• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

اجرای مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان زینبیه خرم دره

  • کد خبر : 69102
  • 09 آذر 1396 - 9:05
اجرای مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان زینبیه خرم دره

همزمان با سراسر کشور نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان زینبیه ی شهرستان خرم دره برگزار شد.

به گزارش نبض سحر، همه ساله در روز هشتم آذرماه که به عنوان روز ایمنی و مقابله با زلزله در مدارس نامگذاری شده، مانوری با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله برگزار می شود که امسال نیز همزمان با سراسر کشور نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان زینبیه ی شهرستان خرم دره برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولین شهرستان همراه بود، لعیا جعفری مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم دره با بیان اهمیت ایجاد آمادگی در دانش آموزان به عنوان رابطان خانواده ها و مدارس جهت مواجهه با مخاطرات احتمالی گفت: ترویج فرهنگ مقاوم سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله از دیگر اهداف برگزاری این مانور می باشد.

جعفری گفت: تلاش ما این است که دانش آموز هم نسبت به ایمنی خود در محیط خانه و مدرسه به عنوان خانه دوم خود آمادگی لازم را داشته باشد و هم بتواند نقشی موثر را در جامعه ایفا کند.

کاظمی معاون فرمانداری شهرستان خرم دره در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران این مراسم ،از مسئولان مدارس خواست که در هرچه بهتر برگزار شدن مانور زلزله و ایمنی در مدارس همکاری کرده و اجازه ندهند که این مانور مانند یک اقدام نمایشی برگزار شود.

سرهنگ احمدی تبار فرمانده سپاه شهرستان خرم دره و نجفی دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مجریان مانور اهمیت بالای اجرای صحیح این گونه طرح ها را خاطرنشان شدند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران بیان داشت: هر یک از دانش آموزان در این مانور آموزش هایی را می بینند که می توانند این نکات آموزشی را به خانواده انتقال دهند و با این اقدامات در هنگام بروز حوادثی مانند زلزله با انجام پناهگیری از تلفات جانی کاسته می شود.

شایان ذکر است در این مانور دانش آموزان با به صدا درآمدن آژیر نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه گیری و امدادرسانی به مصدومان را تمرین نمودند و مقرر شد که دبیرستان زینبیه به عنوان پایگاه محلی امداد تجهیز شود.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=69102

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.