• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

آسیب‌های موادمخدر باید برای تک‌تک افراد جامعه شفاف‌سازی شود

  • کد خبر : 69245
  • 18 آذر 1396 - 8:54
آسیب‌های موادمخدر باید برای تک‌تک افراد جامعه شفاف‌سازی شود

فرماندار خرم‌دره گفت: آسیب‌های موادمخدر باید برای تک‌تک افراد جامعه شفاف‌سازی شود که در این راستا باید علاوه بر استفاده از کارشناسان از ظرفیت رسانه‌ها و مطبوعات نیز بهره‌گیری شود.

به گزارش نبض سحر، حجت محمدی در جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه مبارزه با موادمخدر تنها وظیفه دستگاه قضا و نیروی انتظامی نیست، اظهار کرد: برای موفقیت در این حوزه باید علاوه بر مسئولان مردم نیز احساس مسئولیت کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه کوتاهی در امر حوزه مبارزه با موادمخدر دامن‌گیر تک‌تک آحاد جامعه خواهد شد، اظهار کرد: موادمخدر معضلی است که منجر به خشکیده شدن ریشه خانواده‌ها می‌شود، پس نباید به راحتی از کنار آن رد شد.

 

این مسئول با بیان اینکه شهرستان خرم‌دره از مهاجرپذیرترین شهرستان‌های استان است، افزود: وجود اقوام با فرهنگ‌های متفاوت در شهرستان گاهی ممکن است به بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد دامن بزند.

 

محمدی از مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین کانون سوداگران مرگ برای ضربه زدن به نسل جوان یاد کرده و افزود: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و افزایش آگاه‌سازی نسل جدید از مضرات موادمخدر باید مورد توجه جدی دست‌اندرکاران آموزش قرار گیرد.

 

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه ۲ درصد از معتادان را افراد تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این آمار بیانگر این است که افرادی که دارای آگاهی بیشتر هستند کمتر در معرض این بلای خانمان سوز قرار می‌گیرند .

 

این مسئول با تاکید بر اینکه بسیاری از خانواده‌ها از انواع موادمخدر به ویژه موادمخدر رویشی اطلاعاتی ندارند، اظهار کرد: آسیب‌های موادمخدر باید برای تک‌تک افراد جامعه شفاف‌سازی شود که در این راستا باید علاوه بر استفاده از کارشناسان از ظرفیت رسانه‌ها و مطبوعات نیز بهره‌گیری شود.

 

در ادامه این جلسه، دادستان شهرستان خرم‌دره نیز با بیان اینکه موادمخدر معضل خانمان‌سوزی است که فجایع استفاده از آن در جامعه کاملا مشهود است، اظهار کرد: موادمخدر منجر به از هم پاشیدگی بسیاری از خانواده‌ها می‌شود، لذا نباید در حوزه مبارزه با آن دچار روزمرگی شد.

 

سردار اسدی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها با شکل موادمخدری که به صورت گلخانه‌ای کشت می‌شوند آشنایی ندارند، اظهار کرد: باید آگاه‌سازی لازم در این زمینه در میان خانواده‌ها صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه معضلات اجتماعی باید در وهله اول از طریق فرهنگ‌سازی حل شود، تصریح کرد: تازمانیکه خطرات موادمخدر در جامعه به درستی درک و لمس نشود، توفیقی در حوزه مبارزه با آن حاصل نخواهد شد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌دره نیز با تاکید بر اینکه گرایش افراد به مصرف موادمخدر صنعتی یک زنگ خطر بار برای جامعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: موادمخدر صنعتی در جامعه به شکل‌های مختلف مانند قرص، قطره و دستمال می‌تواند ارائه شود.

جلیل کریم‌خانی با تاکید بر ضرورت حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با موادمخدر، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی NA ، نداشتن جا و مکان برای تشکیل جلسات است که باید اهتمام لازم در زمینه حل این مشکل وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=69245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.