• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

تقلیل آب، کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است

  • کد خبر : 76570
  • 11 تیر 1398 - 11:10
تقلیل آب، کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: تقلیل آب، کشاورزان خرم‌دره‌ای را با مشکل مواجه کرده است. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت محمدی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار و مدیران کل استانی در مجموعه کشت و صنعت خرم‌دره برگزار شد، اظهار کرد: روزانه ۱۳۵ تن شیر […]


فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: تقلیل آب، کشاورزان خرم‌دره‌ای را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت محمدی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار و مدیران کل استانی در مجموعه کشت و صنعت خرم‌دره برگزار شد، اظهار کرد: روزانه ۱۳۵ تن شیر در کشت و صنعت خرم‌دره تولید می‌شود که از لحاظ کیفیت در سطح کشور جزو بی‌نظیرترین شیرها است.

وی با اشاره به مشکل آب پیش آمده برای مجموعه کشت و صنعت، ادامه داد: این مشکل در حالی است که این مجموعه در بحث مصرف آب اقتصادی شده و به لحاظ برخورداری از مجهزترین سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار استانداردهای مصرف کاملا رعایت می‌شود.

محمدی با اشاره به واردات سالانه ۴ میلیارد دلار دانه روغنی به کشور، تصریح کرد: قسمت اعظمی از دانه‌های روغنی کلزای استان در کشت و صنعت خرم‌دره تولید می‌شود که برای بی‌نیازی از واردات باید به این‌مجموعه توجه ویژه شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان طی سال‌های اخیر بحث آب است، اضافه کرد: به طور میانگین ۲۵ درصد امسال در برخی از حوزه‌ها آب‌های کشاورزی تقلیل داده شده است که این امر در کنار سرمازدگی روی داده در اوایل سال بر مشکلات کشاورزان افزوده و معیشت آن‌ها را با خطر مواجه ساخته است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه روستای سوکهریز خرم‌دره سالانه ۴۰۰۰ تن تولید کشمش و تیزاب دارد، بیان کرد: الفبای تامین اقتصاد این روستاییان تامین آب است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=76570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.