• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

سایه مشکلات بر سر جمعه‌بازار خرم‌دره

  • کد خبر : 75498
  • 19 دی 1397 - 10:33
سایه مشکلات بر سر جمعه‌بازار خرم‌دره

جابه‌جایی جمعه‌بازار خرم‌دره به مکان جدید نیز مشکلات این بازار روز را حل نکرده است. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، بازارهای محلی و هفتگی به دنبال گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت و نیازها، اهمیت خاص پیدا کرده‌اند و به صورت دائمی، فصلی،‌ هفتگی و زیارتی برگزار می‌شود که هر کدام از این بازارها آیین‌ها، آداب […]


جابه‌جایی جمعه‌بازار خرم‌دره به مکان جدید نیز مشکلات این بازار روز را حل نکرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، بازارهای محلی و هفتگی به دنبال گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت و نیازها، اهمیت خاص پیدا کرده‌اند و به صورت دائمی، فصلی،‌ هفتگی و زیارتی برگزار می‌شود که هر کدام از این بازارها آیین‌ها، آداب و رسوم خاص خود را دارند که بر اساس باورهای فرهنگی و مذهبی مردم منطقه استوار شده است که در روزهای هفته از شنبه‌بازار تا جمعه‌بازار به تعداد شهرها و بخش‌ها و حتی دهستان‌ها و مناطق مختلف برگزار می‌شود.

در جمعه‌بازارها هر چیزی که به ذهن‌تان خطور می‌کند عرضه می‌شود و به فروش می‌رسد. از وسایل دست‌دوم تا وسایل نو و جدید که همین تنوع سبب می‌شود این بازارها از جذابیت‌های ویژه‌ای برای مردم برخوردار باشد.  یکی از نقاطی که در استان زنجان همواره برای خرید مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، بازارهای روز است که این بازارها در اغلب شهرهای استان روزهای جمعه دایر می‌شود که در هر شهر نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

بازار روز که در شهرستان خرم‌دره با استقبال خوب مردم همراه است، روزهای جمعه دایر می‌شود اما با گذشت چند سال سابقه برگزاری این بازار، گویی مشکلات قصد ندارند دست از سر آن بردارند.  چند هفته‌ای است از جابه‌جایی جمعه‌بازار خرم‌دره به خیابان پرفسور نوحی می‌گذرد اما آن‌چنان که از زمزمه‌های مردم به گوش می‌رسد، خرم‌دره‌ای‌ها رضایت چندانی از محل جدید ندارند، زیرا انتقال جمعه‌بازار بدون انجام کارهای زیرساختی و فصل بارش به جای برطرف کردن مشکلات، بر حجم آن افزوده است.

در همین رابطه شهردار خرم‌دره به خبرنگار ایسنا گفت: شهرداری یکی از اعضای کمیته تنظیم بازار بوده و به عبارت دیگر شهرداری تنها متولی و تصمیم‌گیرنده تعیین محل مورد نظر نیست.

امیرهوشنگ نوری‌آرا با تاکید بر اینکه شهرداری نمی‌خواهد از بار این مسئولیت شانه خالی کند، زیرا ما هم به سهم خودمان مسئول هستیم، ادامه داد: بایستی بپذیریم شهرمان زیرساخت‌های لازم را در جهت راهبری درست این گونه مشکلات ندارد و این مسائل یک شبه حل نخواهد شد.

وی با عذرخواهی از شهروندان خرم‌دره‌ای، ادامه داد: طی روزهای اخیر برای حل این مشکل به طور ویژه با مساعدت فرمانداری در تلاش هستیم که امیدواریم به زودی حل و فصل شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=75498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.