• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
13

ابهربافت، جان دوباره می‌گیرد

  • کد خبر : 76351
  • 10 اردیبهشت 1398 - 22:57
ابهربافت، جان دوباره می‌گیرد

رئیس کمیسیون‌ حقوقی شورای شهر هیدج گفت: با مرتفع شدن مشکلات، ابهربافت جان دوباره می‌گیرد . به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، هیدج شهری کوچک با مردمانی سخت‌کوش و توانمند است که آوازه توانمندی آن‌ها در حوزه‌های مختلف از بوجاری‌هایی که قیمت حبوبات کشور را تعیین می‌کنند تا صنعت کفش در جای‌جای وطن عزیزمان پیچیده است  […]


رئیس کمیسیون‌ حقوقی شورای شهر هیدج گفت: با مرتفع شدن مشکلات، ابهربافت جان دوباره می‌گیرد .

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، هیدج شهری کوچک با مردمانی سخت‌کوش و توانمند است که آوازه توانمندی آن‌ها در حوزه‌های مختلف از بوجاری‌هایی که قیمت حبوبات کشور را تعیین می‌کنند تا صنعت کفش در جای‌جای وطن عزیزمان پیچیده است  اما در کنار همه این مزایا جوانان شهر هیدج به ویژه جوانان تحصیل کرده نیز به مانند سایر شهرهای کشور با مشکلاتی در زمینه اشتغال دست و پنجه نرم می‌کنند .

دو دهه قبل شرکتی در هیدج راه‌اندازی شد که نور امید را در دل هیدجی‌ها و مردم شهرهای اطراف برای نجات جوانان بیکار روشن کرد نوری که متاسفانه دوام چندانی نداشت. ابهر بافت نامی آشنا برای مردمان این منطقه است. کارخانه‌ای عظیم که قرار بود به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های نساجی کشور تبدیل شود. این کارخانه در ورودی شهر هیدج واقع شده است؛ کارخانه‌ای که چرخ‌هایش نمی‌چرخد و صدای تلاش کارگران و تولید از آن به گوش نمی‌رسد.

این کارخانه عظیم به مساحت ۲۰ هکتار علی‌رغم واقع شدن در بهترین موقعیت مکانی از نظر دسترسی نزدیک به جاده ترانزیت، آزادراه و خطوط راه‌آهن، برخورداری از ۵ هکتار سالن تولید و بهره‌مندی از همه زیرساخت‌ها از جمله دو حلقه چاه عمیق، برق فشار قوی، خطوط تلفن و ایستگاه تقویت فشار گاز غریبانه‌ای در گوشه‌ای از این شهر خاک می‌خورد .

در ابتدای احداث و تاسیس پیش‌بینی می‌شد این واحد تولیدی به یکی از بزرگ‌ترین واحدهای پارچه‌بافی تبدیل شود اما با گذشت بیش از ۲۵ سال از راه‌اندازی آن نه تنها کم‌ترین نقش و تاثیری در ایجاد اشتغال برای جوانان شهر هیدج و منطقه ایفا نکرد، بلکه به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های مردم و مدیران هیدج تبدیل شد، دغدغه‌ای که مسئولان استانی و شهرستانی را به چالش کشید تا جایی که خبرهای خوشی از این شرکت به گوش می‌رسد .

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده است خبرها حکایت از دمیده شدن خون تازه در رگ‌های این شرکت و روشن شدن جرقه امید در دل جوانان بیکار این شهر دارد .

در همین رابطه، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر هیدج به خبرنگار ایسنا، می‌گوید: با توجه به همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و پیگیری‌های ۲۰ ماهه و جلسات مختلف کارشناسی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ملی دغدغه‌مندان و حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی مشکل تعطیلی و بلاتکلیفی شرکت مذکور طی جلسه مشترک با سرمایه‌گذار مرتفع شد.

عباس عسگری اظهار می‌کند: این شرکت در آینده نزدیک در فاز اول با ظرفیت اشتغال ۱۵۰۰ نفر راه‌اندازی خواهد شد که با راه‌اندازی آن شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر شهر هیدج و استان زنجان خواهیم بود.

وی تصریح می‌کند: مجموعه شهرداری به‌عنوان تسهیل‌کننده در کنار سرمایه‌گذاران جدید ابهر بافت خواهد بود .

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=76351

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.