• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

امیرهوشنگ نوری شهردار خرم دره شد

  • کد خبر : 74529
  • 25 مرداد 1397 - 10:43
امیرهوشنگ نوری شهردار خرم دره شد

حمیدرضا عزیزپور روز سه شنبه در آیین معارفه شهردار خرمدره با اشاره به اینکه امسال بودجه مصوب شهرداری خرمدره حدود ۲۳۵ میلیارد ریال است، افزود: در سال قبل این بودجه ۱۷۸ میلیاردریال بود که از این میزان ۱۴۳ میلیارد ریال محقق شد و از این بودجه نیز ۱۲۶میلیارد ریال از محل کمک های دولتی بوده […]

حمیدرضا عزیزپور روز سه شنبه در آیین معارفه شهردار خرمدره با اشاره به اینکه امسال بودجه مصوب شهرداری خرمدره حدود ۲۳۵ میلیارد ریال است، افزود: در سال قبل این بودجه ۱۷۸ میلیاردریال بود که از این میزان ۱۴۳ میلیارد ریال محقق شد و از این بودجه نیز ۱۲۶میلیارد ریال از محل کمک های دولتی بوده که نشان می دهد این شهرداری در ایجاد درآمد پایدار باید تلاش بیشتری کند.
وی اظهار داشت: اولین اقدام شهرداری و شورای شهر خرمدره تدوین عملیاتی برنامه سند چشم انداز ۵ ساله بر اساس فرصت ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت شهر است، این شهرستان بدلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگرفتن در مسیر آزادراه زیرساخت اصلی توسعه را دارد و از نظر کشاورزی و ظرفیت های فرهنگی و گردشگری دارای فرصت های خوبی است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تاکید کرد: لازمه اعتمادسازی شهرداری این است که اقدامات خود را بصورت شفاف و در اتاق شیشه ای انجام شود.
وی با اشاره به اینکه نبود پارک مناسب در شان شهرستان خرمدره نیست، خاطرنشان کرد: در صورت ارائه طرح یک پارک کامل و مناسب توسط شهرداری خرمدره در کمتر از یک هفته تسهیلات ۲ و نیم میلیاردی با سود ۲/۱ به این منظور ارائه می شود.
عزیزپور اضافه کرد: گروه های رسانه ای و فضای مجازی در انجام امور کمک کار شهرداری و شوراها باشند و شهرداری ها نیز در امور شهری با تشکیل اتاق فکر از ظرفیت نخبگان استفاده کنند.
وی تاکید کرد: برون سپاری برخی از امور یکی از اقدامات بسیار تاثیرگذار در چابک سازی شهرداری است و در این صورت است که بهره وری افزایش یافته و شهرداری می تواند به طور کامل در خدمت مردم باشد.
عزیزپور با تاکید بر تنوع حوزه های خدمات شهرداری اظهار داشت: در کل کشور میزان شکایت های مردمی از شهرداری ها به سبب تنوع خدمات این نهاد بسیار بالا است و کارکنان و مسئولان شهرداری اولویت کار خود را در خدمت رسانی ویژه به مردم قرار دهند.
وی یادآور شد: برای نخستین بار در سال گذشته مجوز تبدیل وضعیت تمام نیروهای قراردادی شهرداری به پیمانی را از وزارت کشور دریافت کردیم و این به معنی دریافت بیش از هزار مجوز در این زمینه در سطح استان است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری زنجان بیان کرد: برای اولین بار سامانه جامع اطلاعات شهری را با حضور وزیر کشور در زنجان افتتاح خواهیم کرد و این سامانه به همه مدیران کمک می کند که اطلاعات و داده های بروزی برای تصمیم گیری داشته باشند و زنجان اولین استان در سطح کشور است که این سامانه را راه اندازی می کند.
فرماندار خرمدره نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات شهردار سابق افزود: یکی از شاخصه های این شهرستان مهاجر پذیری است و این شهرستان با ۸۰ درصد جمعیت شهری نیازمند برنامه ریزی دقیق تری در حوزه خدمات شهری است.
حجت محمدی اظهار داشت: هم اکنون از ۱۸ روستای این شهرستان ۱۵ مورد دارای شورای اسلامی است و بیشتر روستاهای خرمدره جزو مناطق برخودار محسوب می شوند.
وی با اشاره به هنر مدیریت با اعتبارات محدود، تاکید کرد: مشکلات همیشه وجود داشته و نباید زحمات کارکنان شهرداری را نا دیده بگیریم، در سال جاری شهرداری ۲۰ کیلومتر از خیابان ها و معابر شهر را جدول گذاری و بیش از هفت هزار تن آسفالت ریزی انجام داده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه دولت در احداث مجتمع رفاهی و تفریحی وظیفه ای ندارد، خاطرنشان کرد: در زمینه سرمایه گذاری شهری، دولت وظیفه تامین زیرساخت ها را دارد و بخش خصوصی باید در موضوع مجتمع های رفاهی و تفریحی وارد عمل شود.
شهردار جدید خرمدره نیز در این مراسم با تشریح برنامه های خود برای اداره شهرداری گفت: این نهاد بیشترین بار مسئولیت در حوزه خدمت رسانی شهری را بر دوش می کشد و بیش از ۳۷۰ وظیفه برای شهرداری ها مصوب شده که بدون کمک مردم و دستگاه ها توان اجرای وظایف خود را نخواهد داشت.
امیرهوشنگ نوری آرا افزود: اگر می خواهیم شهر مطلوب داشته باشیم باید سطح مشارکت های مردمی را بالا ببریم و انتظار داریم همه مردم در این زمینه شهرداری را یاری کنند تا شهری پویا داشته باشیم و از همه ظرفیت ها برای جذب مشارکت مردمی استفاده خواهیم کرد که این مشارکت، به معنی اخذ هزینه از مردم نیست.
وی شفافیت و انضباط مالی در شهرداری، توسعه حوزه های فرهنگی شهرداری، استفاده از ظرفیت نخبگان برای مدیریت شهری، مشارکت مردمی، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، توجه به موضوع سیما و مبلمان شهری براساس فرهنگ و تمدن ، اصلاح ساختار نیروی انسانی شهرداری، تکمیل طرح های عمرانی شهرداری، اصلاح مبادی ورودی و خروجی شهر را از برنامه های اصلی شهرداری عنوان کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=74529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.