• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

ماه رمضان فرصتی برای خویشتن داری وتقویت فضائل اخلاقی است

  • کد خبر : 76408
  • 29 اردیبهشت 1398 - 10:39
ماه رمضان فرصتی برای خویشتن داری وتقویت فضائل اخلاقی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت بندگی و رشد فضائل اخلاقی است. حجت الاسلام اسلام مردانی ظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت بندگی و رشد فضائل اخلاقی و اثبات بندگی خدا است و خداوند فرموده که در این ماه درهای برکت و رحمت […]


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت بندگی و رشد فضائل اخلاقی است.

حجت الاسلام اسلام مردانی ظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت بندگی و رشد فضائل اخلاقی و اثبات بندگی خدا است و خداوند فرموده که در این ماه درهای برکت و رحمت او به سوی بندگان بیش از پیش گشوده است.

وی یکی از ویژگی‌های ماه رمضان را تهذیب و صیقل روح انسان دانست و افزود: رمضان روح انسان‌ها را لطیف، خدایی و آسمانی می‌کند، در این مهمانی معنوی برندگان واقعی کسانی هستند که از امتیازاتی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده است، بهترین بهره‌ها را ببرند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره تصریح کرد: ماه رمضان ماه رحمت و آمرزش، خودسازی، عبادت و رستگاری است و ما باید در این ماه با روزه‌داری و تمرین خویشتن‌داری به پرورش هر چه بهتر روح و جانمان بپردازیم تا جان و دل را از آلودگی‌ها، ناپاکی‌ها و گناهانی که طی سال مرتکب شده‌ایم پاک‌سازی و تطهیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه تقویت فضائل اخلاقی و دوری از رذائل است، تصریح کرد: در حقیقت روزه‌داری و توجه به بعد معنوی زندگی نقش مهمی در ایجاد و تقویت روحیه تقوا و پرهیزکاری دارد و به‌عنوان عامل بازدارنده قوی، انسان را از انواع گناه و معصیت بازمی‌دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انسان با روزه گرفتن و دوری از ارتکاب گناه به حدی از تقوا و معنویت می‌رسد که در همه حال خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود دیده و حتی از اندیشه و فکر گناه هم دوری می‌کند که این اوج بندگی و اخلاص روزه‌دار است و از برکات ماه مبارک رمضان هم به شمار می‌رود.

حجت الاسلام مردانی اظهار داشت: انسان روزه‌دار مخلص در ماه رمضان با کنترل خشم و پرهیز از گناه، کنترل زبان و چشم به تقویت اراده و خویشتن‌داری خود پرداخته و با کنار گذاشتن رذائل اخلاقی و حرکت به سمت فضایل اخلاقی به خودسازی و حرکت به‌سوی کمال می‌پردازد؛ به همین دلیل باید این فرصت ذی‌قیمت را قدر دانسته و از آن برای تقویت بعد معنوی و اعتقادی خود استفاده کنیم.

وی به برنامه های سپاه ناحیه خرمدره درطول ماه مبارک رمضان اشاره وخاطرنشان کرد : جلسات تفسیر قرآن کریم برای کارکنان وسربازان ،محفل انس با قرآن،برگزاری جلسات اخلاقی وبصیرتی بخشی از این برنامه هاست.

حجت الاسلام مردانی افزود: امید است با استعانت از این ماه عزیز و هدیه این ماه یعنی قرآن کریم بتوانیم با برگزاری کلاسهای تربیتی و دینی قدمی بس کوچک برای ترویج این مهم برداریم.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=76408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.