• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

۶ ماه حبس، حکم برخی از مدیران متخلف انتخاباتی در زنجان

  • کد خبر : 75132
  • 29 مهر 1397 - 10:18
۶ ماه حبس، حکم برخی از مدیران متخلف انتخاباتی در زنجان

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان از صدور احکام برای مدیران متخلف انتخابات ریاست جمهوری در زنجان خبر داد و گفت: ۶ ماه حبس برای برخی از مدیران متخلف از جمله این احکام بوده است.

حسین میرزارپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در زمینه تخلفات انتخاباتی رخ داده از سوی مدیران و احکام نهایی صادر شده برای آنها اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته هیأت نظارت استان و شهرستان‌ها برای صیانت از آرای مردم و رعایت بی‌طرفی و اجرای درست قانون به جز تذکرات شفاهی ۴۸ تذکر کتبی به مدیران شهرستانی و استانی داده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان افزود: با این حال تخلف ۱۸ نفر از مدیران استانی و شهرستانی به دلیل سوءاستفاده از امکانات دولتی، جایگاه حقوقی و عدم رعایت بی‌طرفی در رده‌های مختلف به همراه مستندات کامل محرز و آنها به دادستانی و دادگستری استان زنجان و تهران معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در پی رسیدگی به پرونده‌ها برای ۱۲ نفر حکم قضایی که ۶ شش ماه حبس بود در دادگاه بدوی صادر شد، گفت: تعدادی از این مدیران به دادگاه تجدیدنظر اعتراض کردند و اکثر پرونده‌ها در دادگاه تجدیدنظر بررسی و محکومیت ۶ ماه حبس یعنی همان حکم دادگاه بدوی تایید شد.

میرزاپور تصریح کرد: در همین راستا دادگستری زنجان و تهران نحوه اجرای ۶ ماه حبس در قالب حکم جایگزین به متخلفان را ابلاغ کرد که از جمله آن ممنوعیت از پست فعلی و پست‌های مشابه، تبدیل به جزای نقدی و جرائم جایگزین دیگر بود.

وی با اشاره به اینکه دادگستری زنجان و تهران برای همه پرونده‌های مذکور حداقل چهار سال و حداکثر پنج سال تعلیق اعلام کرده‌ است، گفت: البته چنانچه متخلفان تا پایان مدت تعلیق مرتکب جرم قصاص، دیه و یا تعزیر شوند ضمن اجرای حکم جدید، حکم صادره نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=75132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.