• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

سبد خالی مرغ‌فروشی‌ها و صف‌ طولانی مردم

  • کد خبر : 75862
  • 13 اسفند 1397 - 12:27
سبد خالی مرغ‌فروشی‌ها و صف‌ طولانی مردم

صبح امروز در مقابل استانداری زنجان شاهد تجمع فعالان صنف مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان به دلیل مشکلات موجود در نحوه توزیع و کمبود مرغ گرم در شهر زنجان بودیم. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، این فعالان نسبت به وضعیت توزیع مرغ گرم و نیز کمبود مرغ گرم در شهر زنجان اعتراض دارند؛ چراکه در شرایط […]


صبح امروز در مقابل استانداری زنجان شاهد تجمع فعالان صنف مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان به دلیل مشکلات موجود در نحوه توزیع و کمبود مرغ گرم در شهر زنجان بودیم.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، این فعالان نسبت به وضعیت توزیع مرغ گرم و نیز کمبود مرغ گرم در شهر زنجان اعتراض دارند؛ چراکه در شرایط موجود بخش بزرگی از بازار فروش خود را از دست داده‌اند و با توجه به اینکه فعالان این صنف آخرین حلقه زنجیره تولید و توزیع مرغ گرم هستند، مردم آنان را جزو متهمان این ماجرا می‌دانند.

در این رابطه، نایب‌رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: در حال حاضر ۷۰ روز است که مرغ گرم در زنجان به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب تنظیم بازار عرضه می‌شود اما آنچه مسلم است، از ابتدای اسفندماه به مشکل خورده‌ایم.

سیدناصر موسوی ادامه می‌دهد: قرار بود روزانه ۳۰ تن مرغ گرم به شهر زنجان اختصاص یابد، ولی در حال حاضر شاهد آن هستیم که برای مثال دو روز متوالی مرغ گرم به بازار تزریق نمی‌شود و پس از آن ۱۰ تن مرغ که بخش کمی از نیاز شهر زنجان است، به بازار تزریق می‌شود.

وی می‌افزاید: سازمان جهادکشاورزی به تعهد خود عمل نکرده و آنچه را که در رابطه با نیاز استان است، تامین نکرده است و از آنجایی که روزانه ۱۵۰ تن تولید مرغ زنده استان است و مصوبه این است که استان در ابتدا تغذیه شود و مابقی به استان‌‌های دیگر وارد شود و کشتارگاه‌ها نیز با خطر ورشکستگی مواجه هستند.

این مسئول با بیان اینکه فعالان این صنف با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند که علاوه‌بر خود افراد، خانواده‌های آنان را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است، اظهار می‌کند: مرغ زنده‌ای که به کشتارگاه‌ها وارد می‌شود به بازار عرضه می‌شود ولی میزان آن کم است و از روز گذشته نیز بازرسان در محل توزیع مرغ گرم حضور دارند ولی این اقدام نیز مشکلات موجود را حل نمی‌کند؛ چراکه مشکل در بخش توزیع خرد به مشتری نیست.

موسوی با اشاره به وجود ۲۵۰ فعال در صنف مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان، تصریح می‌کند: مصوبه ثبات قیمت در همه کشور و پایتخت اجرا نمی‌شود و مشکلی نیز وجود ندارد ولی پس از اجرای مصوبه تنظیم بازار در زنجان، کمبود این محصول به طور اساسی قابل مشاهده است.

نایب‌رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان، خاطرنشان می‌کند: پیشنهاد می‌شود مرغ گرمی که قرار است روزانه به بازار تزریق شود در برخی مکان‌های منتخب با نظارت توزیع شود و مابقی موارد با قیمت آزاد عرضه و تقاضا به همشهریان عرضه شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=75862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.