• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
8

اعطای تسهیلات به متقاضیان راه‌اندازی گلخانه

  • کد خبر : 70627
  • 28 دی 1396 - 9:04
اعطای تسهیلات به متقاضیان راه‌اندازی گلخانه

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: از متقاضیان راه‌اندازی گلخانه در شهرستان با اعطای تسهیلات حمایت به عمل می‌آید که میزان این تحصیلات نیز بستگی به طرح آن‌ها دارد.

 

 

به گزارش نبض سحر، علیرضا اسداللهی  ، با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل کاهش ریزش‌های جوی، کشور با بحران شدید آب مواجه شده است، اظهار کرد: کشت نشایی محصولات یکی از راهکارهایی است که موجب کاهش میزان مصرف آب در بخش کشاورزی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در کشت نشایی محصول مورد نظر یک مدت از دوره رشد خود را در گلخانه طی می‌کند که این امر باعث کاهش مصرف آب می‌شود و پس از ورود محصول به مزرعه نیز دوره رشد آن کاهش می‌یابد.

 

این مسئول یادآور شد: از مهم‌ترین مزایای کاشت گلخانه‌ای که باعث شده طی چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به آن شود دوره رشد کمتر، عملکرد بهتر و کاهش مصرف آب است.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرستان خرم‌دره نیز نسبت به کشت محصولاتی مانند سبزی و صیفی‌جات و گیاهان زینتی اقدام شده است، تاکید کرد: از متقاضیان راه‌اندازی گلخانه در شهرستان با اعطای تسهیلات حمایت به عمل می‌آید که میزان این تحصیلات نیز بستگی به طرح آن‌ها دارد.

اسداللهی با اشاره به تفاوت‌های کشت زراعی و کشت نشایی، گفت: در کشت زراعی بذر در زمین کاشته می‌شود که این بذر ممکن است به دلایل مختلف رشد نکند و جوانه نزد، اما در کشت نشایی این مشکل وجود ندارد و بذوری که جوانه نزنند حذف می‌شوند.

 

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره با تاکید بر ضرورت توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در کشور، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای مدیریت منابع آبی در کشور در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=70627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.