• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 9 - رمضان - 1445
  • برابر با : Monday - 18 March - 2024
8

الگوگیری از علم و سیره عملی امام رضا (ع) نیاز امروز بشریت است

  • کد خبر : 74304
  • 03 مرداد 1397 - 8:10

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: الگوگیری از علم و سیره عملی امام رضا (ع) نیاز امروز بشریت است . حمدالله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به فرا رسیدن میلاد مبارک امام رضا (ع)، اظهار کرد: مراسم سالروز میلاد امام رضا (ع) امروز بعد از نماز مغرب و عشا در […]

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: الگوگیری از علم و سیره عملی امام رضا (ع) نیاز امروز بشریت است .

حمدالله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به فرا رسیدن میلاد مبارک امام رضا (ع)، اظهار کرد: مراسم سالروز میلاد امام رضا (ع) امروز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام رضا (ع) برگزار می‌شود .

وی تصریح کرد: ایام میلاد حضرت رضا (ع) فرصت مغتنمی برای بازنگری و دقت در جایگاه علمی و سیره زندگی آن حضرت است تا از این مقام ارزشمند معنوی امامت بتوانیم در عرصه‌های مختلف زندگی بهره کافی را ببریم .

مرادی با اشاره به برخی ویژگی‌ها در علوم رفتاری و سبک زندگی امام رضا (ع)، اظهار کرد: منش، روش زندگی و اصول حاکم بر رفتار و عمل امام رضا (ع) همان حیات طیبه‌ای است که مورد تاکید قرآن کریم و نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بود و آن را برای امت اسلامی توصیه می‌کردند .

وی با بیان اینکه بی‌شک زندگى امام رضا (ع) ابعاد مختلفى دارد که یکى از ابعاد مهم آن، بعد فرهنگى و علمى و پاسدارى از حریم عقاید اسلامى در برابر امواج سهمگین حملات مکتب‌ها و فرقه‌هاى مختلف به اصول و فروع اسلام در شرایط خاص عصر آن حضرت است، افزود: بررسى این بعد علمى که از بعد ولایت الهیه آن امام نشات مى‌گیرد، در شرایطى که امروز در آن زندگى مى‌کنیم بسیار سازنده و راهگشا و حاوى رهنمودهاى دقیق و ظریفى در برخورد با مکتب‌ها و مذاهب مختلف است .

مرادی با تاکید بر انتقال آموزه‌های دینی و نیز زندگی و سیره ائمه‌اطهار (ع) به خصوص امام رضا (ع) به نسل جوان جامعه، عنوان‌ کرد: درگاه خداوند متعال و ائمه معصومین (ع) یک تکیه‌گاه مستحکم است که انسان می‌تواند با اتکا به این تکیه‌گاه قدرتمند از شر دشمنان انسی و جنی در امان باشد .

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=74304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.