• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

فعالیت ۲ کلینیک مددکاری توانبخشی در خرم‌دره

  • کد خبر : 75238
  • 15 آذر 1397 - 8:55
فعالیت ۲ کلینیک مددکاری توانبخشی در خرم‌دره

رئیس بهزیستی شهرستان خرم‌دره از فعالیت دو کلینیک مددکاری توانبخشی در خرم‌دره خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۱۸ معلول جسمی و حرکتی زیرپوشش بهزیستی خرم‌دره هستند. علی نجاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سازمان بهزیستی از مهمترین نهادهای حمایتی و تخصصی است که خدمات متعددی به جامعه هدف ارائه […]

رئیس بهزیستی شهرستان خرم‌دره از فعالیت دو کلینیک مددکاری توانبخشی در خرم‌دره خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۱۸ معلول جسمی و حرکتی زیرپوشش بهزیستی خرم‌دره هستند.

علی نجاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سازمان بهزیستی از مهمترین نهادهای حمایتی و تخصصی است که خدمات متعددی به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه بهزیستی خرم‌دره با رویکرد عام و خاص نسبت به ارائه خدمت اقدام می‌کند، افزود: رویکرد عام که تاکید سازمان نیز است در حوزه پیشگیری صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به برنامه‌های بهزیستی در حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: در ارتباط با برنامه تنبلی چشم که موجب کم بینایی و نابینایی شدید در فرد می‌شود و در صورت عدم تشخیص به موقع موجب نابینایی از یک یا دو چشم خواهد شد نسبت به تشخیص کم‌بینایی فرد در سنین کمتر از هفت سال اقدام می‌شود.

نجاتی با اشاره به اینکه لازم است که کودکان قبل از ایام مدرسه سه بار مورد معاینه پزشک قرار گیرند، تصریح کرد: در شهرستان خرم‌دره نیز ۳ هزار و ۸۰۰ نفر برای این طرح شناسایی شده‌اند که برش تعیین شده شهرستان برای سال جاری نیز ۳ هزار و ۶۳۳ نفر است.

نجاتی با اشاره به اینکه مورد دیگر برای بحث پیشگیری نیز موضوع غربالگری شنوایی است که نیاز است که در ارتباط با نوزادان یک تا ۱۰ روزه انجام شود، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۵۷۳ نوزاد در این حوزه ارجاع و دو مورد نیز مداخله و ارجاع شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره افزود: یکی دیگر از موضوعات مرتبط در حوزه پیشگیری نیز اعتیاد است که از این برنامه‌ها نیز ۴۰ درصد از جامعه هدف بهره‌مند شده‌اند.

وی در ادامه به برنامه‌های بهزیستی در مقوله توانبخشی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۱۸ معلول جسمی و حرکتی و ۲۱۳ معلول ذهنی و ۱۱۳ نفر دارای مشکل شنوایی و ۷۶ بیمار اعصاب و روان و ۹۰ نفر مشکلات بینایی و ۱۵ نفر مشکلات گفتاری داریم و ۱۰ پرونده دانشجویی ۱۵ ضایعه نخاعی و ۵۰ پرونده دانش‌آموزی در بهزیستی خرم‌دره فعال است.

نجاتی در ادامه تعداد پرونده‌های موجود در بهزیستی خرم‌دره را ۹۰۰ پرونده اعلام کرد و افزود: هم اکنون دو کلینیک مددکاری در حوزه توان‌بخشی نیز داریم که هرکدام ۱۵۰ پرونده دارند.

رئیس اداره بهزیستی خرم‌دره همچنین به برنامه‌های اجتماعی بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز مستمری‌بگیر حوزه زنان ۱۴۳ نفر، ۷۰ نفر دانش‌آموز، ۹ دانشجو و سه گروه همیار و ۵۳ نفر بیمه زنان سرپرست خانوار، ۱۴ نفر در قالب بیمه خویش‌فرمایی و ۷۳ مورد فرزند دوقلو و چند قلو، ۶ مهدکودک، چهار روستا مهد و ۲۸ نفر در حوزه شبهه خانواده خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی با توجه به اینکه تصویب قانون جامع حمایت از معلولان مورد تصویب قرار گرفته و در اردیبهشت‌ماه تصویب شده و به صورت قانون در آمده است از همین رو ضمانت اجرایی دارد، تصریح کرد: خدماتی که در این بخش به افراد ارائه می‌شود در رابطه با هزینه‌های آموزشی و تحصیلی مبحث اشتغال، مسکن، ازدواج و مناسب‌سازی است.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=75238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.