• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

محور ابهر ـ قیدار؛ جاده‌ای با طعم مرگ

  • کد خبر : 75778
  • 27 بهمن 1397 - 21:10
محور ابهر ـ قیدار؛ جاده‌ای با طعم مرگ

جاده ارتباطی ابهر ـ قیدار یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های استان زنجان است. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، راه ارتباطی ابهر به قیدار به عنوان یک جاده شریانی تعریف شده که روزانه از حجم بالای تردد برخوردار است. این راه ارتباطی یکی از جاده‌هایی است که به لحاظ داشتن تردد بالا، روزانه شاهد تصادفات بالایی است، […]


جاده ارتباطی ابهر ـ قیدار یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های استان زنجان است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، راه ارتباطی ابهر به قیدار به عنوان یک جاده شریانی تعریف شده که روزانه از حجم بالای تردد برخوردار است. این راه ارتباطی یکی از جاده‌هایی است که به لحاظ داشتن تردد بالا، روزانه شاهد تصادفات بالایی است، تصادف‌هایی که تاکنون چندین خانواده را در سوگ عزیزان خود نشانده است.

به لحاظ قرارگیری چندین روستا در این مسیر، روزانه معلمان بسیاری که در روستاهای این مسیر قرار دارند، مجبور به تردد در این جاده مرگ هستند. بدون استثناء به صورت هفتگی شاهد انتشار اخباری در زمینه تصادف در این جاده هستیم، به طور مثال شب گذشته برخورد شدید دو وسیله نقلیه در جاده ابهر به قیدار یک کشته و دو مجروح بر جای گذاشت.

از مهم‌ترین دلایل حادثه‌خیز بودن این جاده می‌توان به حجم بالای تردد در این محور و عریض نبودن آن اشاره کرد که این موضوع حساسیت دو بانده کردن این جاده را دوچندان می‌کند. هر چند طی سالیان اخیر تعریض محور ارتباطی قیدار ـ ابهر و دوبانده کردن آن در دستور کار قرار گرفته است اما عملیات اجرایی به آن نحوی که باید، در این جاده صورت نگرفته است.

مسیر ۶۰ کیلومتری جاده قیدار ـ ابهر، مراکز شهرستان‌های خدابنده و ابهر را به هم متصل کرده است و از آنجایی که خدابنده پهناورترین شهرستان شمال‌غرب کشور و ابهر نیز پرجمعیت‌ترین شهرستان استان است، تعریض این جاده می‌تواند نفش بسیار موثری در ارتباطات این دو شهرستان داشته باشد.

در همین رابطه محمد عزیزی، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امکان کلنگ‌زنی هیچ پروژه جدیدی در کشور وجود ندارد، می‌گوید: علی‌رغم کمبود اعتبارات، همه تلاش خود را به کار بستیم تا کد ملی برای تعریض جاده ابهر به قیدار و تبدیل به جاده اصلی اخذ شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=75778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.