• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

پیروزی راهبردی جبهه مقاومت در غرب پایتخت سوریه/ قطع مسیر ارتباطی تروریست‌های جبهه النصره در جنوب غرب دمشق + نقشه میدانی

  • کد خبر : 69339
  • 16 آذر 1396 - 10:49
پیروزی راهبردی جبهه مقاومت در غرب پایتخت سوریه/ قطع مسیر ارتباطی تروریست‌های جبهه النصره در جنوب غرب دمشق + نقشه میدانی

در جریان عملیات نیروهای جبهه مقاومت برای آزادسازی ارتفاع شهاب، « ابو حذیفه» فرمانده میدانی گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه الحرمون به هلاکت رسید.

سوریه

به گزارش نبض سحر به نقل از مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب غرب استان دمشق حاکیست، درگیری های سنگین با عناصر تروریستی جبهه النصره ادامه دارد و رزمندگان جبهه مقاومت تاکنون موفق به دفع تمامی حملات شده اند.

تروریست های جبهه النصره که از تکه تکه شدن مواضع تحت اشغال خود در غوطه غربی دمشق در هراس هستند، حملاتی گسترده ای را از ۴ روز قبل برای تصرف مجدد ارتفاع مهم « البردعیا» آغاز کردند اما با واکنش قاطع نیروهای مقاومت به نتیجه ای نرسیدند و در محورهای مختلف متحمل شکست های سنگینی شده اند.

**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**

یک منبع میدانی در غوطه غربی دمشق در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه ۴ روز سخت را در جنوب غرب دمشق گذراندند اما در نهایت با عقب راندن تروریست ها موفق شدند مواضع خود را در ارتفاع بسیار حساس « البردعیا» تثبیت کنند و تلاش های تروریست ها را برای اشغال مجدد این ارتفاع ناکام بگذارنند.

ارتفاع راهبردی « البردعیا» بر مزارع بیت جن اشرف کامل دارد؛ با تسلط نیروهای جبهه مقاومت بر این ارتفاع بسیار مهم، تروریست های محاصر شده در جنوب غرب استان دمشق به دو تکه تقسیم می شوند.

نیروهای جبهه مقاومت پس از ناکام گذاشتن تروریست ها برای اشغال ارتفاع « البردعیه»، عملیاتی دیگری را در دستور کار قرار دادند و عصر امروز پس از درگیری های سنگین ۵ ساعته موفق شدند ارتفاع مهم « الشهاب» را هم به کنترل خود در بیاورند.

این ارتفاع مهم در جنوب ارتفاع البردعیا واقع شده است؛ ارتفاع راهبردی الشهاب بر بخش هایی از مزارع « بیت جن» و شهرک « مغر المیر» اشراف کامل دارد. در جریان پاکسازی این ارتفاع حدود ۴۰  تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

در جریان عملیات نیروهای جبهه مقاومت برای آزادسازی ارتفاع شهاب، « ابو حذیفه» فرمانده میدانی گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه الحرمون به هلاکت رسید؛ با آ زادسازی ارتفاع الشهاب، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از شرق غوطه غربی دمشق ( شهرک بیت جن) به سمت مناطق غربی ( شهرک های مغر المیر، بیت سایر، کفرحوار و …)  مسدود شد.

**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، ارتفاع « شهاب» بر مسیر ارتباطی « مغیر المیر – بیت جن» اشراف کامل دارد و همین مسئله انتقال نیرو، تجهیزات و امداد رسانی را از شهرک بیت جن به سوی مناطق غربی غیر ممکن می کند؛ از سویی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت مواضع خود را در ارتفاع الضبع(دیبات) در شمال غرب ارتفاع البردعیه به طور کامل تثبیت کردند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=69339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.