• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

واشنگتن‌پست: در صورت خروج ترامپ از برجام، ایران پیروز میدان خواهد بود

  • کد خبر : 72740
  • 14 فروردین 1397 - 9:50
واشنگتن‌پست: در صورت خروج ترامپ از برجام، ایران پیروز میدان خواهد بود

روزنامه واشنگتن‌پست در یادداشتی به مسئله خروج احتمالی واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران پرداخت و آن را موجب منزوی شدن آمریکا دانست. به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی نوشت: کارشناسان آمریکایی مخالف توافق هسته ای ایران علی رغم انتقادات فراوان از این توافق، خروج ترامپ از برجام را به صلاح نمی […]

روزنامه واشنگتن‌پست در یادداشتی به مسئله خروج احتمالی واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران پرداخت و آن را موجب منزوی شدن آمریکا دانست.

واشنگتن پست: درصورت خروج ترامپ از برجام، ایران پیروز میدان خواهد بودبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی نوشت: کارشناسان آمریکایی مخالف توافق هسته ای ایران علی رغم انتقادات فراوان از این توافق، خروج ترامپ از برجام را به صلاح نمی دانند. توافق هسته ای ایران در قبال رفع تحریم های بین المللی محدودیت های بسیاری بر برنامه هسته ای این کشور اعمال کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: وجود انتقادات فراوان علیه توافق هسته ای ایران به این معنی نیست که ترامپ باید در ماه مه از برجام خارج شود. اگر وی از این توافق کنار بکشد، تنها آمریکا است که از برجام خارج شده است و هیچ کدام از متحدان اروپایی با وی همراهی نخواهند کرد.

اما آلمان، فرانسه و انگلیس پیشتر اعلام کردند به منظور رفع نگرانی های ترامپ مجددا با ایران درخصوص مسائلی از قبیل برنامه موشکی و «نفوذ» گسترده این کشور در خاورمیانه مذاکره می کنند؛ اما اگر ترامپ از توافق هسته ای خارج شود، تمامی این تلاش ها نیز پایان خواهد یافت و همه چیز تمام خواهد شد. در واقع خروج از برجام آمریکا را منزوی خواهد کرد نه ایران را. کشورهای اروپایی به هیچ وجه تمایل ندارند توافق هسته ای به دست آمده با ایران را لغو کنند.

واشنگتن پست افزود: در حال حاضر تهران اعلام کرده است در صورت لغو توافق هسته ای قادر است به سرعت به مراحل غنی سازی اورانیوم باز گردد و بدون هیچ گونه محدودیتی برنامه های هسته ای خود را پیش ببرد. همین امر موجب شده است اروپایی ها تمام تلاش خود را برای حفظ توافق هسته ای به کار ببرند.

برخی کارشناسان آمریکایی معتقدند با اعمال تحریم های ثانویه علیه شرکت های اروپایی، می توان از معاملات این شرکت ها با تهران جلوگیری کرد. با این حال، تجربه نشان داده است اروپایی ها همواره در قبال اعمال چنین تحریم هایی از خود مقاومت نشان داده اند و با توجه به بدنامی ترامپ در میان مردم اروپا، کشورهای کمی تهدیدات واشنگتن را جدی خواهند گرفت.

در ادامه این مطلب آمده است: البته بسیاری از بانک ها و موسسات مالی اروپایی از بیم اعمال جریمه از سوی واشنگتن، با تهران معامله نمی کنند. در واقع این ترس در حال حاضر نیز وجود دارد و نیازی به خروج ترامپ از برجام نیست. افزون بر این، آمریکا به بهانه های مختلف از جمله حقوق بشر و تروریسم تحریم های شدیدی را علیه ایران اعمال کرده است و می تواند در آینده نیز به همین بهانه ها تحریم های جدیدی را به تصویب برساند.

در ادامه این یادداشت آمده است: ترامپ فکر می کند خروج وی از برجام نشان دهنده مواضع سرسختانه وی در قبال تهران خواهد بود. اما باید گفت چنین نیست. این اقدام، ایرانی ها را پیروز میدان معرفی خواهد کرد. تهران می داند واشنگتن در این خصوص تنها است و در واقع هیچ اهرم فشاری برای متوقف کردن نفوذ این کشور در منطقه خاورمیانه وجود ندارد.

در انتهای این مطلب ادعا شده است: شاید بهترین راه برای حل و فصل نواقص توافق هسته ای و تقویت قدرت بازدارندگی واشنگتن، عکس العمل نشان دادن به اقدامات ایران در منطقه خاورمیانه است. توافق هسته ای ایران برای حل و فصل مساله هسته ای این کشور زمان خریداری کرده است و اکنون هنگام خارج شدن از این توافق نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=72740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.