• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

باید در سایه پیشرفت در علوم جدید اقتصادمان را سامان دهیم‏/ با خام فروشی تنها مردم‌مان را فقیرتر می‌کنیم

  • کد خبر : 76318
  • 09 اردیبهشت 1398 - 21:58
باید در سایه پیشرفت در علوم جدید اقتصادمان را سامان دهیم‏/ با خام فروشی تنها مردم‌مان را فقیرتر می‌کنیم

استاد دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر توجه به اقتصاد دانش بنیان گفت: باید در سایه پیشرفت در علوم جدید اقتصادمان را سامان دهیم. نبض سحر: محمدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اقتصاد ما باید با نگاه به درون اقتصادی پایا و پویا باشد، اظهار کرد: منظور مقام معظم رهبری […]

باید در سایه پیشرفت در علوم جدید اقتصادمان را سامان دهیم‏/ با خام فروشی تنها مردم‌مان را فقیرتر می‌کنیم

استاد دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر توجه به اقتصاد دانش بنیان گفت: باید در سایه پیشرفت در علوم جدید اقتصادمان را سامان دهیم.

نبض سحر: محمدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اقتصاد ما باید با نگاه به درون اقتصادی پایا و پویا باشد، اظهار کرد: منظور مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی اقتصاد توام با رشد است.

وی افزود: هرکسی در هرجای کشور باید آستین‌هایش را برای اقدام و حمایت عملی از اقتصاد و تولید بالا بزند، اگر همه نگاه ما به بیرون از مرزها بوده و یا نگاه سیاسی به اقتصاد داشته باشیم، ممکن است کشور دچار خسران شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی قزوین با بیان اینکه باید در کمتر از ۱۰ حرفه صنعتی فعالیت اساسی داشته باشیم، تصریح کرد: اکنون ما در بین از ۲۰۰ حرفه صنعتی فعالیت داریم که به نفع کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از حرفه‌های مزیت‌دار ما برای زیرساخت صنعتی نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع تبدیلی است، عنوان کرد: معدن و فرآوری معدنی نیز باید مورد جه قرار گیرد، در حوزه آی تی و آی سی تی نیز باید با تامین زیرساختها بهره‌های لازم را ببریم.

خان‌محمدی با بیان اینکه باید در سایه علوم جدید به پیشرفت‌هایی برسیم تا بتوانیم اقتصادمان را سامان دهیم، گفت: اگر ما در علوم جدید موفق شویم حداقل برای یک قرن رفاه مردم ایران تامین می‌شود‏.

نماینده سابق مردم ابهر و خرمدره در مجلس با اشاره به اینکه بنده ۲۰ سال قبل گفتم که در علم نانو تنها در یک بخش ‏سرمایه‌گذاری کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه چون علم کشور تازه درگیر نانو می‌شد، هرکسی ‏با هرگوشه نانو فعالیت کرد مورد تشویق دولت قرار گرفت و ما نتوانستیم توفیق زیادی کسب ‏کرده و برای کشور ارزآوری کنیم.‏

استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه خام فروشی عایدی برای کشور ندارد، تصریح کرد: با ‏خام فروشی مردم فقیرتر شده و عده‌ای هر روز سرمایه‌دارتر خواهند شد و به عبارتی اموال ‏بیت المال عادلانه بین مردم توزیع نمی‌شود.‏

وی با تاکید بر اینکه کابینه اقتصادی دولت باید غیرسیاسی باشد، عنوان کرد: کابینه اقتصادی دولت باید برپایه علم و تجربه باشد تا بتوانند با آماده کردن زیرساختها کشور را بر روی ریل پیشرفت قرار دهند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=76318

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.