• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

نارضایتی مردم ابهر و خرم‌دره از تعطیلی مینی‌بوس‌های خطی

  • کد خبر : 69441
  • 20 آذر 1396 - 17:25
نارضایتی مردم ابهر و خرم‌دره از تعطیلی مینی‌بوس‌های خطی

جمع شدن مینی‌بوس‌های خطی مسیر ابهر – خرم‌دره به زنجان نارضایتی برخی از مردم به ویژه دانشجویان را فراهم کرده است.

یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در توسعه شهری، حمل و نقل است. حمل و نقل که با جابه‌جایی بار و مسافر زمینه‌ای برای افزایش رفاه و تسهیلات ملی است می‌تواند نقشی مهمی در فرآیند رشد اقتصادی نیز داشته باشد.

 

حمل و نقل عمومی که موتور محرکی برای توسعه اقتصاد شهری عنوان می‌شود می‌تواند حتی توسعه اقتصاد ملی را به دنبال داشته باشد، زیرا افزایش حمل و نقل عمومی می‌تواند بر کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی آب و هوا، اشتغال‌زایی، کاهش هدررفت زمان، رفع ترافیک شهری و بهبود الگوهای کاربری زمین کمک کند.

 

شبکه حمل و نقل عمومی به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های شهری در توسعه اقتصاد و افزایش کیفیت حیات شهری نقش دارد و از ارکان جدایی ناپذیر توسعه شهرها و رفاه و آسایش عمومی است.

 

شهرستان‌ها و شهرهای کوچک که در دل استان‌ها واقع شده‌اند یکی از مراکزی هستند که به علت دوری از مراکز استان‌ها مردم آن همواره نیازمند تردد هستند.

 

نیاز شهرستانی‌ها برای دریافت برخی از خدمات از مراکز استان‌ها آنها را ناگزیر به تردد به مرکز استان می‌کند که این ترددها همواره دارای هزینه‌هایی است که پایین بودن این هزینه‌ها می‌تواند علاوه بر ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی صرفه اقتصادی را نیز برای آنها به دنبال داشته باشد.

 

مسیر ابهر – خرم‌دره به زنجان همواره یکی از مسیرهای پرتردد برون‌شهری استان به علت واقع شدن در مسیر آزاد راه و نزدیکی به مرکز استان به شمار می‌رود که روزانه افراد زیادی برای انجام کارهای اداری و یا تحصیل از این شهرستان‌ها به مرکز استان مراجعه می‌کنند، اما این ترددها این روزها هزینه زیادی را به مسافران این مسیرها تحمیل می‌کند.

 

چند ماهی است که مینی‌بوس‌های مسیر ابهر – خرم‌دره به زنجان جمع‌آوری شده و در حال حاضر تنها تاکسی‌های خطی در این مسیر در حال فعالیت هستند که این امر به علت تحمیل هزینه زیاد نارضایتی مردم به ویژه قشر دانشجو را فراهم کرده است.

 

مسافرانی که تا پیش از این برای رفت و برگشت در این مسیر باید ۸ هزار تومان هزینه می‌کردند حالا باید مبلغ ۱۶ هزار تومان پرداخت کند که این هزینه شاید در نگاه اول هزینه‌ اندک به نظر برسد اما برای خانواده‌های ضعیف و متوسط که به علت‌های مختلف مجبور به تردد به صورت هفتگی و روزانه در این مسیرها هستند بسیار گران تمام می‌شود.

 

در همین رایطه فرماندار خرم‌دره در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار ایسنا گفت: متأسفانه چند سالی‌ است به علت عدم استقبال مسافران از مینی‌بوس و میل زیاد به تردد با سواری‌های خطی و یا ون، رانندگان مینی‌بوس به دلیل عدم صرفه اقتصادی و تکمیل نشدن ظرفیت در مسیرهای بین شهری کار نمی‌کنند.

 

حجت محمدی تاکید کرد: اگر متقاضی برای خرید ون وجود داشته باشد با تسهیلات لیزینگ قابل تامین خواهد بود. ولی چندین بار در سال‌های گذشته اطلاعیه صادر شد استقبالی صورت نگرفت.

 

رانندگان مسیرهای خطی نیز عمده‌ترین دلیل جمع شدن این مینی‌بوس‌ها را نیاز این مینی‌بوس‌ها به نوسازی اعلام می‌کنند.

 

مردم منطقه امیدوارند مسئولان به زودی تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده و نسبت به راه‌اندازی مجدد مینی‌بوس یا ون در این مسیر اقدام کنند تا از حجم هزینه‌های مردم کاسته شود.

 

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=69441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.