• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارند

  • کد خبر : 70817
  • 04 بهمن 1396 - 12:02
بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارند

علیرضا اسداللهی  در گفت و گو با نبض سحر  با تاکید بر اینکه تجهیز مزارع کشاورزی به روش‌های آبیاری نوین یکی از روش‌های مدیریت منابع آب در حوزه کشاورزی است، افزود: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های پر مصرف آبی اس که باید در خصوص کاهش هدر رفت آب در این حوزه از شیوه های جدید […]

علیرضا اسداللهی  در گفت و گو با نبض سحر  با تاکید بر اینکه تجهیز مزارع کشاورزی به روش‌های آبیاری نوین یکی از روش‌های مدیریت منابع آب در حوزه کشاورزی است، افزود: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های پر مصرف آبی اس که باید در خصوص کاهش هدر رفت آب در این حوزه از شیوه های جدید و بروز بهره برد.

وی در ادامه تصریح کرد: جهادکشاورزی خرم‌دره نیز در راستای کاهش مصرف و اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی با توجه به اهمیت موضوع از هیچ‌گونه سعی و تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

رئیس جهاد کشاورزی خرمدره با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی کشت و آبیاری تحت‌فشار و طرح‌های نوین می‌تواند گام بسیار موثری در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی باشد، اظهار کرد: می‌توان با جاگذاری سیستم‌های طیب و میکروجت بسیاری از مشکلات را در بخش مصرف بی‌رویه این ماده حیاتی در حوزه کشاورزی مرتفع نمود.

اسداللهی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ایران در مناطق خشک و نیمه خشک کره خاکی قرار گرفته است و همیشه با مشکل کم آبی و بحران آب روبروست که در این راستا استفاده از آبیاری های نوین در حوزه کشاورزی می تواند از هدر رفت آب به نسبت قابل توجهی جلوگیری کند.

اسداللهی با تاکید بر اینکه دولت تسهیلات خوبی در اختیار کشاورزان برای تجهیز اراضی کشاورزی در نظر گرفته است، عنوان کرد: تجهیز اراضی کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری یکی از موثرترین راهکارهای مصرف بهینه اب در حوزه کشاورزی است.

وی  اظهارکرد: با توجه به اقدامات و پیگری های انجام گرفته در شهرستان خرم‌دره تاکنون ۳ هزار و ۵۱۰ هکتار اراضی کشاورزی که قابلیت اجرای طرح‌های نوین آبیاری تحت فشار را دارند در غالب ۱۴۰ پرونده کارسازی شده است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=70817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.