• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
2

قاتل ابهری از دار مکافات نجات یافت

  • کد خبر : 75268
  • 15 آذر 1397 - 9:16

با گذشت اولیای دم، قاتل ابهری از دار مکافات نجات یافت. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، در صحنه زندگی اجتماعی بشر، کمتر کسی را می‌توان یافت که از عیب پاک بوده و از لغزش مصون باشد. اگر کسی بخواهد آزار و اذیت و لغزش دیگران را تلافی کند و از او انتقام بگیرد، صحنه زندگی […]

با گذشت اولیای دم، قاتل ابهری از دار مکافات نجات یافت.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، در صحنه زندگی اجتماعی بشر، کمتر کسی را می‌توان یافت که از عیب پاک بوده و از لغزش مصون باشد. اگر کسی بخواهد آزار و اذیت و لغزش دیگران را تلافی کند و از او انتقام بگیرد، صحنه زندگی را جهنم سوزانی از خشم و نفرت فرا می‌گیرد، از این رو عفو و گذشت مهم‌ترین دارویی است که اسلام برای حل این مشکلات تجویز کرده است.

عفو به معنای گذشت از گناه و خطا، نگرفتن حق و حقوق خود، تسامح، مدارا و اغماض نسبت به دیگری، یکی از مصادیق فضیلت اخلاقی است که در آموزه‌های اسلام بسیار بر آن تأکید شده و زندگی اجتماعی و سبک زندگی قرآنی و اسلامی بر محور مدارا بنا شده است.  با نگاهی به آموزه‌های قرآنی معلوم می‌شود که عفو و گذشت، بیش از مقابله به مثل مورد پسند خداوند است و حتی پیامبر (ص) مأمور به عفو در قبال بدی‌های مشرکان است.

روان‌شناسان علاوه بر ذکر زیان‌های اجتماعی و عوارض بلندمدت رنجش، کینه و غضب به آثار سوء فردی آن از قبیل تهدید سلامت روانی، افزایش اضطراب و افسردگی و بدبینی و افکار وسواسی اشاره کرده‌اند.

هر روز در گوشه و کنار کشورمان شاهد نمود عینی بخشش و گذشت در امور مختلف از جمله امور قضایی هستیم که این امر علاوه بر ترویج روحیه ایثارگری در جامعه در مراحل اول موجب کاسته شدن از حجم پرونده‌های دادگستری نیز می‌شود.

شامگاه دیروز خبری در ابهر منتشر شد که نشان داد روحیه ایثار و از خودگذشتگی هنوز هم در جامعه زنده است این خبر چیزی جز رهایی یک  قاتل از چوبه اعدام نبود.  با پیگیری‌های صورت گرفته و با وساطت ائمه جمعه ابهر، خدابنده و خرم‌دره قاتل ابهری که اهل و ساکن یکی از روستاهای توابع ابهر است با رضایت و بخشش اولیا دم از اعدام نجات یافت.

بنا به گفته مهدی کمالیان، رئیس اداره زندان‌ شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره، این فرد حدودا ۱۴ سال در زندان بود که با رضایت و بخشش اولیای دم به آغوش گرم خانواده خود برگشت.

هر چند امیدواریم دیگر شاهد قتل ریخته شدن خون هیچ فردی در جامعه نباشیم اما انجام اقداماتی از این قبیل از سوی اولیای دم می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه داشته باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=75268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.