• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

حضرت علی اکبر(ع)؛ اسوه جاویدان جوانان امروز و فردا

  • کد خبر : 76155
  • 30 فروردین 1398 - 9:45
حضرت علی اکبر(ع)؛ اسوه جاویدان جوانان امروز و فردا

رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره گفت: حضرت علی‌اکبر یکی از اسوه‌های جاویدان برای امروز و فرداهاست، حق‌طلبی، شجاعت، شرافت، محبت، هوشیاری، بخشندگی و دیگر ویژگی‌های نیکوی او، پیش از آنکه در کربلا روایت شوند، بارها بر زبان دوست و دشمن جاری شده است. حمدالله مرادی، رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از […]


رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره گفت: حضرت علی‌اکبر یکی از اسوه‌های جاویدان برای امروز و فرداهاست، حق‌طلبی، شجاعت، شرافت، محبت، هوشیاری، بخشندگی و دیگر ویژگی‌های نیکوی او، پیش از آنکه در کربلا روایت شوند، بارها بر زبان دوست و دشمن جاری شده است.

حضرت علی اکبر(ع)؛ اسوه جاویدان جوانان امروز و فردا

حمدالله مرادی، رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اسوه‌ها و قهرمانان نهضت بزرگ اسلامی، هیچ گاه کم نبوده و نیستند. هر چه این اسوه‌ها کامل‌تر، متعالی‌تر، خدایی‌تر و آسمانی ‌تر باشند، راه روشن‌تری از هدایت، پاکی و ایمان در برابر جوانان قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه علی‌اکبر امام حسین(ع ) یکی از اسوه‌های جاویدان برای امروز و فرداهاست، گفت: حق طلبی، شجاعت، شرافت، محبت، هوشیاری، بخشندگی و دیگر ویژگی‌های نیکوی او، پیش از آنکه در کربلا روایت شوند، بارها بر زبان دوست و دشمن جاری شده است.
رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره ادامه داد: چنین پشتوانه بی‌نظیر و پر افتخاری، دل گرمی‌های فراوانی برای جوانان امروز پدید می‌آورد دل گرمی‌هایی که هر آزاد اندیشی را به پیروی از علی اکبر (ع) فرا می‌خواند .
وی اظهار کرد: شایستگی‌های علی اکبر(ع) به اندازه‌ای است که کینه‌توزترین دشمنان را به اقرار وامس‌دارد تا جایی که «معاویه و چند تن از نزدیکانش در مجلسی گرد هم نشسته بودند که معاویه پرسید: چه کسی شایسته‌ترین فرد برای پیشوایی مردم است؟ اطرافیان گفتند: خود شما . معاویه گفت: نه، علی بن الحسین بن علی (ع) از همه لایق تر است  جد او رسول خداست  او شجاعت بنی‌هاشم، سخاوت بنی‌‌امیه و زیبایی بنی‌ثقیف را به ارث برده است.»
وی بیان کرد: آنچه سعادت آدمی را رقم می‌زند، جز حقیقت نیست و حضرت علی‌اکبر (ع) الگوی هر جوان حقیقت جوست. انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=76155

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.