندارد یا بازیافت آن هزینه بر می باشد) و افزایش طول عمر لوازم الکترونیکی از قبیل LED،LCD، رایانه، کلیه دستگاههای جانبی متصل به تلویزیون  ،جلوگیری از خروج ارز از کشور در اواخر سال ۹۴ به فکر طراحی و تولید این محافظ هوشمند بودیم.

وی در خصوص نحوه کار این اختراع گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۰ میلیون خانوار در ایران از دستگاه های صوتی و تصویری استفاده می کنند و اغلب اوقات پس از خاموش کردن دستگاه به وسیله ریموت کنترلی، جریان الکتریکی از آنها قطع نمی شود حتی در مواقعی دستگاه های جانبی متصل به تلویزیون به حالت استند بای قرار داده می شوند حال اگر مصرف هریک از این مجموعه زا به طور متوسط ۳۰ولت آمپر در نظر بگیریم برای ۲۰میلوین خانوار به عدد ۶۰ مگا ولت آمپر مصرف بیهوده می رسیم که علاوه بر تحمیل هزینه برای خانوار ها و کشور موجب آلودگی هوا نیز می شود.

این مخترع خرمدره ای با اشاره به اینکه استفاده از این دستگاه هوشمند  باعث افزایش چند برابری طول  عمر دستگاه  الکتریکی خواهد شد  گفت: محافظ هوشمندی که ما ساخته ایم  برای مدیریت دستگاه های صوتی و تصویری طراحی شده است  که جریان الکتریکی را تقریبا بعد از دو دقیقه پس از خاموش کردن تلویزیون و سایر دستگاه های الکتریکی  از کلیه دستگاه های های متصل قطع می کند و برای فعال نمودن مجدد دستگاه می توان از کنترل موجود و یا دکمه “ست” روی دستگاه استفاده کرد.

عزیزی با اشاره به اینکه این محصول مشابه خارجی ندارد  افزود : در سال ۹۶ برای تولید انبوه و راه اندازی خط تولید در شهرک صنعتی خرم دره در زمینی که از سالها قبل برای ایجاد کارگاه خریداری شده بود اقدام کردیم.

وی گفت: از مسئولین خواهش می کنم دست جوانان توانمند و شاخص شهرستان را بگیرند و یاری گر آنها باشند، خرم دره که بالاترین آمار باسوادی کشور را دارد از لحاظ بیکاری هم آمار بالایی دارد، ولی مسئولین با اعتماد به جوانان و کمک آنها و کم نمودن مسیر اداری و بروکراسی و نیز جذب سرمایه گذار می توانند از ایده ها و خلاقیتهای جوانان به نحو احسن حمایت و دشمن راکه در صدد ایجاد مشکلات اقتصادی برای ایران عزیز است،ناکام بگذارند.

این مخترع موفق خرمدره ای گفت: اگر کارگاه تولید این محصول با یاری خداوند ومساعدت مسئولین راه اندازی شود محصولات و اختراعات دیگری نیز که توسط این گروه انجام گرفته،وجود دارد که تولید آنها نیز امکانپذیر است.

در ادامه مهندس ضیاء الدین مهدوی  از همکاران در خصوص این اختراع گفت: در سال ۹۵ علارغم مشکلات متعدد اقدام به ثبت وتولید نمونه اولیه کردیم و در سال ۹۶ و بعد از طی مراحل اداری موفق به ثبت اختراع شدیم.

در پایان    مهدوی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مسئولین گفت: خواسته ما از مسئولین حمایت از جوانان و مساعدت ما در زمینه ایجاد کارگاه در شهرک صنعتی برای تولید انبوه این محصول و محصولات دیگر این گروه و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

 

 

 

انتهای پیام /این گزارش با همکاری ابوالفضل محمدی یکی از خبرنگاران شهرستان تنظیم شده است

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=68912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.