• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

مسئولان گزارش عملکرد خود را در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ارائه دهند

  • کد خبر : 72430
  • 25 اسفند 1396 - 13:36
مسئولان گزارش عملکرد خود را در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ارائه دهند

امام جمعه خرمدره گفت: سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به پایان رسید و اکنون باید مسئولان گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهند.

 

 

به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های آخرین نماز جمعه شهر خرمدره در سال ۹۶ با تبریک فرا رسیدن سال جدید، افزود: سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به پایان رسید و اکنون باید مسئولان گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به صحبت های خارج از حوزه فعالیت برخی مسئولان، اظهار کرد: برخی از مسئولان دست از یقه پیامبر و امام زمان (ع) بردارند و این قدر نگویند که ما در مسیر شهدا و پیامبرهستیم، می شود پیامبر و امام را نقد کرد، بگویید برای این مردم از لحاظ صنعت، اشتغال، صادرات، واردات، معیشت چه کرده اید و حال مردم چگونه است و به مردم گزارش ندهند پیامبر چه بود و چه کرد ما از طریق تربیون نماز جمعه می گوییم مسئولان لطفا به این گونه مسائل ورود نکنند و در حوزه مسئولیت انسانی خودشان صحبت کنند.

امام جمعه خرمدره ادامه داد: هرکسی در پایان سال به حساب کار خود می رسد و هر تشکیلاتی کاستی ها، ضعف ها و نقاط قوت خود را می سنجد ماهم باید به حساب خود برسیم زمانی که طبیعت بیدار می شود چرا ما از خواب غفلت بیدار نشویم و قلب ها را برای سال جدید طرح جدید و برنامه جدید از گناه پاک کنیم، استعداد خود را بشناسیم و به فعلیت برسانیم و هر روز به سمت کمال و سعادت حرکت کنیم.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: چهار نوع عید وجود دارد عید دینی که برای همه مسلمان است مانند عید قربان فطر، عیدهای مذهبی است که مختص شیعیان است مثل عید غدیر و نیمه شعبان و اعیاد ملی مانند پیروزی انقلاب و آزادی خرمشهر و عید طبیعی و تکوینی است مانند عید نورز که آغاز سال نو است.

وی ، تصریح کرد: عید نوروز، روزی است که کشتی نوح بر روی کوه جودی قرار گرفته است و جبرئیل بر پیامبر نازل شده است و پیامبر(ص) بت ها را شکست، عید غدیر در نوروز بوده و ظهور امام زمان (ع) و روز پیروزی انسان بر دجال در نوروزخواهد بود.

امام جمعه خرمدره بیان کرد: عید نه عید جامه رنگارنگ پوشیدن است که این عید، عید کودکان است و شربت و شیرینی و غذاهای متنوع خوردن است بلکه عید شکم بارگان است نه به سیاحت و تفرج بی محتوا و بدون تفکر پرداختن است که عید ولگردان است نه بی بند و باری و هرزه عیاشی کردن است که این عید بلهوسان است نه خندیدن و همدیگر را به سخره گرفتن است که این عید غافلان است و نه سبزه رویاندن و سفره هفت سین چیدن و آتش بازی کردن است که این عید خرافه پرستان است بلکه عید از دیدگاه اسلام آن زمانی است که انسان در راه انجام وظیفه موفق شود و برای تطهیر نفس و جان از ناپاکی ها تلاش کند و تمرین صبر و استقامت شکستن غرور و خود خواهی داشته باشد.

وی در پایان با تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) و تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) و فرارسیدن عید نوروز و ملی شدن صنعت نفت، افزود: بنابر روایتی از امام هادی (ع) از دنیا پرهیز کنید که این دنیا ساحر است، انسان ها از خاک به وجود آمده اند و به خاک بر می گردند و آنچه که نزد خداوند گرامی است متقین و انسان های با تقوا هستند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=72430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.