• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
3

۹۰ دقیقه هیجان برای ایران، بازی سرنوشت ساز برای اسپانیا

  • کد خبر : 73782
  • 29 خرداد 1397 - 22:58
۹۰ دقیقه هیجان برای ایران، بازی سرنوشت ساز برای اسپانیا

تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا ساعت ۲۲:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در ورزشگاه کازان آره نا به مصاف هم می‌روند. به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی اش از رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید به مصاف اسپانیا برود. با توجه به برتری […]

تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا ساعت ۲۲:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در ورزشگاه کازان آره نا به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی اش از رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید به مصاف اسپانیا برود. با توجه به برتری شاگردان کارلوس کی روش در نخستین بازی خود مقابل مراکش بین هواداران و اهالی فوتبال ایران، موجی از امید برای صعود این تیم به دور بعدی جام بیست و یکم ایجاد شده است و همه انتظار دارند تیم ملی در ۲ بازی آتی اش برابر اسپانیا و پرتغال نتایجی بگیرد که برای نخستین بار این تیم را به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برساند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا( جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

یوزهای ایرانی تا آخرین دقیقه اولین بازی خود مقابل مراکش تا سر حد جانشان برای کسب پیروزی جنگیدند و در نهایت با گل به خودی “عزیز بوهددوز” ۳ امتیاز طلایی کسب کردند تا با توقف اسپانیا برابر پرتغال، اکنون صدرنشین گروه مرگ باشند. همین امر یکی از بزرگ ترین موفقیت های تاریخ فوتبال ایران را شکل می دهد اما بازیکنان ما می دانند صعود از مرحله گروهی، بدون شک بزرگ ترین دستاورد تاریخ حضور ما در جام جهانی است و اگر به این امر دست یابند، مدت ها در عرش به سر می برند. به همین دلیل آنها باید مقابل قهرمان سال ۲۰۱۰ جام جهانی یک دقیقه هم از بازیکنان حریف غافل نشوند و با بیش از ۱۰۰ درصد تمرکزشان پا به زمین ورزشگاه کازان آره نا بگذارند.

در سوی مقابل اسپانیا که با وجود اخراج خولن لوپتگی از سرمربیگری این تیم درآستانه دیدار با پرتغال، فوتبال روانی برابر قهرمان یورو ۲۰۱۶ به نمایش گذاشت و در نهایت با درخشش کریستیانو رونالدو، فوق ستاره حریف و اشتباهات داوید دخیا در رسیدن به پیروزی ناکام ماند، خوب می داند برای جلوگیری از تکرار فاجعه جام جهانی ۲۰۱۴ و حذف در مرحله گروهی این مسابقات نباید شاگردان کارلوس کی روش را دست کم بگیرد چراکه دراین صورت به سختی جریمه می شود.

فرناندو هیه رو، سرمربی تیم ملی اسپانیا که در ابتدای ورود کارلوس کی روش به رئال مادرید در سال ۲۰۰۳ پس از ۱۳ فصل بازی برای کهکشانی ها از این تیم جدا شد،  با اطلاع از اندیشه های تدافعی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به دنبال راهی برای به گل رسیدن در همان دقایق آغازین بازی است. او می داند هرچه از زمان این دیدار بگذرد، گل زدن به ایران سخت تر می شود و به همین دلیل سعی دارد با استفاده از قدرت و تکنیک بازیکنان خط میانی اش از ابتدای بازی روی دروازه ایران فشار بیاورد.

خبر بد برای تیم ملی ایران در آستانه دیدار با ماتادورها، آسیب دیدگی روزبه چشمی از ناحیه کشاله ران و خداحافظی او با جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. البته کارلوس کی روش ثابت کرده است در این مواقع با استفاده از تدابیری خاص می تواند تیمش را از بحران خارج کند و بدون شک او برای جایگزینی دفاع وسط استقلالی تیم ملی ایران هم برنامه ویژه ای دارد.

نکته ای که درباره دیدار ایران و اسپانیا باید به آن اشاره کرد اینست که با وجود برتری تیم ما در بازی با مراکش، نباید نسبت به تقابل با تیم سوم رنکینگ فیفا، رویایی فکر کنیم. شاید شکستی خفیف برابر این حریف هم بتواند همچنان امیدهای ما را برای صعود زنده نگه دارد اما بی شک کسب یک تساوی یا حتی شکست دادن لاروخا رویایی است که احتمال تحقق آن از پسران کی روش وجود دارد.

بیشتر بخوانید

سایت انگلیسی نتیجه دیدار ایران و اسپانیا را پیش بینی کرد

ترکیب احتمالی تیم‌های ملی اسپانیا – ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

کوزمین:امیدورام سردار آزمون در بازی با اسپانیا گل را به ثمر برساند

ایران ۱ – مراکش صفر / ایران با پیروزی بر مراکش آبروی آسیا را در جام جهانی خرید + فیلم و تصاویر

آمار بازی

این نخستین دیدار ایران و اسپانیا در طول تاریخ است.

تیم ملی فوتبال ایران در مجموع ۶ بازی مقابل تیم های اروپایی در جام جهانی، ۵ بار شکست خورده و تنها مقابل اسکاتلند در جام جهانی ۱۹۷۸ به تساوی رسیده است.

در طرف مقابل اسپانیا برابر حریفان آسیایی در جام جهانی ۲ برد و ۲ تساوی کسب کرده است. هرچند ناداوری در بازی این تیم برابر کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ سبب حذف ماتادورها در ضربات پنالتی شد.

لاروخا در پنج دوره اخیر جام جهانی، سه بار از کسب پیروزی در دیدار اول ناکام مانده است. جالب اینجاست این تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۱۴ برزیل پس از پیروزنشدن در بازی نخست خود، در ادامه نتوانست از مرحله گروهی صعود کند اما در سال ۲۰۱۰ پس از شکست  برابر سوئیس به مراحل بالای جام جهانی راه یافته و در نهایت قهرمان شد.

اسپانیا در چهار بازی اخیرش در جام جهانی ۱۰ گل دریافت کرده است.

گل ایران مقابل مراکش که منجر به پیروزی شاگردان کارلوس کی روش شد، پس از گل فرانچسکو توتی در دیدار ایتالیا و استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ که در دقیقه ۹۴:۲۴ به ثمر رسید و منجر به پیروزی آتزوری شد، دیرترین گلی است که زمینه پیروزی یک تیم را فراهم می کند.

سه گل اخیر ایران در جام جهانی در ۱۵ دقیقه پایانی بازی به ثمر رسیده است و تیم ما به هیچ وجه نتوانسته است در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی گلی را وارد دروازه حریفانش کند.

دیه گو کاستا  در هشت بازی اخیرش برای لاروخا هشت گل به ثمر رسانده است.

ایران می تواند به اولین تیم آسیایی تبدیل شود که پس از کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲، در ۲ بازی متوالی اش در این رقابت ها به پیروزی می رسد.

 زمان دیدار تیم های ملی ایران- اسپانیا از ساعت ۲۲:۳۰(به وقت تهران) روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در ورزشگاه ۴۵۳۷۹ نفری کازان آره نا برگزار می شود.

آندرس کونها اروگوئه ای با کمک نلسون تاران و مائوریسیو اسپینوزا این بازی را قضاوت می کنند.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

 

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران

علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، کریم انصاری فرد و سردار آزمون

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال اسپانیا

داوید دخیا، جرارد پیکه، سرخیو راموس، دنی کارواخال، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، کوکه، آندرس اینیستا، ایسکو، داوید سیلوا و دیه گو کاستا

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=73782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.