• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

برای قدرت دفاعی‌مان مذاکره نخواهیم کرد/ آمریکا به دنبال ضربه زدن به ملت ایران است/ تا پایان سال تورم تک رقمی خواهد شد

  • کد خبر : 72069
  • 09 اسفند 1396 - 12:17
برای قدرت دفاعی‌مان مذاکره نخواهیم کرد/ آمریکا به دنبال ضربه زدن به ملت ایران است/ تا پایان سال تورم تک رقمی خواهد شد

رئیس جمهور گفت:ما به تمام جهانیان اعلام می کنیم آنچه برای دفاع از سرزمین مان نیاز داشته باشیم با دست خودمان تهیه خواهیم کرد و برای قدرت دفاعی مان مذاکره نخواهیم کرد. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم هرمزگان در ورزشگاه تختی بندرعباس گفت: از […]

رئیس جمهور گفت:ما به تمام جهانیان اعلام می کنیم آنچه برای دفاع از سرزمین مان نیاز داشته باشیم با دست خودمان تهیه خواهیم کرد و برای قدرت دفاعی مان مذاکره نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم هرمزگان در ورزشگاه تختی بندرعباس گفت: از طرف ملت ایران به این سرزمین و آب های همیشه ابدی فارس و مردم این دیار سلام و درود می فرستم ، مردمی که قرن ها پاسدار انقلاب بودند.

وی افزود: مردم هرمزگان در طول ۴۰ سال از انقلاب اسلامی پاسدار خلیج مواج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان بودند. مردم هرمزگان نه تنها حق بر مردم ایران و منطقه بلکه حق بر گردن مردم جهان دارید.

روحانی در ادامه اضافه کرد افزود: در دو جنگ بزرگ علیه ایران و تصرف کویت در هر دو مرحله مردم ایران امنیت این آبراه بزرگ بین المللی را حراست کردند.

 سپاه و ارتش حافظ منطقه دریایی خلیج فارس و دریای عمان

وی گفت:  امروز نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و نیروی دریایی ارتش در دریای عمان و تنگه باب المندب  حافظ مسیر کشتیرانی هستند.

رئیس جمهور خطاب به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: ما همسایه خوبی برای شما هستیم و خواهیم بود. دیگران به فکر منافع شما نیستند.آنها به فکر فروش سلاح به قیمت گران به شما و بردن نفت شما به قیمت ارزان هستند.

وی با بیان اینکه  ما با دنیا برای قدرت دفاعی مان مذاکره نخواهیم کرد، افزود: ما به تمام جهانیان اعلام می کنیم آنجه برای دفاع از سرزمین مان نیاز داشته باشیم با دست خودمان تهیه خواهیم کرد و از کسی اجازه نمی گیریم و برای امنیت منطقه نیازی به بیگانگان نداریم.

ما به تعهداتمان در برجام پایبندیم

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای ضربه زدن به ملت ایران، گفت: آمریکا در خصوص برجام در انزوا است و تا روزی که طرف مقابل ما پیمان را زیر پا نگذاشته است به تعهداتمان پایبندیم و نخواهیم گذاشت دیگران از این پایبندی سواستفاده کند.

روحانی گفت: دو شب پیش نماینده آمریکا به شورای امنیت رفت و خواست ایران را درباره یمن محکوم کند و باز موفق نشد.

وی افزود: اگر آمریکا به فکر مردم یمن است بمب های ممنوع را در اختیار عربستان نگذارد.

دولت و مردم همیشه در کنار هم خواهند بود

رئیس جمهور خطاب به مردم بزرگ ایران، گفت: ما کشور ایران را می خواهیم بسازیم و خواهیم ساخت، ما  و مردم در کنار هم قرار داریم و از همه تنگناها عبور خواهیم کرد، ملت ایران در تمام شرایط و سختی ها در کنار یکدیگر هستند.

روحانی در ادامه اضافه کرد:در ایران نسبت به پاییز سال گذشته ۹۵۰ هزار اشتغال ایجاد شده و تا پایان سال تورم تک رقمی خواهد شد که این باعث افتخار است.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح  ۱۵ طرح مهم  در این سفر افزود: ۱۵ طرح به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان شروع خواهد شد.

وی افزود: از آغاز دولت یازدهم تا کنون در استان هرمزگان در مجموع هزار و ۸۳۰ طرح  بهداشتی انجام شده و ۲۶۸ پروژه بهداشتی درمانی در دست اجرا است.

رئیس جمهور گفت: یک بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی در هرمزگان بزودی ساخته می شود.

اجرای فاز دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به زودی

روحانی با بیان اینکه هر کس در این استان در بخش فاضلاب سرمایه گذاری کند خرید آب آن تضمین شده است، افزود: باید از ظرفیت آبشیرین کن ها در این استان استفاده شود و از ۱۷۰ هزار اراضی کشاورزی، بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سیستم نوین آبیاری بهره مند است.

رئیس جمهور افزود: اجرای فاز دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به زودی آغاز می شود و فاز دوم اسکله های شهید رجایی بندرعباس در این سفر افتتاح می شود.

روحانی در ادامه گفت: ما در دولت دوازدهم همه کامیون های فرسوده را نوسازی می کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما می خواهیم بخشی از نفت کشورمان از جاسک به دنیا صادر شود و تنها از خارک نباشد از همین رو  لوله گذاری از گوره تا جاسک به زودی آغاز می شود.

روحانی همچنین افزود: آزاد راه بندرعباس – کرمان به طول ۳۷۰ کیلومتر با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد و آزاد راه ۹۰ کیلومتری بندرشهید رجایی به سیرجان ساخته خواهد شد.

رئیس جمهور در پایان گفت:طرح های ملی مربوط به استان هرمزگان ۲ برابر ۴ سال قبل در هرمزگان انجام شده است و  پروژه های عمرانی در این دوره با افزایش ۱۵۸ درصدی مواجه بوده است و یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های مختلف در هرمزگان اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=72069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.