• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
8

تحت فشار هیچ بخش و یا فردی عمل نمی‌کنم

  • کد خبر : 75494
  • 19 دی 1397 - 10:31
تحت فشار هیچ بخش و یا فردی عمل نمی‌کنم

استاندار زنجان بر داشتن شفافیت در اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها و مدیران تاکید کرد. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی شب گذشته در دومین نشست خبری، اظهار کرد: امیدواریم در جلسات آتی دستور جلسات طبق نظر خبرنگاران تعیین شود . همچنین انتظار می‌رود هیئتی از جانب خبرنگاران تشکیل و دستوری برای جلسات تعیین کنند تا […]


استاندار زنجان بر داشتن شفافیت در اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها و مدیران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی شب گذشته در دومین نشست خبری، اظهار کرد: امیدواریم در جلسات آتی دستور جلسات طبق نظر خبرنگاران تعیین شود . همچنین انتظار می‌رود هیئتی از جانب خبرنگاران تشکیل و دستوری برای جلسات تعیین کنند تا مشخص شود کدام مدیران در جلسات آتی حضور داشته باشند.

این مسئول در رابطه با ارزیابی مدیران، ادامه داد: استفاده از اهرم‌های کمک‌کننده بودجه معیاری برای ارزیابی مدیران است، باید توجه داشت که بودجه چارچوب‌های خاص خود را دارد و کسی نمی‌تواند در آن دخل و تصرف کند. در حال حاضر ستاد رصد اهرم‌های کمک‌کننده بودجه تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

وی از تهاتر ۹۰۰ میلیون تومانی بدهی‌های بخش‌های مختلف با بانک‌ها خبر داد و افزود: انجام این میزان تهاتر امر بسیار مهمی برای استان است که سبب کاهش بدهی‌های بخش‌های مختلف استان می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در رابطه با ارتباط رسانه‌ای مدیران استان، تصریح کرد: در رابطه با مدیرانی که رسانه‌ای نیستند، اقداماتی انجام شده و مدیران تا حدودی چابک شده‌اند که البته هنوز هم کافی نیست. با حضور در شورای اطلاع‌رسانی به دنبال ایجاد ارتباط با خبرنگاران و اهالی رسانه هستیم.

حقیقی خواستار اطلاع‌رسانی شفاف از جانب رسانه‌ها شد و گفت: همانگونه که انتظار می‌رود مدیران در ارائه اطلاعات شفاف عمل کنند، رسانه‌ها نیز باید در امر اطلاع‌رسانی شفاف عمل کنند و همواره نیازمند همراهی آحاد مختلف مردم و رسانه‌ها هستیم.

استاندار زنجان عنوان کرد: همچنین همواره انتظار می‌رود هر آن چیزی که در جلسات و کارگروه‌ها و شوراهای مختلف استان به تصویب می‌رسد، اجرا و مصوبات سفرهای شهرستانی، عملیاتی شود؛ به طوری که احداث خانه‌های جوان در شهرستان‌ها در دست اجرا است و آموزش پیش از کنکور به دانش‌آموزان مستعد یکی از شهرستان‌های محروم زنجان ارائه خواهد شد.

وی افزود: به زودی از شهرهای کوچک استان بازدید خواهم کرد و حتما مصوبات سفرهای شهرستانی با جدیت پیگیری می‌شود.

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه جوانان، اظهار کرد: سهم ۲۷‌ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده که متعلق به ورزش و جوانان است برابر با ۱۳ میلیارد تومان، تامین شده که برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن انجام و پروژه تعریف شده است. همچنین نقشه راه جامع و کامل در حوزه فرهنگ استان تدوین خواهد شد و در برخی شاخص‌های فرهنگی و حل آسیب‌های اجتماعی باید استان پایلوت در کشور باشیم به طوری که از پنج آسیب اجتماعی مهم مطرح در کشور، دو مورد را پایلوت اجرا کنیم.

وی هدف از بازدیدهای سرزده خود را، چابک‌سازی مدیران دانست و گفت: با تشکل‌های حقیقی و حقوقی جلسات متعددی برگزار شده و درصدد هستیم از بضاعت موجود در استان برای مدیریت استان کمک بگیریم.

حقیقی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام استان نیز تصریح کرد: در حال حاضر در استان بیش از ۱۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که ۳۹ پروژه به عنوان پروژه اولویت‌دار انتخاب شده است که برای به پایان رساندن این پروژه‌ها در حال حاضر ۵۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان بر یکسان شدن آمارها و عدم ارائه آمارهای متفاوت تاکید کرد و یادآور شد: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد و یا تثبیت ۳۶ هزار شغل در استان در نظر گرفته شده است که این مهم باید به‌گونه‌ای باشد که مشاغلی ایجاد و یا تثبیت‌شده در استان، برای آحاد مردم ملموس باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید اماکن مازاد ادارات تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: در حال حاضر در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان به دنبال تعیین تکلیف اماکن مازاد ادارات هستیم.

استاندار زنجان با تاکید بر حفظ آزادگی مدیران عالی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، خاطرنشان کرد: تحت فشار هیچ بخش و یا فردی عمل نمی‌کنم و علاوه‌بر انتصاب دو مدیر خانم در استانداری، به زودی تغییراتی نیز در بین فرمانداران شهرستان‌های استان به وجود خواهد آمد و در هر بخشی نیاز به چابک‌سازی باشد، مدیران تغییر خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: اعتماد یکی از مقوم‌های اتحاد است و اعتماد، مشارکت و رضایت سه ضلع آن محسوب می‌شود که برای جلب این اعتماد همه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم. همچنین باید ارتباط بهینه بین مردم و دولت برقرار شود؛ با اینکه مردم همواره در انتخابات و راهپیمایی‌ها حضور جدی دارند اما این دلیل نمی‌شود که ما به وظایف خود عمل نکنیم.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=75494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.