• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
29

به یک دبیر مکانیک هم حزبی، برای پست کارشناسی مشاوره نیازمندیم

  • کد خبر : 74274
  • 02 مرداد 1397 - 10:36

به یک دبیر مکانیک هم حزبی، برای پست کارشناسی مشاوره نیازمندیم

” به یک دبیر مکانیک هم حزبی، برای پست کارشناسی مشاوره نیازمندیم …!

وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور، رسالت تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم را عهده دار است که نیروی انسانی مورد نیاز تمامی ارگان ها و سرمایه های علمی و مهارتی کشوراز این دستگاه تأمین می گردد که آفت سیاست زدگی می تواند این سرمایه ها را به طور جدی تهدید نماید.

آموزش و پرورش خرم دره، این روزها جولانگاه انتخاب های عجیب و غریب حزبی و سیاسی شده است.

معاون پشتیبانی بدون هیچ سابقه ای در امور خدماتی و پشتیبانی در دوران ریاست قبلی، انتخاب و اکنون نیز در پست خود ابقاء گردیده است.

چندی پیش، فردی با سال ها تجربه در پست حسابداری و بدون هیچ سابقه و پیشینه پرورشی – و ظاهرا با اصرار مسولین مافوق، در خارج از اداره – به این پست انتخاب و پس از چند ماه مقاومت و البته تعجب مسولان مافوق  درون آموزش و پرورشی و مجموعه همکاران پرورشی، سر انجام به این پست گمارده شد.

اما این روزها شاهد یک حرکت عجیب تر از سوی مدیر آموزش و پرورش  شهرستان هستیم. از طرف ایشان، شخصی با تجربه کوتاه چند ساله درآموزش و پرورش  و بدون این که  یک روز سابقه کار حتی در سمت معاون آموزشی یک مدرسه را هم داشته باشد، به  سمت  ” معاونت آموزش ” در آموزش و پرورش  شهرستان منصوب  گردیده  و این در حالی است که چند صد نیروی آموزشی و ده ها مدیر و معاون آموزشی با سال ها سابقه و تجربه در حوزه آموزش و آشنا به قوانین و مصوبات و آئین نامه های آموزشی، در مدارس شهرستان مشغول به کار هستند.

عدم توجه به ضوابط و قوانین انتخاب مسئولان در کشور، به ویژه در مجموعه آموزش و پرورش،عواقب ناگواری در پی خواهد داشت که  در ادامه به چند نکته اشاره می گردد:

  • ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان خرم دره، باید متوجه اقدامات خود باشد که چنین انتصاب هایی با هر توجیهی که باشد، عملکرد دوران ریاست ایشان محسوب و مسئولیت قانونی، آموزشی و تربیتی این اقدامات،بر عهده ایشان خواهد بود.
  • ملموس نبودن عدم آشنایی یک مسئول، در پست های معاونت پشتیبانی  یا پرورشی حساسیت زیادی از سوی دبیران و معلمان را بر نمی انگیزد، اگرچه در حوزه پرورشی، مجموعه آموزش و پرورش  خرم دره خسارات سنگینی متحمل شده و می شود، اما معاونت آموزش حوزه بسیار مهم و یک پست کلیدی محسوب می شود. بی توجهی به شرایط انتخاب مسئول شایسته و دارای حداقل ضوابط، از طرف مدیر آموزش و پرورش  شهرستان می تواند آبروی این مجموعه را با تهدید مواجه کند.

ایام تابستان و مهرماه ، ایام پرترافیک و مهمی است که مراجعات مردمی، اولیاء ، دبیران و دانش آموزان، به معاونت آموزش در اوج خود قرار دارد، با چنین حجم مراجعات، نمی توان صرفا با سلام و تعظیم ، کارها را پیش برد.

۳-تعجب از خود افراد نیست که چگونه حاضر به پذیرش مسئولیتی هستند که هیچ تخصصی د رآن حوزه ندارند؟؟!!

درجملاتی منصوب به شهید چمران آمده است که ” برای پذیرش مسولیت ها باید تخصص و تعهد داشته باشیم واز بی تقوایی است که فردی مسئولیتی را بپذیرد که در آن تخصصی ندارد.”

۴-در دولتی که وزیرش   بدن هیچ تخصصی در حوزه کاری مورد نظر،با عهد و قسم رئیس جمهور انتخاب و از مجلس رأی اعتماد هم می گیرد، برای انتصاب های این چنینی در ادارات یک شهرستان،  جای هیچ تعجبی نیست!!

۵- با چنین روندی که پیش می رود، اگر در روزهای آینده شاهد انتصاب یک دبیر مکانیک یا برق به سمت کارشناسی مشاوره آموزش و پرورش خرم دره بودید، اصلا تعجب نکنید!

یکی از دبیران آموزش و پرورش  شهرستان خرم دره

                                                                                                                             ۱/۵/۹۷

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=74274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عالی بود…
    این رییس آموزش و پرورش،خانم جعفری ، اداره رو به افتضاح کشونده…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.