• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

حصر سران فتنه بزرگواری نظام در مقابل فتنه گران بود/برخی از خواص با بی بصیرتی خود بر فتنه ۸۸ دامن زدند

  • کد خبر : 69966
  • 10 دی 1396 - 9:06
حصر سران فتنه  بزرگواری نظام در مقابل فتنه گران بود/برخی از خواص با بی بصیرتی خود بر فتنه ۸۸ دامن زدند

امام جمعه خرمدره گفت: مسئله حصر کمترین برخوردی بود که نظام با این آقایان داشت و گرنه باید جوابگوی این همه خسارات و خونهای ریخته شده را بدهند و همین حصر نهایت بزرگواری نظام در مقابل فتنه گران بود.

حجت الاسلام سید علی حسینی در گفت و گو با نبض سحر با گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه گفت: جهت گیری کلی سیاست خارجه آمریکا در برابر ایران از اول پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی با نظام ولایی و به قصد براندازی آن بود گرچه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم دشمنی فراوانی داشته است که مواردی از دشمنی های پس از پیروزی انقلاب مثل هشت سال جنگ خانمان سوز , تجهیز و حمایت کامل از رژیم بعث عراق ، رویارویی مستقیم ارتش آمریکا با ایران در جنگ خلیج فارس ، حمله به میدان ها و سکوهای نفتی ، کودتای نظامی پادگان شهید نوژه ،حمله نظامی برای آزادسازی گروگان های آمریکا که معروف به واقعه طبس می باشد را می توان نام برد.
وی همچنین از دشمنی های امریکا با ملت ایران را ، حمایت از منافقین برای ترور شخصیت ها در ۷تیر و ۷شهریور، تحریم اقتصادی عنوان کرد و گفت: وقتی دولت آمریکا نتوانست از این موارد به هدف برسد وارد براندازی نرم می شود ،براندازی نرم کلیه ی اعمال غیر قانونی بر ضد مصالح یک کشور است که با هدف واژگونی حکومت،تغییر سیاسی و یا تغییر ارزش های یک کشور صورت می گیرد که گاه با ترور و خشونت گاه با مسالمت با نام های براندازی در سکوت و فروپاشی از درون اعمال می شود که در اینجا یا می خواهند ارزش را تغییر دهند یا افراد را در بدنه حکومت تغییر دهند.
امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه در ایران اسلامی براندازی نرم وجود داشته است ، افزود: در ۱۸تیر ۷۸ در حادثه کوی دانشگاه ، تحصن نمایندگان مجلس ششم دوم خردادی ها که به گمان همراهی مردم تحصن کردند وبلاخره شکست خوردند، انتخابات ریاست جمهوری دهم (قبلا هم در ایران انقلاب رنگین صورت گرفته بود که نمونه ی آن کودتای ۲۸ مرداد است ) و در بعضی کشورها هم این اتفاق افتاده است از جمله یوگسلاوی سال ۲۰۰۰میلادی است که رئیس جمهور منتخب مجبور به فرار شد ،گرجستان سال ۲۰۰۳ انقلاب گل رز و قرقیزستان سال ۲۰۰۵ با عنوان انقلاب لاله ای.
حسینی تاکید کرد: در نهضت مشروطیت انگلیس و عوامل آن با نفوذ در سطوح بالای نهضت با ایجاد بدبینی و دودستگی زمینه را برای کودتای رضاخان فراهم کردند ودر نهضت ملی شدن نفت هم دولت مصدق را ساقط نمودند پس در ایران دو بار انقلای مخملی صورت گرفته و سه بار هم ناکام مانده است .
وی گفت: در کودتا یا انقلاب مخملی در تمام کشورها انتخابات محمل مشترکی بوده است، در انتخابات سعی کردند از فضای انقلاب استفاده کنند آمریکا از چندهزار نفر مخالف حمایت کردند، سفارتخانه ها نقش جاسوسی و همراهی کننده را داشتند، معمولا افرادی که انتخاب شدند قبلا دارای سمت یا محبوبیت خاصی بودند و روی اینها تاکید شد که اگر نظام با آنها مخالفت کند به راحتی بگویند که اگر مشکلی داشته اند چرا قبل از اینها جلودارشان نبوده اید و قبل از اینکه انتخابات شمارش شود یکی از اعضا خود را برنده عنوان کرده بود، میرحسین موسوی که نخست وزیر زمان جنگ بود و دارای مقبولیت و معروفیت بود در حالیکه اگر ما زندگی او را بررسی کنیم او یک عنصری بود که توانایی اداره کشور را نداشت همچنین دارای اعتقاد واقعی به انقلاب نبوده است.
حسینی در ادامه گفت: در تاریخ دوشنبه ۲۵/۳/۸۸ در پایان راهپیمایی ۲۰۰ نفر به حوزه مقاومت بسیج ۱۱۷ حرکت کردند که اگر در آنجا مقاومت صورت نمی گرفت ۳۰۰ا سلحه به دست اغتشاش گران می افتاد ، مردم فهمیده بودند که اینها قصد دیگری دارند تاریخ ۲۹/۳/۸۸ تعداد زیادی از آنها به نماز جمعه آمده بودند و اعلامیه های زیادی پخش کرده بودند اما چرا این کودتا شکست خورد : ۱- روشنگری های مقام معظم رهبری بود که فرمودند: من تسلیم بدعت نمی شوم و دشمن فهمید که مشکل جدی است و به پیشنهاد رهبری صندوق ها را بازشماری کنند که قبول نکردند .۲- مردم که پی به توطئه برده بودند ۳-سپاه و بسیج با تقدیم ۱۳ شهید این بلای خانمان سوز را دفع کردند.
وی با اشاره به حرمت شکنی فتنه گران در عاشورای ۸۸ گفت: آیت الله سبحانی گفتند که تمام ادیان این روز را محترم می شمارند ولی اینها قداست این روز را شکستند اما نهم دی” شعله بر مسجد و مصحف می زد؛ در عزای شه دین دف می زد/ ارمنی در غم زینب می سوخت ، فتنه گر روز عزا کف می زد”.

حسینی با اشاره به بی بصیرتی برخی از خواص در آن برهه از زمان گفت: خواصی که به این فتنه دامن زدند با سخنرانی های نابجای خود که گفتند دولت باید امانتداری کند که مقام معظم رهبری در عید ۸۸ فرمودند : این چه جفا و ظلمی است که در حق نظام می کنید نظام کی امانتداری نکرده است و عده ای هم با سکوت خود که به نوبه ی خود سبب گمراهی خیلی از افراد شد و عده ای حمایت نکردند از مردم و از نظام، این ها سبب شدند که مردم در تشخیص حق و باطل به سختی بیفتند ، تمام گروه های منافقین و برانداز و همجنس بازان و لیبرال ها و روحانیونی که به مطامع خود نرسیده بودند همه و همه جمع شدند تا نظام را براندازند .

امام جمعه خرمدره گفت: یکی از باشکوهترین تجمعات در تاریخ انقلاب اسلامی از میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) بود که مردم جمع شدند و پاسخ این افراد را دادند و همچنین خطبه مقام معظم رهبری خیلی تاثیرگذار بود که فرمودند: دشمنان اتحاد ملت را هدف گرفته اند . و دردودلی که با امام زمان انجام دادند و گفتند: ای سید ما! ای مولای ما! ما آنچه باید بکنیم، انجام میدهیم؛ آنچه باید هم گفت، هم گفتیم و خواهیم گفت. من جان ناقابلی دارم، جسم ناقصی دارم، اندک آبروئی هم دارم که این را هم خود شما به ما دادید؛ همه اینها را من کف دست گرفتم، در راه این انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم کرد؛ اینها هم نثار شما باشد. سید ما، مولای ما، دعا کن برای ما؛ صاحب ما توئی؛ صاحب این کشور توئی؛ صاحب این انقلاب توئی؛ پشتیبان ما شما هستید؛ ما این راه را ادامه خواهیم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهیم داد؛ در این راه ما را با دعای خود، با حمایت خود، با توجه خود، پشتیبانی بفرما.

وی با اشاره به حصر فتنه گران گفت: مسئله حصر کمترین برخوردی بود که نظام با این آقایان داشت و گرنه باید جوابگوی این همه خسارات و خونهای ریخته شده را بدهند و همین حصر نهایت بزرگواری نظام در مقابل فتنه گران بود.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=69966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.