• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

انقلابی که سیاست دو ستون نیکسون – کسینجر را به باد داد

  • کد خبر : 71254
  • 17 بهمن 1396 - 8:30
انقلابی که سیاست دو ستون نیکسون – کسینجر را به باد داد

انقلاب اسلامی درست زمانی به ثمر نشست که سیاستمداران ستمگر دولت‌های غربی بر سر چپاول ایران، به اتفاق نظر کامل رسیده بودند. به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انقلاب اسلامی ایران دستاورد‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف به خصوص دفاعی، برای کشور به ارمغان آورد. اولین ویژگی این انقلاب، مردمی بودن […]

انقلاب اسلامی درست زمانی به ثمر نشست که سیاستمداران ستمگر دولت‌های غربی بر سر چپاول ایران، به اتفاق نظر کامل رسیده بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انقلاب اسلامی ایران دستاورد‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف به خصوص دفاعی، برای کشور به ارمغان آورد. اولین ویژگی این انقلاب، مردمی بودن و به ثمر نشستن کامل آن بود. بر خلاف بسیاری از انقلاب‌های دنیا که عمر آنها حتی به یک سال نیز نرسید مثل انقلاب مصر، انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه مردم و رهبری حکیم امروز ۴۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد، در واقع انقلاب ایران به مانند طفلی بود که خیلی زودتر از موعد بزرگ شد و به بلوغ رسید.

کشوری که تا قبل از انقلاب وابستگی بسیاری در جزئی‌ترین موارد داشت، با روی کار آمدن این نظام قدرتمند شرایط را به گونه‌ای پیش برد که در طول سال‌های متمادی، پیشرفت‌های چشمگیری را در حوزه‌های مختلف نظامی و فارغ از هرگونه اتکا به قدرت‌های بزرگ را شاهد بود.

با توجه به سلطنتی بودن شرایط حکمرانی در دوران پهلوی، عملا مردم کشورمان هیچگونه حق انتخاب در امور داخلی کشور را نداشتند. در زمان حکومت پهلوی چیزی به نام ایران آزاد و مستقل وجود نداشت، تا جایی که آمریکا برای تعیین نخست‌وزیر ایران نیز تصمیم می‌گرفت. شاید به نظر برسد که در زمان طاغوت، ارتش ایران از لحاظ تجهیزاتی، پیشرفته بوده است، اما این در حالی است که تجهیز ارتش بدست آمریکا بر پایه سیاست دو ستون نیکسون – کسینجر انجام می‌شد که بر اساس آن ایران ژاندارم منطقه بود و باید در بین کشورهای حوزه خلیج فارس نقش حافظ منافع ایالات متحده را بازی می‌کرد. به همین خاطر آمریکایی ها از دادن هیچ سلاحی به شاه خودداری نمی‌کردند، اما طریقه استفاده و تعمیر همان سلاح را به هیچ وجه در اختیار ایران نمی‌گذاشتند.

انقلاب اسلامی درست زمانی به مرحله ظهور رسید که سیاستمداران ستمگر دولت‌های غربی بر سر چپاول ایران، به اتفاق نظر رسیده بودند. در چنین شرایطی امام خمینی(ره) با اتکا به نیروی مردمی، اوضاع داخلی ایران را تغییر داد و نظامی را پایه گذاری کرد که دو قدرت بزرگ ارتش  ولایت‌مدار جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دل آن بیرون آمدند.

انقلابی که سیاست دو ستون نیکسون - کسینجر را به باد داد

پاسداری از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی به خصوص در حوزه دفاعی همواره یکی از اهداف این نظام و ملت شریف کشورمان بوده و هست. افزایش توانمندی ایران در حوزه دفاعی سبب شد تا تهران بتواند در دنیای ساخت تجهیزات نظامی و تسلیحاتی حرفی برای گفتن داشته باشد؛ نمونه این اقتدار دفاعی که خط قرمز نظام اسلامی است ضربه مهلکی بود که پاسداران انقلاب  در انتقام از شهادت حججی‌ها بر داعش وارد کردند، ضربه‌ای که حتی ابرقدرت‌های جهان نتوانسته بودند به آن بزنند.

در همین راستا سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله (ع) سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی گفت:”بکارگیری تجربه هشت ساله دفاع مقدس در مبارزه با داعش و در راس آن‌ها وجود انگیزه الهی، باعث وحدت گروه‌های مختلف مقاومت تحت فرماندهی میدانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پیروزی نهایی علیه داعش شد”.

علاوه بر این موضوع سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده بود که انقلاب یک موجود زنده، پویا و در حال پیشرفت است که دشمنان و دوستان زیادی دارد، این پویایی انقلاب اسلامی ایجاب می‌کنند تا تمام دستگاه‌هایی که می‌خواهند این انقلاب را به پیش ببرند نیز ویژگی پویایی و به روز شوندگی داشته باشند.

وی همچنین معتقد است که بر همین اساس سپاه که حافظ دستاورد‌های انقلاب است، بدون اتکا به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی نمی‌تواند به درستی به مأموریت خود ادامه دهد؛ این حرکت و تحول چند سالی است که آغاز شده و راه سختی هم هست و امیدواریم چند سال آینده ثمره آن را ببینیم.

اکنون می‌خواهیم نیم نگاهی به سه حوزه اصلی دفاعی و امنیتی نیروهای نظامی کشورمان بیندازیم و نمونه‌هایی از دستاورد‌های حوزه‌های نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسدران انقلاب اسلامی را معرفی کنیم.

از وابستگی کامل نظامی تا استقلال تسلیحاتی

یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران ساخت ناوچه، ناوها و قایق‌های تندرو است. مهم‌ترین دستاورد دریایی کشور را می‌توان ناوهای سهند، سینا، جماران، دماوند و خلیج فارس دانست. سوخت بومی موتور احتراقی اژدرها، اتوپایلوت دیجیتال، آزمایشگر موشک رعد و شناور تندروی شهید ناظری نیز از دیگر دستاورد‌های کشورمان در حوزه نیروی دریایی بعد از انقلاب اسلامی است.

اعزام ناوگروه‌های متعدد به آب‌های آزاد و اسکورت کشتی‌های تجاری و باری در محیط بین‌المللی، رویارویی با دزدان دریایی و تحقیر آنها در آبهای آزاد و حتی نجات دادن یک کشتی آمریکایی از چنگال دزدان دریایی از دیگر افتخارات سفیدپوشان نیروی دریایی در اتش جمهوری اسلامی است, ارتشی که تا پیش از انقلاب حتی نمی‌توانست امنیت یک محله تهران را تامین کند.

دستیابی به چنین امکاناتی بیانگر این است که ایران در سال‌های اخیر توانسته علی رغم وجود تمامی محدودیت‌ها و سنگ اندازی‌های دولت‌های غربی نهایت استفاده از فرصت‌های موجود را ببرد و امروز بتواند به قدرت بزرگی در منطقه و چه بسا جهان تبدیل شود. آری ایرانی نشان داد که فرصت‌ها را از دل تحریم‌ها بوجود می‌آورد.

از وابستگی کامل نظامی تا استقلال تسلیحاتی

از توانایی ایران در ساخت موشک کروز تا انجام عملیات لیله القدر

۲۸ خرداد ماه سال جاری عملیاتی تحت عنوان عملیات لیله القدر انجام شد که در آن نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۶ موشک ذوالفقار و قیام به یکی از مقر‌های تروریست‌های تکفیری داعش شلیک کرد که همچون آوار بر سر آنها خراب شد. حمله موشکی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی به استان دیرالزور واقع در مرز سوریه و عراق و در پاسخ به حملات ۱۷ خرداد این گروهک تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام راحل صورت گرفته بود. اقدامی که شوک بزرگی به داعش و حامیانش همچون آمریکا و عربستان وارد کرد و قاعده بازی را تغییر داد.

ساخت تانک‌های ذوالفقار، کرار، سفیر، شاهر، باهر، راه اندازی سامانه حیدر ۷ و حیدر ۴۴ از جمله دستاورد‌های ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های بعد از انقلاب بود. ساخت تانک‌های «مبارز»، «سفیر»، «ذوالفقار ۱ و ۳»، «صمصام»، «تیام»، «کرار» ، اسلحه‌های تک‌تیرانداز «شاهر»، «باهر» و «حیدر» تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، شاید کسی باور نمی‌کند که این ارتش و سپاه انقلابی در کمتر از چهل سال به این رشد و بلوغ رسیده باشد که گویی ۱۰۰ سال است که سابقه وجودی دارد.

از وابستگی کامل نظامی تا استقلال تسلیحاتی

اکنون ۳۹ سال از وقوع انقلاب اسلامی می‌گذرد و ایران سالانه از راه اندازی سامانه‌های مختلف، ساخت موشک‌ها، ماهواره‌ها و رادار‌های متعدد رونمایی می‌کند و پیشرفت روزافزون ایران در حوزه دفاعی و امنیتی این تفکر را در اذهان دشمنان خود ایجاد کرده که تهران به دنبال ساخت موشک‌های دوربرد است و آنان را با رعب و وحشت فراوانی همراه کرده است؛ موشک‌هایی که بارها و بارها از زبان مقام‌های لشکری و کشوری ایران اعلام شده که خط قرمز نظام هستند و در هیچ شرایطی وجه‌المصالحه قرار نخواهند گرفت.

در کلام آخر باید اذعان کرد که روند این پیشرفت‌های روزافزون ایران و ایرانی با سرعت ادامه خواهد یافت. امروز همکاری عمومی مردم در تمامی بخش‌ها با تکیه بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را شاهد هستیم تا بدین گونه و با اتکا به قدرت نظامی مناسب، توطئه های دشمن را خنثی کنیم و با تنظیم برنامه ریزی های مدون به مثابه سال های جنگ تحمیلی و زمین‌گیر کردن داعش در خاک منطقه، پاسخ قاطعی به آنان دهیم.

چراغ راه روشن است و اگر مردم همیشه و با همین قدرت پا در مسیر رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی بگذارند، در همه زمینه ها پیشرفت های به مراتب بیشتری خواهیم داشت، رهبری که قادر است مقتضیات زمان را پیش‌بینی کند و با یک نامه به جوانان اروپایی، مسیر زندگی آنها را تغییر دهد؛ و این یعنی بصیرت، چیزی که برای همه مردم کشور و مسئولان لازم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=71254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.