• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

حوزه علمیه جزو با سابقه‌ترین نهاد‌های دینی و فرهنگی است

  • کد خبر : 69336
  • 16 آذر 1396 - 10:41
حوزه علمیه جزو با سابقه‌ترین نهاد‌های دینی و فرهنگی است

امام جمعه زنجان گفت: حوزه‌های علمیه مکان‌هایی هستند که در آنها سربازان امام زمان (عج) تربیت می‌شوند وحوزه علمیه جزو با سابقه‌ترین نهاد‌های دینی و فرهنگی است.

به گزارش نبض سحر، آیت‌الله در علی خاتمی   مراسم گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) که در حوزه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان خرم‌دره برگزار شد با بیان اینکه ولایت پذیری تنها نباید بر زبان جاری باشد، اظهار کرد: همه ما باید سعی کنیم ذوب در ولایت باشیم و این امر در تمام شئون زندگی‌مان جاری باشد.

 

وی با اشاره به اینکه ولایت‌پذیری را باید از هارون مکی آموخت، به ماجرای این پیشخدمت امام صادق (ع) استناد کرد و گفت : یکی از دلایل قیام نکردن امام صادق (ع)   نداشتن یار واقعی بود که  بعد از این ماجرا حضرت خطاب به سهل خراسانی گفت: در خراسان شما چند نفر مخلص مانند این شخص – هارون که مطیع ما باشد – پیدا می‌شود؟ که سهل پاسخ داد: هیچ، نه به خدا سوگند! حتی یک نفر هم این چنین وجود ندارد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با تاکید بر ضرورت کمک به حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه مکان‌هایی هستند که در آنها سربازان امام زمان (عج) تربیت می‌شوند وحوزه علمیه جزو با سابقه‌ترین نهاد‌های دینی و فرهنگی است.

 

خاتمی با اشاره به تربیت چهره‌های شاخص و تاثیرگذار تاریخ در حوزه‌های علمیه، یادآور شد: حوزه‌های علمیه مکان‌هایی هستند که در آنها افرادی مانند امام خمینی (ره) تربیت شده است که در مقابل دشمنان خم به ابرو نیاورد و سر تعظیم بر مستکبرین فرود نیاورد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان  با اشاره به نقش محوری روحانیون در جامعه، تاکید کرد: روحانیون حلال و حرام خدا را به مردم آموزش می‌دهند و در تلاش برای نگه‌داشتن دین مردم هستند.

 

در پایان این مراسم تعدادی از طلاب حوزه علمیه شهرستان خرمدره معمم شدند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=69336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.