• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

رئیس جمهور به سوالات نمایندگان جواب دهد، آسمان به زمین نمی‌آید/ قوه قضائیه با فسادها به صورت علنی و محکم برخورد کند

  • کد خبر : 72439
  • 25 اسفند 1396 - 19:58
رئیس جمهور به سوالات نمایندگان جواب دهد، آسمان به زمین نمی‌آید/ قوه قضائیه با فسادها به صورت علنی و محکم برخورد کند

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس: نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس گفت: اگر رئیس جمهور به مجلس آمده و به سوالات نمایندگان در مجلس جواب دهد، آسمان به زمین نخواهد آمد. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد […]

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس:
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس گفت: اگر رئیس جمهور به مجلس آمده و به سوالات نمایندگان در مجلس جواب دهد، آسمان به زمین نخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد عزیزی نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار فارس در زنجان پاسخگوی سوالات در رابطه با موضوعات روز و مهم کشور بود.

متن این گفت‌وگو در ذیل آمده است:

فارس: نظر شما در رابطه با طرح سوال “اعاده اموال نامشروع مسؤولان” چیست؟

در این رابطه نامه‌ای جمع شده و نمانیدگان نیز امضا کرده‌اند که البته من آن زمان در صحن نبودم. باید دید در پایان خروجی این طرح چیست، در حال حاضر این طرح صرفاً در قالب امضا جمع شده و باید دید طرحی که نوشته شده چه بوده و طرح موضوع شود تا ببینیم موضوع چیست.

فارس: آیا اراده‌ای در دولت وجود دارد تا در مقابل فسادها بایستد و با مفسدان مبارزه کند؟

در برخورد با فسادها یک طرف دولت بوده و یک طرف نیز قوه قضائیه قرار دارد. خود قوه قضائیه باید برخوردهای محکم‌تری داشته و مباحث پیشگیرانه نیز داشته باشند.

فسادی چون صندوق ذخیره فرهنگیان رخ می‌دهد و روند رسیدگی به آن یک سال و نیم به طول کشیده و در این رابطه هیچ خبر و اطلاع رسانی به مردم صورت نگرفته و حتی به ما که نماینده هستیم نیز در این رابطه هیچ اطلاع‌رسانی نشده است که این طولانی شدن موضوع، باعث کِش آمدن موضوع می‌شود.

قانون نوشتن مشکلی را حل نمی‌کند و دستگاه برخورد کننده قوه قضائیه است و اعتقاد من این بوده که قوه قضائیه باید فعالانه‌تر برخورد کند. فساد صفر نشده و البته در همه جوامع وجود دارد، اما حداقل باید کاهش پیدا کند. شما نگاه کنید، بودجه عمرانی کشور ما در سال آینده به صورت اوراق و اسناد بوده است و مردم نیز در فشار هستند.

فسادی در وزارت نفت اتفاق افتاده و آن فردی که فساد کرده در دو ساعت به خارج از کشور می‌رود‌، این موضوع چه معنی دارد؟ باید با فسادها برخورد شده و مفسدان به صورت علنی محاکمه شوند.

در موضوع کاسپین مردم اعتراض کردند و در این رابطه باید برخوردها به مردم گفته شود و با این برخوردها به مردم التیام داده شود، افراد به استناد مجوز بانک مرکزی پول خود را به این مؤسسه سپرده‌اند.

ما در کشور قانون کم نداریم و قوانین ما پنج  برابر کشورهای دیگر دنیا است، با قانون تولید کردن مشکلی حل نمی‌شود، قانون باید درست اجرا شود. قانون در کشور ما درست اجرا نشده و درز دارد و قوه قضائیه نیز باید محکم‎تر برخورد کند که اگر محکم برخورد شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

فارس: نظر شما در رابطه با استضیاح وزیر راه و شهرسازی چیست؟

استیضاح وزیر راه و شهرسازی را من نیز امضا کرده‌ام و وزیر استضیاح خواهد شد و عزم مجلس نیز بر این موضوع است.

*سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

در این رابطه از سوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اعلام شد که سوال از رئیس جمهور لغو شده است. نظر من این است که چرا سوال از رئیس جمهور را تابو می‌کنیم و رئیس جمهور طبق قانون به مجلس و رهبری معظم انقلاب پاسخگو است. اگر رئیس جمهور آمده و به سوالات نمایندگان جواب دهد، آسمان به زمین خواهد آمد؟ مگر از وزیر سوال نمی‌شود؟

سوال از رئیس جمهور آنقدرها هم کار خارق‎العاده‌ای نیست که روی آن بحث شود و وقت کشور را بگیریم. من اگر رئیس جمهور بودم خودم اعلام می کردم از من سوال شود.

مجلس شورای اسلامی، دولت و رئیس مجلس و رئیس جمهور، همه جمع شده‌ایم تا نوکری مردم را کرده و خدمتی به جامعه شده و مشکلی از کشور حل شود، اگر دولت و مجلس نتوانند با هم تعامل کنند و توضیح دهند، این موضوعات معنی ندارد!

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=72439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.