• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
16

آمریکا به دنبال تغییر رفتار ایران است/ براندازی نظام؛ هدف همه دولت‌های آمریکا

  • کد خبر : 74297
  • 04 مرداد 1397 - 8:09
آمریکا به دنبال تغییر رفتار ایران است/ براندازی نظام؛ هدف همه دولت‌های آمریکا

کارشناس مسائل بین الملل گفت: هدف همه دولت‌های آمریکا براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران بوده است. حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بخشی از  بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان وزارت خارجه مبنی بر اینکه ” آمریکا با […]

کارشناس مسائل بین الملل گفت: هدف همه دولت‌های آمریکا براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران بوده است.

هدف همه ی دولت های آمریکا براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران استحسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بخشی از  بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان وزارت خارجه مبنی بر اینکه ” آمریکا با اصل نظام اسلامی ما مشکل اساسی و مبنایی دارد” اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید کردند صحبت های رئیس جمهور از موضع اقتدار و مناسب با مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد ایجاد وحدت و انسجام میان سیاستمداران و مسئولان نظام هستیم ادامه داد: آمریکایی ها احساس می کنند این انسجام و وحدت ملی بر آینده ایران در منطقه و جهان تاثیر تعیین کننده دارد از این رو آنها تلاش می کنند با انجام عملیات روانی بار دیگر فشارها را علیه کشور تشدید کنند.

بیشتر بخوانید:جمهوری اسلامی هیچ گاه در مقابل تحریم‌های آمریکا سرخم نخواهد کرد/بقای ایران در منطقه برای آمریکا تهدید است

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه در طول چهل سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد، هدف همه دولت های آمریکا براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است افزود: در طی این سال ها آمریکایی ها از راه های گوناگون تلاش کردند با اعمال شدید ترین فشارها علیه ایران اهداف خود در جهت براندازی نظام را عملی کنند.

عابدینی با اشاره به صحبت های پمپئو به عنوان نمونه ای از اقدامات آمریکا علیه ایران تصریح کرد: صحبت ها و مولفه های مدنظر وزیر خارجه آمریکا تکراری، نفرت پراکن و دروغ است؛ ماه گذشته نیز او دوازده شرط را برای ایران بیان کرد که تحلیلگران و کارشناسان این شروط را غیرعملی خواندند، ضمن اینکه ایران هم زیر بار این شروط غیرعقلانی نرفته و نمی رود و طی چهل سال گذشته این موضوع را بارها ثابت کرده است.

وی اظهار کرد: پمپئو صحبت های خود را در جمع افراد ضد انقلاب یعنی سلطنت طلبان و گروهک تروریستی منافقین مطرح کرد این در حالی است که نظام شاهنشاهی توسط خود مردم ایران برچیده و نگاه ایرانیان به تفکر سلطنت طلبی به صراحت بیان شده و نیازی به تکرار ندارد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه منافقین گروهی به شدت ضد مردم، دموکراسی و اندیشه مردم سالارانه و در نزد ایرانیان منفور و مظهر تروریست هستند ادامه داد: آمریکا با اینکه همیشه مدعی مبارزه با تروریسم است، اما اکنون ما شاهد حمایت آنها از منافقین هستیم اینها همه عواملی برای نفرت ایرانیان از ایالات متحده آمریکاست.

عابدینی با بیان اینکه دشمنی آمریکا علیه دولت و ملت ایران سابقه دیرینه دارد اما در یک سال و نیم اخیر این دشمنی ها جهت عملی کردن هدف براندازی نظام در کشور افزایش یافته است گفت: علی رغم تلاش و هزینه های فراوان دولت آمریکا برای کاهش نقش ایران در منطقه و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی در داخل ما شاهد هستیم، این آمریکاست که در سیاست های خود شکست خورده نه ایران.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه پمپئو در سخرانی خود اعلام کرده که ما از مردم ایران حمایت می کنیم افزود: تحریم های آمریکا مثلا در حوزه دارو و … چیزی خلاف گفته او را بیان می کند و اقدامات آنها در اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران در واقع به مردم و ملت ایران صدمه می زند.

عابدینی در پایان با بیان اینکه آمریکا از طریق افزایش فشارهای روانی، سیاسی و اقتصادی علیه کشور تلاش می کند رفتار ایران را تغییر دهد خاطر نشان کرد: مقصود آنها از تغییر رفتار ایران عقب نشینی و تسیلم است که به نظر می رسد آنها هنوز مردم، تاریخ و فرهنگ ایران را درک نکرده اند و نمی دانند فشارهای آنها اثری ندارد و ایرانی ها تسلیم نمی شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=74297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.