• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

استاندار زنجان همه مشکلات استان را به گردن گرفت/ باید دستاوردهای انقلاب واقع‌بینانه و منطقی به مردم بیان شود

  • کد خبر : 75018
  • 22 مهر 1397 - 19:00
استاندار زنجان همه مشکلات استان را به گردن گرفت/ باید دستاوردهای انقلاب واقع‌بینانه و منطقی به مردم بیان شود

استاندار زنجان در پاسخ تند به گلایه امام جمعه خرم‌دره که بیان کاستی‌ها و مشکلات بود، گفت: بنده چند بار هم عرض کردم که مقصر همه کم و کاستی‌ها در استان من هستم.

به گزارش نبض سحر به نقل از خبرگزاری فارس   ، اسدالله درویش امیری ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از مراسمات مهمی که در چند روز آینده رخ خواهد داد، راهپیمایی اربعین است که امیدواریم امسال نیز با همان شکوه و عظمت برگزار شود.
استاندار زنجان گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهم است و انتظار بود که همه عزیزان دعوت شده حضور داشته باشند ولی امروز چندتن از ائمه جمعه و فرمانداران حضور ندارند در صورتی که جلسه اصلی ستاد است و بهتر بود که حضور پیدا می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مهم است، گفت: همه کسانی که به ایران اسلامی چشم دارند نگاه خواهند کرد که ملت هوشیار ایران اسلامی چقدر با عشق به صحنه خواهند آمد.
درویش امیری گفت: بنابراین اگر فرصتی فراهم شود که ۸۱ میلیون ایرانی احساس کنند که انقلاب متعلق به آنهاست و در انقلاب اسلامی سهیم هستند و در خوشی‌ها سهم دارند، همه آنها به صحنه می‌آیند.
استاندار زنجان گفت: انقلاب اسلامی ایران ۴۰ سال را طی کرد و ۵۵ درصد این جمعیت ۸۱ میلیونی سال ۱۳۵۷ و ۴۰ درصد نیز دوران جنگ و دفاع مقدس را ندیده‌اند و آنچه که ما باید در چهلمین سال به آن توجه داشته باشیم روشن شدن اهداف انقلاب به این قشر از جامعه است.

*باید واقع بینانه و منطقی دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم بیان شود
وی تصریح کرد: باید واقع بینانه و منطقی دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم بیان شود و باید به مردم موانع ۴۰ ساله انقلاب را بیان کنیم.
درویش امیری همچنین بر تبیین اهداف و برنامه‌ریزی‌ها به مردم تاکید کرد و گفت: باید به همان میزان که رسانه‌های بیگانه یاس و ناامیدی را پمپاژ می‌کنند ما نیز به همان اندازه دستاوردهای اجتماعی را تبیین کنیم.
استاندار زنجان با اشاره به حجم آسیب‌های اجتماعی در کشور افزود: اینها واقعیات است اما دستاورد هم داریم پس باید آنها را هم بیان کنیم.
وی با تاکید بر احصای دقیق دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف بیان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای کشور همان راه‌سازی است که باید بیان شود.
استاندار زنجان صعود چهار باره ایران به جام جهانی را دستاورد نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در حوزه‌های پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان نیز دستاوردهای کمی نداشته‌ایم.
وی گفت: قبول داریم که روز به روز تعداد محرومان باید کم شود و امروز نباید محروم می‌داشتیم اما جنگ و تحریم هم بوده است.
درویش امیری با تاکید بر تمرکز به افتخارات گذشته و امید به آینده گفت: در این برهه زمانی باید جناح‌بندی سیاسی را کنار بگذاریم.
وی با اشاره به اینکه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی باید مردمی برگزار شود، تصریح کرد: مردم باید خود را شریک انقلاب بدانند و بر این اساس در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند.

*مقصر همه کاستی‌های استان من هستم

استاندار زنجان گفت: بنده چند بار هم عرض کردم که مقصر همه کم و کاستی‌ها در استان من هستم، وقتی هم از استان رفتم بازهم می‌توانید همه چیز را گردن من بیاندازید؛ اصلا همه اختلاس‌ها و کم‌کاری‌هایی که در استان رخ داده بنده هستم.

وی تصریح کرد: دنبال مقصر نچرخید اگر راه چاره این است؛ بسم‌الله؛ اگر قرار باشد اشکالات و ضعف‌ها را بگوییم؛ من چند برابر حرف برای گفتن دارم و این را بارها عرض کرده‌ام.

درویش امیری گفت: جوانی که می‌بیند پل ۱۵ ساله عیب دارد و آن را  آب می‌برد؛ ولی پل ۴۰۰ ساله سرجای خودش است و همه شبکه‌های مجازی پر از این موضوع شده است؛ تخصص ما زیر سؤال برده است، آبرو، اعتبار ما، عدالت، کنترل، نظارت و کارفرما همه از قبل این موضوع زیر سؤال هستند.

استاندار زنجان گفت: بنده اعتقاد دارم که ما نسبت به انقلاب اسلامی باید درست دفاع کنیم و دفاع بد از انقلاب نداشته باشیم چون بد دفاع کردن همان تخریب است.

* فشار رسانه‌ای دشمن برای ضربه زدن به کشور

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به برکت رهبری و مردم حاصل شده است، گفت: هر چقدر که دولت‌ها تغییر کرده همواره تاکید به وحدت بوده است که همین موضوع نشان می‌دهد که وحدت در جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشته است.

رضا عسگری با اشاره به فشار رسانه‌ای دشمن برای ضربه زدن به کشور و نظام باید بیان کرد: در اجرای برنامه‌ها باید منافع نظام و انقلاب را در نظر بگیریم.
وی با تاکید بر آسیب‌شناسی موضوعات در اجرای برنامه‌های دهه فجر گفت: البته پیش از این نیز اقداماتی در این حوزه رخ داده است و مطالب نیز بوده است.

*انقلاب یک نوع مبارزه با استکبار بود

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیج آمادگی اجرای برنامه‌های متعدد را که در واقع همان مردم هستند را دارد.
سردار جهانبخش کرمی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم در این حوزه تبیین آرمان‌های امام راحل است، تصریح کرد: انقلاب یک نوع مبارزه با استکبار بود، از همین رو روحیه جهادی و انقلابی باید سرلوحه امور قرار گیرد‌.
وی در ادامه با تاکید بر اجرای برنامه‌های جذاب و متفاوت از سنوات گذشته با توجه به اهمیت موضوع بیان کرد: البته تاکنون نیز فعالیت‌های اثرگذار بسیاری توسط بسیج اجرایی شده که از جمله آن همان برنامه فصل شیدایی بوده است که روزانه ۲۰ هزار نفر از آن بازدید کردند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه عزت جمهوری اسلامی در سایه حضور رهبری حاصل شده است، تصریح کرد: از همین رو باید نقش رهبری و به تبع آن مردم در برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تبیین و تشریح شود.

در ادامه حجت‌الاسلام سید علی حسینی نیز در سخنانی گفت: از آنجایی که وظیفه ائمه جمعه تبیین دستاوردهاست؛ پس بهتر است کمیته‌ها هر آنچه که در قالب دستاورد بوده بیان کنند تا ما هم بدانیم که چه فعالیتی صورت گرفته است، البته بهتر است که این دستاوردها مستند باشد.

امام جمعه خرم‌دره گفت: قطعا ما از فرصت‌ها برای تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب استفاده خواهیم کرد و نخستین آن همین امشب در شب شهادت حضرت رقیه (س) بیان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک مطلب از دل برخواسته و بر دل نشین بیان می‌کنم که امیدوارم به آن عمل شود، گفت: البته بنده در شهرستان به فرماندار که نماینده دولت است، مسائل را تبیین و موضوعات را عرض می‌کنم.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=75018

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.