• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

برخورداری از مهارتهای خواندن ،نوشتن از الزامات زندگی امروز است/پرداخت پاداش۱۴۴هزار تومانی به پذیرفته شدگان دوره های سوادآموزی

  • کد خبر : 69837
  • 04 دی 1396 - 9:48
برخورداری از مهارتهای خواندن ،نوشتن از الزامات زندگی امروز است/پرداخت پاداش۱۴۴هزار تومانی به پذیرفته شدگان دوره های سوادآموزی

مسئول سواد آموزی آموزش وپرورش شهرستان خرم دره گفت: به افرادی که درامتحانات دوره سواد آموزی قبول شوند، مدرک معادل سوم ابتدائی و به قبول شدگان دوره انتقال مدرک معادل ششم ابتدائی ارائه داده می شود و برای تشویق سوادآموزان، به قبول شدگان دوره‌ سواد آموزی در سال ۹۶ مبلغ ۱۴۴ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

 

بهزاد مهدیخانی به مناسبت فرا رسیدن هفته سوادآموزی در گفت و گو با نبض سحر  در خصوص اهمیت مبحث سوادآموزی گفت: توسعه سواد و برخورداری از مهارتهای خواندن ،نوشتن وحساب کردن بخش لاینفک زندگی امروز است.

وی با اشاره به توسعه ابزارهای ارتباطی وحرکت به سوی دانش های مجازی ودیجیتال وحجم تبادل اطلاعات افزود:  نداشتن سواد کافی در جامعه امروزی فرد را در موقعیتی قرار می دهد که احساس سردرگمی وبیگانگی دارد و از این رو نیاز به باسوادی وبرخورداری همه افراد جامعه به سواد احساس می شود تا بتوانیم در کنار هم با دانش ودانایی سهمی در ارتقاء فرهنگ وعلم داشته باشیم ودر این راه نقش سواد در جامعه همچون چراغی است که راه را به روشنی به انسان نشان می دهد.

مهدیخانی با اشاره به اینکه  واحد سواد آموزی شهرستان خرم دره با توجه به رسالت خود در کاهش بی سوادی وبرخورداری همه آحاد جامعه از نعمت سواد اقدام به ثبت نام واجدین شرایط سواد آموزی در دوره های سواد اموزی،تحکیم وانتقال کرده است، گفت:   به افرادی که درامتحانات دوره سواد آموزی قبول شوند، مدرک معادل سوم ابتدائی و به قبول شدگان دوره انتقال مدرک معادل ششم ابتدائی ارائه داده می شود و برای  تشویق سوادآموزان، به قبول شدگان دوره‌  سواد آموزی در سال ۹۶ مبلغ ۱۴۴ هزار تومان  پرداخت خواهد شد.

وی افزود: به آموزش دهندگان دوره سواد آموزی مبلغ ۷۶۰۰۰۰۰ ریال و دوره انتقال مبلغ ۸۴۰۰۰۰۰ ریال و آموزش دهندگان دوره تحکیم نیز به ازای هر قبولی مبلغ ۱۳۰۰۰۰۰ریال پس از کسورات قانونی به عنوان حق الزحمه پرداخت خواهد شد .

کارشناس مسئول سواد آموزی اذعان کرد: درسال ۹۶ با همکاری۳۲ نفر آموزش دهنده که ۲۷نفر نیروی آزاد و۵نفر از همکاران فرهنگی می‌باشد، نسبت به شناسائی و جذب و آموزش تعداد۱۸۴ نفرکه ۷۴ نفر در دوره سواد آموزی و تعداد۵۰ نفر در دوره تحکیم و تعداد ۶۰ نفر در دوره انتقال اقدام نموده اند .

وی در ادامه به طرح های اجرایی سواد اموزی همچون “حلقه های کتابخوانی” و”خواندن با خانواده” اشاره کرد وگفت : برای کلاسهای سواد آموزی که تعداد سواد آموزان آنها ۳نفر وبالاتر باشد وهمین طور کلاسهای دوره انتقال طرح”خواندن با خانواده” اجراء می شود.

مهدیخانی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری تمامی ارگانها ، سازمان ها،نهادها،کارشناسان، فرهنگیان، آموزش دهندگان ومردم شریف شهرستان خرم دره شاهد کاهش بی سوادی وروش شدن چراغ دانایی در وجود تک تک بی سوادانی باشیم که زمانی از یادگرفتن محروم بوده اند.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=69837

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.