• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 7 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
18

۱۰ اسفند ۲۰ هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

  • کد خبر : 69529
  • 25 آذر 1396 - 11:55
۱۰ اسفند ۲۰ هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: نتایج بررسی درخواست کسر خدمت و معافیت از سربازی ایثارگری ۱۰ اسفند اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به پایان زمان ثبت نام کسری خدمت و معافیت سربازی ایثارگری گفت: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام در ۱۰ دی ماه و بررسی یک ماهه، اسامی افرادی که در زمره ۲۰ هزار نفر کسری یا معافیت از خدمت امسال باشند، اعلام خواهد شد.

وی گفت: برای ثبت‌نام در طرح کسری و معافیت از خدمت ایثارگران محدودیت سنی وجود ندارد و اگر ایثارگر فرزند پسرش کوچک بوده و مشمول محسوب نمی‌شود نیز باید برای ثبت‌نام به پلیس +۱۰ مراجعه کند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا  با بیان این مطلب که بعد از ثبت‌نام افراد در این طرح، بانک اطلاعاتی تشکیل شده و برای معافیت یا کسر خدمت افراد در سال‌های آتی نیز تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: ایثارگرانی که فرزندشان هم اینک در حال انجام خدمت سربازی است، برای ثبت‌نام در این سامانه مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: باید تمام خانواده‌هایی که پدر یا مادرشان آزاده، جانباز، ایثارگر و رزمنده بوده‌اند برای ثبت‌نام مراجعه کنند؛ حتی کسانی که بر اساس طرح امام حسن مجتبی در مناطق عملیاتی درگیر، حضور داشته و معادل رزمندگی برای آنها حساب می‌شود.

10 اسفند 20 هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

مهلت ثبت نام کسر خدمت ایثارگری تمدید نمی شود

پیش از این سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پایان زمان نام‌نویسی کسر خدمت رزمندگی، ایثارگی و آزادگی برای متولدان قبل از سال ۷۲ گفته بود: به اطلاع تمام افرادی که نتوانستند تا تاریخ ۱۹ آذر ثبت نام کنند می‌رسانم که سهمیه آنها سوخت شده و محاسبه نخواهد شد.

وی تاکید کرده بود: آن دسته از مشمولان متولد قبل از ۷۲ که برگ اعزام به خدمت نیز گرفتند اما هنوز اعزام نشدند نیز سهمیه آنها سوخت شده است.

سردار کمالی در مورد چگونگی محاسبه سهمیه کسر از خدمت متولدان قبل از ۷۲ که در مهلت قانونی ثبت نام کردند گفته بود: بعد از بررسی ها اگر مشخص شود که این افراد شامل سهمیه ۲۰ هزار نفری می‌شوند، وضعیت آنها طبق قانون جدید و به ازای هر ماه ایثارگری یک ماه کسر خدمت محاسبه می‌شود.

وی یادآور شده بود: اما برخی دیگر که مشمول سهمیه ۲۰ هزار نفری نمی‌شوند سهمیه آنها مطابق قانون قدیم و به ازای هر یک ماه ایثارگری ۹ روز کسر خدمت محاسبه خواهد شد.

10 اسفند 20 هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به نزدیک شدن به پایان مهلت ثبت سهمیه ایثارگری رزمندگی و آزادگی برای متولدان بعد از ۷۲ تاکید کرده بود: والدین حتما در مهلت مقرر برای ثبت مشخصات اقدام کنند چرا که به هیچ وجه زمان ثبت نام تمدید نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرده بود: به همه والدین واجد شرایطی که دارای فرزند ذکور هستند اعلام می‌کنم که برای ثبت مشخصات فرزند خود و استفاده از سهمیه کسر از خدمت ایثارگری مراجعه کنند و در این زمینه سن فرزند هیچ اهمیتی ندارد.

کمالی توضیح داده بود: حتی والدینی که دارای پسر یک روزه هستند نیز می‌توانند برای فرزند خود از سهمیه ایثارگری و کسر از خدمت استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=69529

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.