• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
25

به همت جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)؛ فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار آماده بهره برداری است

  • کد خبر : 69134
  • 10 آذر 1396 - 19:56
به همت جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)؛ فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار آماده بهره برداری است

فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، بزودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود. به گزارش نبض سحر به نقل از راه دانا, فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان دروازه توسعه‌یافتگی محور شرق کشور، روز یکشنبه دوازدهم آذرماه با حضور رئیس جمهور، فرمانده قرارگاه سازندگی […]

فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، بزودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش نبض سحر به نقل از راه دانا, فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان دروازه توسعه‌یافتگی محور شرق کشور، روز یکشنبه دوازدهم آذرماه با حضور رئیس جمهور، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و وزیر راه، مسکن و شهرسازی افتتاح می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اهمیت سواحل مکران در تأکیدات رهبر معظم انقلاب و جایگاه آن در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه گفت: قرارگاه خاتم در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی ۱٫۵ کیلومتر موج‌شکن در امتداد موج‌شکن موجود احداث نموده و نیز ۱٫۷ کیلومتر اسکله شامل ۲ پست اسکله کانتینری و ۳ پست اسکله چندمنظوره با ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن ایجاد کرده است.

سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی با تأکید بر نقش بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی کشور افزود: حدود ۱۶ میلیون مترمکعب عملیات لایروبی، استحصال و احیای ۲۰۰ هکتار از اراضی، ۱۲۰ هکتار تراکم و بهسازی و نیز محوطه‌سازی حدود ۶۵ هکتار به منظور احداث ترمینال کانتینری و چندمنظوره از دیگر اقداماتی است که توسط این قرارگاه در فاز نخست طرح توسعه این بندر صورت گرفته است.

شایان ذکر است طراحی و اجرای فاز نخست طرح توسعه این بندر با ظرفیت اسمی ۸٫۵ میلیون تن کالا در سال توسط جهادگران گروه تخصی نوح(ع) از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=69134

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.