• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

زندگی مردم آمریکا قربانی دعوای سیاسی ترامپ و دموکرات‌ها

  • کد خبر : 75461
  • 15 دی 1397 - 21:52
زندگی مردم آمریکا قربانی دعوای سیاسی ترامپ و دموکرات‌ها

درحالیکه مقامات آمریکایی این‌روزها تنها به منافع انتخاباتی خود فکر می‌کنند، تعطیلی دولت حتی امکان ثبت ازدواج را نیز از شهروندان این کشور گرفته است. به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا که از روز ۲۲ دسامبر (اول دی‌ماه) فعالیت خود را متوقف کرده، امروز وارد سومین هفته‌ی تعطیلی خود شد اما همچنان هیچ […]


درحالیکه مقامات آمریکایی این‌روزها تنها به منافع انتخاباتی خود فکر می‌کنند، تعطیلی دولت حتی امکان ثبت ازدواج را نیز از شهروندان این کشور گرفته است.

زندگی مردم آمریکا قربانی دعوای ترامپ و دموکرات‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا که از روز ۲۲ دسامبر (اول دی‌ماه) فعالیت خود را متوقف کرده، امروز وارد سومین هفته‌ی تعطیلی خود شد اما همچنان هیچ نشانی از توافق احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور با دموکرات‌های کنگره برای تصویب بودجه فدرال و بازگشایی دولت به چشم نمی‌خورد.

در حالیکه برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که دولت آمریکا ممکن است تحت فشار افکار عمومی فعالیت خود را با عقب‌نشینی از مطالبات بودجه‌ای خود از سر بگیرد، شب گذشته در چهاردهمین روز تعطیلی دولت ترامپ خبر رسید که وی صراحتا اعلام کرده است که تا بودجه ۵ میلیارد دلاری مورد نظر او برای ساخت دیوار در مرز مکزیک تامین نشود، دولت را همچنان در تعطیلی نگه خواهد داشت؛ حتی اگر این تعطیلی ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد!

در مقابل، دموکرات‌ها نیز که با آغاز به کار کنگره جدید، دست بالا را در مجلس نمایندگان پیدا کرده‌اند به صراحت اعلام کرده‌اند که حتی یک دلار دیگر نیز به بودجه ۱.۷ میلیارد دلاری وزارت امنیت داخلی آمریکا (که مسئولیت کنترل مرزها را برعهده دارد) اضافه نخواهند کرد.

هرچند به نظر می‌رسد هدف اصلی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از این جدال بودجه‌ای، محکم کردن پایگاه اجتماعی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است، اما دود این رقابتِ پنهان انتخاباتی اکنون تنها به چشم مردم عادی آمریکا و کارکنان دولت می‌رود. 

بیکاری یک میلیون کارمند همزمان با آغاز سال نو
در حال حاضر، حدود یک چهارم دولت ترامپ شامل ۹ وزارتخانه (از جمله وزارت دادگستری، وزارت امنیت داخلی و وزارت خزانه‌داری) و تعداد زیادی از ادارات و سازمان‌های دولتی فعالیت خود را به دلیل فقدان بودجه متوقف کرده و کارمندان خود را به مرخصی اجباری فرستاده‌اند. به نوشته واشنگتن‌پست، حدود ۳۸۰ هزار کارمند دولت که فعالیت آنها «ضروری» تشخیص داده نشده، به مرخصی اجباری بدون حقوق رفته‌اند و ۴۲۰ هزار نفر دیگر هم اگرچه کارشان ضروری است و مجبور به ادامه حضور در محل کار هستند، اما تا بازگشایی دولت و روشن شدن تکلیف بودجه، حقوقی دریافت نمی‌کنند.

اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، اداره امور زندان‌ها، اداره مبارزه با مواد مخدر، اداره حفاظت از مرزها و گمرکات، گارد ساحلی، ادارات آتش‌نشانی و … از جمله اداراتی هستند که کارمندان آنها فعلا بدون دریافت حقوق کار می‌کنند. حتی کارمندان آژانس فضایی آمریکا (ناسا) نیز به جز آنهایی که برروی پروژه‌های فوق‌العاده مهم کار می‌کنند، به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.

ازدواج تا اطلاع ثانوی ممنوع!
تا بازگشایی دولت آمریکا امکان ازدواج برای شهروندان این کشور وجود ندارد چراکه فعلا نمی‌توانند آن را در دفاتر دولت ثبت کنند. به عبارت دیگر، اگر این روزها که دولت ترامپ تعطیل شده کسی بخواهد ازدواج کند، باید ابتدا منتظر حل شدن نزاع بودجه‌ای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باشد تا بتواند گواهی رسمی ازدواج خود را از دادگاه دریافت کند.

فعلا تنها مردم واشنگتن با این مشکل مواجهند اما اگر تعطیلی دولت ترامپ تا ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) ادامه پیدا کند، بودجه بقیه دادگاه‌ها هم تمام می‌شود و آنها هم فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

نگرانی از تمام شدن اندوخته‌های مالی و غذایی
تاکنون هیچ دولتی در تاریخ آمریکا بیشتر از ۲۱ روز تعطیل نبوده اما کارکنان دولت فدرال اکنون نگران هستند که مبادا ترامپ رکورد طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ این کشور را به نام خود ثبت کند. بدیهی است که با طولانی‌تر شدن تعطیلات، اوضاع مالی کارکنان دولت نیز بغرنج‌تر می‌شود.

یک کارمند دولت آمریکا به نام «ربکا مکلین» در همین ارتباط به سی‌ان‌ان گفته است که هر روز نگران تمام شدن مواد غذایی خود در خانه است و اینکه آیا می‌تواند قبض‌هایش را پرداخت کند یا نه. «دری برتون» از بازرسان اداره پست آمریکا نیز در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفته است تعطیلی دولت ترامپ وضعیت زندگی او را در ایام سال نو میلادی دشوار کرده است.

یک کاربر آمریکایی با نام Becki هم در توییتر نوشته است: «من جزو کارمندان ضروری دولت هستم. به من گفته شده حقوق دریافت خواهم کرد، اما کِی؟ ما بدون حقوق نمی‌توانیم زندگی کنیم. می‌ترسم اگر تعطیلی ادامه پیدا کند، ماه آینده نتوانیم اجاره‌بها، وام‌های دانشجویی و سایر قبض‌ها را بدهیم.»

اداره مدیریت منابع انسانی دولت آمریکا در اقدامی تامل‌برانگیز به آن دسته از کارکنان دولت که به دلیل بیکاری با مشکل مالی مواجه شده‌اند پیشنهاد داده است برای صاحبخانه‌ها و طلبکاران خود نامه بفرستند و به آنها توضیح دهند که فعلا حقوقی برای پرداخت اجاره‌بها یا بدهی خود دریافت نمی‌کنند. این اداره همچنین به کارمندان پیشنهاد کرده که در نامه خود بنویسند که حاضرند به جای بخشی از اجاره‌بها کارهای منزل صاحبخانه‌های خود را انجام دهند!

انباشت زباله در خیابان‌ها و اماکن عمومی
به دلیل تعطیلی دولت آمریکا، حتی پارک‌ها و مناطق تفریحی نیز به خاطر کمبود بودجه و نیرو فعالیت خود را متوقف کرده و همین مسئله باعث انباشت زباله‌ در خیابان‌های شهرهای مختلف و حتی مناطق اطراف کاخ سفید شده و بیم آن می‌رود که به زودی به یک بحران زیست‌محیطی جدی تبدیل شود.

«جان گاردر» مدیر بخش بودجه در سازمان حفاظت از پارک‌های ملی آمریکا می‌گوید: ما واقعا نگرانیم که این مسئله به منابع طبیعی در پارک‌ها و همچنین مصنوعات تاریخی و فرهنگی ما آسیب زیادی وارد کند. این واقعا یک سناریوی وحشتناک است. ما واقعا نگران تأثیر آن بر امنیت بازدیدکنندگان هستیم.

زندگی مردم آمریکا قربانی دعوای سیاسی ترامپ و دموکرات‌ها

به نوشته نشریه هیل، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که در این بازه زمانی به دلیل باز ماندن پارک‌های ملی به روی مردم و در عین حال تعطیلی کارکنان آن‌ها، تاکنون ۳ نفر نیز در نتیجه وقوع حوادثی در پارک‌ها کشته شده‌اند.

گفته می‌شود در روز کریسمس، یک دختر ۱۴ ساله که به همراه خانواده‌اش به منطقه تفریحی و ملی «گلن کنیون» در آریزونا رفته بود، از ارتفاع ۷۰۰ فوتی (حدود ۲۱۳ متری) یک تپه به پایین سقوط کرده است! روز بعد از آن، یک مرد در پارک ملی «یوسیمیتی» در کالیفرنیا بر اثر افتادن، ضربه‌ی مغزی شد و جان خود را از دست داد زیرا هیچ کارگری در پارک نبود که این مسئله را گزارش کند!

در سومین مورد هم یک زن بر اثر سقوط درخت کشته شد. این زن که به پارک ملی «گریت اسموکی» در ایالت تنسی-یکی از پربازدیدترین پارک‌های آمریکا- رفته بود، ناگهان بر اثر سقوط یک درخت جان خود را از دست داد.

بازگشایی دولت ترامپ در هاله‌ای از ابهام
با وجود آنکه تعطیلی دولت آمریکا نگرانی‌ها و مشکلات فراوانی را برای مردم این کشور به همراه داشته، هنوز هیچ چشم‌انداز روشنی درباره پایان یافتن آن وجود ندارد. تا امروز هیچ دولتی در تاریخ آمریکا بیش از ۲۱ روز تعطیل نبوده و اگر تعطیلی دولت ترامپ تا شنبه هفته آینده (۲۲ دی‌ماه) ادامه داشته باشد، در این زمینه رکوردشکنی خواهد کرد.

در حال حاضر، آنچه بیشتر از نگرانی مردم عادی برای سران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مهم است، تاثیری است که کوتاه آمدن هر یک از این دو حزب در برابر دیگری می‌تواند بر انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی داشته باشد. ترامپ که ساخت دیوار در مرز مکزیک برای مقابله با ورود مهاجران به آمریکا را یکی از شعارهای اصلی انتخاباتی خود قرار داده بود، اکنون به دنبال تحقق آن است تا ثابت کند که توانسته است به آنچه وعده داده عمل کند.

از سوی دیگر، دموکرات‌ها نیز برای از دست ندادن پایگاه اجتماعی خود در میان مهاجرانی که بخش قابل‌توجهی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، به هیچ وجه حاضر به کوتاه آمدن در برابر ترامپ و تصویب بودجه ساخت دیوار مکزیک نیستند؛ چراکه در این صورت نمی‌توانند برای شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ برروی رأی آنها حساب کنند. 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=75461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.