• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

کم کاری برخی مسئولان نظام در مسائل اقتصادی و اجتماعی را نباید به پای رهبری نوشت

  • کد خبر : 74145
  • 22 تیر 1397 - 14:31
کم کاری برخی مسئولان نظام در مسائل اقتصادی و اجتماعی را نباید به  پای رهبری نوشت

خطیب جمعه خرم دره گفت: رهبری در مسائل کلان کشور ورود می کند، مسائل خرد و نیمه کلان متولی دارندو کم کاری برخی مسئولان نظام در مسائل اقتصادی و اجتماعی را نباید به پای رهبری نوشت و برای انتخاب این مسئولان همه رای داده اند تا مشکلات مردم را حل کنند و برخی می خواهند با فرافکنی جایگاه رهبری به مسائل کوچک تنزل بخشند.

به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم دره ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند در سوره شوری میفرماید: خداوند به هرکس که بخواهد دختر و به هرکس که بخواهد پسر عطا می کند و عده ای را هم عقیم قرار داده است.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر افزود:در عصر جاهلیت زمانیکه در حق دختران و زنان ظلم روا می داشتند خداوند متعال حضرت محمد(ص) را مبعوث کردند هم با ضدارزش ها و زنده به گور کردن دختران مبارزه کند هم در گفتار  وهم در عمل ؛ در گفتار که آیات و روایات فراوانی وجود دارد و در عمل هم بوسیدن دست دخترش و تکریم احترام به او و باقیات صالحات خواندن دختر و اینکه دختر خود را فداه ابوها خطاب می کردند.

 

خطیب جمعه خرم دره با اشاره به جایگاه و منزلت دختر در روایات گفت: نقل است که یکی از یاران امام صادق(ع) از اینکه خداوند به او دختر عطا کرده بود ناراحت بود امام فرمودند که آنچه تو می خواهی بهتر است یا آنچه خدا می خواهد او نیز اقرار کرد که آنچه خدا می خواهد امام فرمودند: که خداوند برای تو دختر خواسته است.

حسینی با اشاره به جایگاه زن در جامعه گفت: مادران امروز دختران دیروز و دختران امروز مادران فردا خواهند بود گرچه اولویت نقش آفرینی زن از دیدگاه اسلام در خانواده است اما این به معنای عدم لزوم فعالیت های سیاسی و اجتماعی آنان نمی باشد ؛ فعالیت زنان در عرصه  اجتماع با رعایت موازین اجتماعی بلامانع است به مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب (س)و حضرت معصومه (س) که ماندگارترین نقش را در عرصه ی سیاسی ایفا نمودند و اما نباید حضور زن در اجتماع با نقش او بعنوان مادر و همسر  در تعارض باشد.

وی با اشاره به نقش آفرینی زنان در جامعه گفت: دختران ما باید سعی کنند دشمن را بشناسند و راهکارهای مقابله با آنها را کسب کنند و آن را به نسل های آینده انتقال دهند و حضور  دختران در اردوهای جهادی ، نقش مثبت در فضای مجازی ، انتخابات و … نشان دهنده  نقش فعال آنها در عرصه ی اجتماعی و سیاسی است.

خطیب جمعه با اشاره به آسان گرفتن ازدواج ها در جامعه گفت:  امیدواریم از لحاظ اقتصادی در بحث ازدواج خانواده ها رعایت کنند و آسان بگیرند و یک سری باورهای غلط وجود دارد که می بایست از بین برود تا ازدواج به معنای واقعی خود نمود پیدا کند ، ازدواج به پختگی روابط عاطفی، ارتقای سطح بهداشت روانی و کاهش گرایش  به انحرافات اخلاقی همچنین بوجود آمدن نسلی شاداب و سالم کمک بسزایی می کند .

حسینی همچنین با اشاره سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان به موجب اصل نود و یکم قانون اساسی و به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی تشکیل ‏شد.

وی در ادامه به سالروز صدور قطع‌نامه ۵۹۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۶۶ دولت‌های استکباری که موجودیت رژیم بعثی را در خطر دیدند به صدور قطعنامه ۵۹۸ اقدام کردند اما حتی بعد از آتش بس نیز نیروهای عراقی به کشور حمله کردند و امام راحل هم برای مصلحت انقلاب و نظام این قطع‌نامه را پذیرفتند.

 امام جمعه شهرستان خرم دره  با اشاره به دیدار اخیر ولایتی و پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: ولایتی با پیام رهبر انقلاب به روسیه رفت و آنها هم اعلام آمادگی کردند که در توسعه صنعت نفت و گاز ایران تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

حسینی افزود:  رهبری در مسائل کلان کشور ورود می کند، مسائل خرد و نیمه کلان متولی دارندو کم کاری برخی مسئولان نظام در مسائل اقتصادی و اجتماعی را  نباید به  پای رهبری نوشت و برای انتخاب این مسئولان همه رای داده اند  تا مشکلات مردم را حل کنند و برخی می خواهند با فرافکنی جایگاه رهبری به مسائل کوچک تنزل بخشند.

وی همچنین هفته حج را گرامی داشت و گفت:   حج کانون وحدت است، و از مسئولان  تقاضا می کنیم   نه به حجاج و نه به مسافران سایر کشورهای خارجی ارز دولتی ندهند تا بروند و جیب خارجی ها ر ا پرکنند.

خطیب جمعه خرم دره هچنین آغاز هفته بهزیستی  و تامین اجتماعی  را گرامیداشت و از ریش سفیدان و معمتدین شهرستان خرم دره در آزاد کردن دو زندانی محکوم به قصاص قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=74145

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.