• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
7

نبود درآمد پایدار، مشکل اصلی شهرداری خرم‌دره

  • کد خبر : 76401
  • 23 اردیبهشت 1398 - 9:02
نبود درآمد پایدار، مشکل اصلی شهرداری خرم‌دره

شهردار خرم‌دره گفت: نبود درآمد پایدار، مشکل اصلی شهرداری خرم‌دره است. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، امیرهوشنگ نوری‌آرا در نشست خبری بر شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به عنوان رکن اصلی رسالت مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: مدیریت یک شهر بحث پیچیده و فنی است و گستردگی زیادی دارد. وی، رسانه را نماد زنده بودن و […]


شهردار خرم‌دره گفت: نبود درآمد پایدار، مشکل اصلی شهرداری خرم‌دره است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، امیرهوشنگ نوری‌آرا در نشست خبری بر شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به عنوان رکن اصلی رسالت مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: مدیریت یک شهر بحث پیچیده و فنی است و گستردگی زیادی دارد.

وی، رسانه را نماد زنده بودن و پویایی جامعه و اصحاب رسانه را دیده‌بانان و ناظران جامعه دانست و تاکید کرد: هدف ما پاسخ‌گویی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و از اصحاب رسانه تقاضا داریم هم‌زمان با انتقال انتقادات، اقدامات انجام شده را نیز اطلاع‌رسانی کنند.

نوری‌آرا با تاکید بر اینکه مدیر یک مجموعه موظف به پاسخ‌گویی در قبال شهروندان است، گفت: انتظار داریم در بحث یادآوری و آموزش وظایف شهروندی همچون پرداخت عوارض و جلب مشارکت مردمی در ساختن شهر نیز آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه از انتقادات و پیشنهادات سازنده استقبال می‌کنیم، ادامه داد: انتقادات سبب می‌شود تیزبینانه‌تر و با دقت عمل بیشتری عمل شود اما از طرفی در انتقادات وارده باید آن روی سکه را نیز دید و یک‌طرفه موارد را منتقل نکرد، تا شهر مسیر واقعی توسعه خود را پیدا کند.

نوری‌آرا با تاکید بر اینکه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری نیاز اصلی جهت آبادانی شهر است، بیان کرد: از جمله منابع ایجاد درآمد پایدار پروژه برج شهروند است که یک مجتمع تفریحی، تجاری و فرهنگی است و پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است. همچنین زمین موتوری شهرداری نیز در صورت تکمیل و بهره‌برداری بخش اعظمی از نیازهای شهرداری را حل و فصل خواهد کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد شهرداری خرم‌دره حیاط خلوت کسی باشد، تصریح کرد: به هیچ عنوان خارج از چارچوب قانون و ضوابط به کسی اجازه نخواهیم داد شهرداری را تحت فشار جهت اعمال خواسته خود بگذارد و تا جایی که دست‌مان باز است، نیروها را پایش کرده و کسانی که در مسیر خدمت نیستند، جایی در شهرداری ندارند.

شهردار خرم‌دره به بحث راه‌اندازی سامانه جامع شهرسازی و ساماندهی بایگانی پرونده‌ها گریزی زد و گفت: طبقه همکف شهرداری نیز در راستای تکریم ارباب‌رجوع و تسریع در انجام امور در حال بازسازی است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

نوری‌آرا به تعیین تکلیف پارک بانوان در همین سال و تغییر جایگاه زباله به جایی که از استانداردهای لازم مانند فاصله از شهر، نبودن در مسیر باد و بالادست اراضی کشاورزی نبودن است، اشاره کرد و گفت: در کنار همه موارد یاد شده اقدام به ترغیب توسط اهالی رسانه جهت جلب مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و … غیرقابل انکار است.

در ادامه این نشست، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌دره نیز اظهار کرد: برای احداث پروژه بزرگ پارک آبی گام‌های اولیه با خرید زمین با کاربری ورزشی و حتی اخذ پروانه ساخت و پرداخت هزینه‌های مرتبط آغاز شد و همه مراحل زیر نظر مهندسان مشاور انجام گرفت و هزینه همه مراحل تاکنون به صورت شخصی انجام شده است.

غلامرضا کلانتری تصریح کرد: باتوجه به تخمین هزینه ساخت نهایی نیاز به تسهیلات دولتی جهت تکمیل پروژه وجود دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=76401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.