• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

رهبرانقلاب: امکانات بیشتری برای امداد به مناطق سیل‌زده گسیل شود/ سرلشکر باقری: نیروهای مسلح از آسیب دیدگان سیل پشتیبانی کامل کنند

  • کد خبر : 76014
  • 03 فروردین 1398 - 21:27
رهبرانقلاب:  امکانات بیشتری برای امداد به مناطق سیل‌زده گسیل شود/ سرلشکر باقری:  نیروهای مسلح از آسیب دیدگان سیل پشتیبانی کامل کنند

در پی حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران، رهبر انقلاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند امکانات بیشتری برای امداد به این مناطق گسیل شود. به گزارش مشرق، در پی حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران و نیاز مبرم سیل‌زدگان به کمک‌های نیروهای مسلح، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رئیس […]

رهبر

در پی حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران، رهبر انقلاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند امکانات بیشتری برای امداد به این مناطق گسیل شود.

به گزارش مشرق، در پی حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران و نیاز مبرم سیل‌زدگان به کمک‌های نیروهای مسلح، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند امکانات بیشتری برای امداد به این مناطق گسیل شود.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب: کمک‌های مردمی و ورود دستگاه‌های عمومی به امداد مردم وظیفه‌ای مهم است

متن دستور فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسمه تعالی
سردار سرلشکر باقری
رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح
برابر اطلاع، سیل زدگان دو استان شمالی نیاز مبرمی به کمک و امکانات نیروهای مسلح دارند. دستور فرمائید علاوه بر آنچه تاکنون در آن مناطق بکار گرفته شده است امکانات بیشتر برای امداد به آن مناطق گسیل نمایند. گزارش اقدام را بفرستید.
سید علی خامنه ای
۳ فروردین ۱۳۹۸

پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستادکل نیروهای مسلح مبنی بر ضرورت گسیل امکانات بیشتر به مناطق سیل زده استان‌های گلستان و مازندران، وی در ابلاغیه‌ای به فرماندهان سپاه، ارتش، ناجا و وزارت دفاع دستور داد علاوه بر کمک‌های انسانی، لجستیکی و بهداشتی که تا به حال انجام داده‌اند، در یک اقدام دقیق، همپوشانی شده و جهادی، حمایت‌های جامع و منسجم از آسیب دیدگان را تا زمان استقرار آرامش هموطنان عزیز ادامه دهند.

سرلشکر باقری در همین راستا امیر سرلشگر عطاالله صالحی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را در رأس یک هیأت از فرماندهان عالیرتبه به منظور فرماندهی صحنه و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین نیروهای لشکری و کشوری به مناطق سیل زده اعزام کردند.


بارش شدید باران ۲۸ و ۲۹ اسفند ۹۷ در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.


سرریز آب سدهای گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.


تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش برای کمک و امدادرسانی به ساکنان مناطق سیل‌زده بسیج شده‌اند. منبع: دفتر مقام معظم رهبری

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=76014

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.