• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

رفتن به سمت اشرافی گری، دور شدن از اهداف انقلاب است

  • کد خبر : 71910
  • 04 اسفند 1396 - 14:02
رفتن به سمت اشرافی گری، دور شدن از اهداف انقلاب است

امام جمعه خرم دره گفت: رفتن به سمت اشرافی گری، فکر کردن به بیگانه به جای تکیه بر مردم و توجه به طبقه مرفه، به جای توجه به طبقه ضعیف جامعه دور شدن از اهداف انقلاب است.

حجت‌الاسلام علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر خرم‌دره با توصیه خود و دیگر نمازگزاران به کسب توشه آخرت و تقوی الهی، نمازگزاران را به خود شناسی در راستای رشد معنوی دعوت کرد.

وی با تشریح خلاصه‌ای از مراحل سیر و سلوک، عرفان نظری و عملی برای نمازگزاران افزود: تعدادی از دستورات سلوکی و تهذیبی ملا محسن فیض کاشانی از جمله مراقبت بر نمازهای پنجگانه، نماز جمعه، مراقبت بر صوم صلاه،  پرهیز از امورات لغو، خمس، زکات، رسیدگی به فقرا، زیارت قبور منور اولیا الله و نبی مکرّم اسلام و پرهیز از خودپسندی و…. است.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن یعنی تداوم انقلاب و انتقاد از مسؤولان با حمایت نظام قابل جمع است.

حسینی ادامه داد: انتقاد از هر سه قوه، حتی رهبری مانعی ندارد و در دهه پیشرفت و عدالت عملکرد نظام در حوزه پیشرفت خوب است، اما درحوزه عدالت همه مسؤولان باید از مردم عذرخواهی کنند.

وی با اشاره به اینکه اشرافی گری در همه دوره‌ها وجود داشته و رشد کرده است، تاکید کرد: رفتن به سمت اشرافی گری، فکر کردن به بیگانه به جای تکیه بر مردم و توجه به طبقه مرفه، به جای توجه به طبقه ضعیف جامعه دور شدن از اهداف انقلاب است.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، تصریح کرد: مهمترین هدف امور تربیتی حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ ارزش‌ها در مدارس است و انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس، تربیت دانش‌آموزان در فضای انقلاب، شناخت و پرورش استعداد دانش‌آموزان و رشد دینی، عقلی، اجتماعی و حفظ مدارس از آفات از دیگر اهداف ستادهای امور تربیتی است.

حسینی در پایان آشوب طلبی گروهی به اسم دراویش در شب شهادت حضرت فاطمه(س) را محکوم و یاد و خاطره پنج شهید از ماموران نظم و امنیت در حادثه خیابان پاسداران و همچنین حادثه سقوط هواپیما را گرامی داشت.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=71910

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.