• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

وحدت حوزه و دانشگاه، در تقابل با تهاجم فرهنگی ضروری است

  • کد خبر : 69564
  • 26 آذر 1396 - 10:33
وحدت حوزه و دانشگاه، در تقابل با تهاجم فرهنگی ضروری است

یک کارشناس دینی مذهبی گفت: یکی از نتایج وحدت حوزه و دانشگاه، تلاش و همدلی آن‌ها در راه مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

حجت الاسلام  علی اکبر شهبازی در گفت و گو با نبض سحر با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: بی تردید، وحدت حوزه و دانشگاه جزو مهم ترین و کلیدی ترین اهداف حضرت امام خمینی رحمه الله بوده است و  ایشان بارها و در سخنرانی های گوناگون، خواستار تحقق چنین وحدت پربرکتی میان دانشگاهیان و حوزویان به عنوان دو قشر اندیشمند و برنامه ریز جامعه اسلامی بودند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل در خصوص وحدت  حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی رحمه الله در وصیت نامه سیاسی ـ الهی خویش، وحدت حوزه و دانشگاه را خواستار می شود و می نویسد: «توصیه این جانب آن است که نسل حاضر و آینده غفلت نکنند و دانشگاهیان و جوانان برومند عزیز هر چه بیشتر با روحانیان و طلاب علوم اسلامی، پیوند دوستی و تفاهم را محکم تر و استوارتر سازند و از نقشه ها و توطئه های دشمن غدار غافل نباشند  ».

کارشناس مذهبی اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره گفت: حضرت آیت الله خامنه ای هم در این خصوص فرموده اند: “وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند.

شهباری با اشاره به نتایج بسیار عالی وحدت و حوزه دانشگاه گفت: یکی از نتایج وحدت حوزه و دانشگاه، تلاش و همدلی آن‌ها در راه مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

 

وی با اشاره به تهاجم گسترده دشمن در حوزه فرهنگ گفت: اتحاد بین حوزه و دانشگاه و ارتباط مستمر آنان می تواند در برنامه ریزی برای مقابله با توطئه های دشمن کارساز باشد و همه در مقابل هجمه فرهنگی به عنوان”ید” واحد عمل کنند.

 

این کارشناس مذهبی گفت: تهاجم فرهنگی به صورت سازماندهی شده ارزشها و بنیانهای تمدنی ایرانی ـ اسلامی را نشانه گرفته و مهار آن جز با مدیریت برنامه ریزی شده سازمانی بر اساس «سند جامع سیاستهای فرهنگی» میسر نخواهد بود.

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=69564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.