• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

سهم استان از اجرای موسیقی صحنه‌ای ۱٫۱۶ درصد است

  • کد خبر : 75526
  • 24 دی 1397 - 15:34
سهم استان از اجرای موسیقی صحنه‌ای ۱٫۱۶ درصد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از اجرای موسیقی صحنه‌ای در کشور، ۱/۱۶ درصد است. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فاطمه کرباسی عصر دیروز در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان با استاندار زنجان، با اشاره به اینکه بر اساس سالنامه آماری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ […]


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از اجرای موسیقی صحنه‌ای در کشور، ۱/۱۶ درصد است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فاطمه کرباسی عصر دیروز در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان با استاندار زنجان، با اشاره به اینکه بر اساس سالنامه آماری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان زنجان با ۷۸ نمایش تولید شده رتبه ۲۹ کشوری را دارد، اظهار کرد: سهم استان زنجان در نمایش‌های تولید شده ۱٫۱۳ درصد است و در زمینه جشنواره‌های هنری نیز زنجان رتبه ۲۱ را دارد.

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان در اجرای صحنه‌ای موسیقی، با ۸۱ اجرا در رتبه ۲۴ قرار دارد، ادامه داد: در این زمینه سهم استان زنجان در کشور ۱٫۱۶ درصد است. همچنین زنجان با برگزاری ۴۳ نمایشگاه هنرهای تجسمی، رتبه ۲۳ کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه زنجان در  تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری، با ۳۸ آموزشگاه، رتبه ۲۷ را دارد، افزود: در تعداد هنرجویان نیز رتبه ۱۵ کشوری را داریم و این امر، نشان‌دهنده میزان علاقه‌مندی مردم زنجان به هنر موسیقی است.

کرباسی با اشاره به قرارگیری زنجان در ردیف آخر از نظر تعداد هنرستان هنرهای زیبا، تصریح کرد: زنجان فقط یک هنرستان پسرانه دارد و وجود ۷۹ هنرجو نیز باعث شده است که زنجان از این نظر در رتبه ۱۷ کشوری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به سهم پایین زنجان در تعداد سالن‌های سینما، یادآور شد: از نظر ظرفیت سالن سینما نیز با ۹۳۱ صندلی، در رتبه ۲۸ کشوری قرار داریم و فقط ۶ دهم درصد در این زمینه سهم داریم. همچنین زنجان در تعداد جشنواره سینمایی با احتساب یک جشنواره در ردیف آخر قرار دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=75526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.