• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

۱۶ نقطه بیت کوین در استان زنجان کشف شد

  • کد خبر : 76582
  • 17 تیر 1398 - 10:32
۱۶ نقطه بیت کوین در استان زنجان کشف شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به شناسایی نقاط بیت کوین در زنجان گفت: در حال حاضر ۱۶ نقطه بیت کوین در استان زنجان کشف شد. به گزارش موج رسا; علیرضا علیزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار باعث شده تعدادی از افراد وارد […]

16 نقطه بیت کوین در استان زنجان کشف شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به شناسایی نقاط بیت کوین در زنجان گفت: در حال حاضر ۱۶ نقطه بیت کوین در استان زنجان کشف شد.

به گزارش موج رسا; علیرضا علیزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار باعث شده تعدادی از افراد وارد این کار شوند و از این طرق سود بیشتری را داشته باشند اظهار کرد: یک سری از افراد و شرکت‌ها سالیان سال از این روش برای سود بیشتر استفاده می‌کردند و این روند در دنیا بوده و در کشور ما نیز این روند وجود داشته است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تا به امروز به دلیل افزایش زیاد قیمت ارز نسبت به ریال و همچنین ارزان بودن انرژی نسبت به سایر مناطق دنیا موضوع بیت کوین در کشور بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان افزود: در این مدت بیت کوین رشد بیشتری در کشور داشته و استان زنجان یکی از پیشروترین استان در شناسایی کشف و اقدام است.

وی با اشاره به اینکه چندین ماه قبل نسبت به شناسایی این افراد در سطح استان اقدام شده در حالی که در خیلی از استانها این اقدام هنوز انجام نشده است.

علیزاده خاطر نشان کرد: قسمت اعظمی از نقطه بیت کوین در استان شناسایی شده ولی استان زنجان جزو بزرگترین استفاده کنندگان از بیت کوین نیست.

وی با بیان اینکه در خیلی از استانها نقاط بیت کوین زیادی وجود دارد که شناسایی نشده است افزود: استانهایی که انشعاب مخفف زیاد دارند مانند کشاورزی، صنعتی، مدارس و غیره که انشعاب رایگان و کم هزینه دارند بیت کوین زیاد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان خاطر نشان کرد: ۱۶ نقطه اساسی بیت کوین که خیلی درشتانه بودند شناسایی و اقدام اساسی در این راستا انجام شده و تعداد زیادی از صنایع که از این راه استفاده می‌کردند تعطیل شده است.

وی بیان کرد: پیشنهاد وزارت نیرو برای مقابله با نقاط بیت کوین شناسایی شده این است که نرخ برق آنها را با نرخ صادراتی حساب کنند.

علیزاده افزود: کل میزان باری که در بیت کوین کشف کردیم حدود ۴ مگاوات هست که این میزان مصرف انرژی یک کارخانه روی است.

وی عنوان کرد: در سطح ملی خیلی‌ها این روند را افزایش ارز آوری به کشور و دور زدن تحریم‌ها می‌دادند و ما هم موافق این هستیم و با مقرراتی که جاری خواهد شد همه بتوانند به صورت اصولی و درست از این کار اگر لازم است به عنوان صنعت در کشور معرفی شود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان بیان کرد: اکیپ‌های ویژه‌ای در تمامی شهرستانها استقرار کردیم که نظارت می‌کنند و محل‌هایی که اجازه ورود نداریم اقدام به اخذ مجوز برای بازدید از محل کردیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود کنتورهای هوشمند شناسایی نقاط بیت کوین کار سختی نیست افزود: هر صنعت و یا مشترکی که مصرفشان جهشی بوده رصد می‌شود و آنهایی که مشکوک بوده را شناسایی کردیم و بازدید میدانی انجام می‌شود.

علیزاده عنوان کرد: این ۱۶ مورد شناسایی شده با تعرفه مربوطه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه قبض آنها بود که به صورت آزاد حساب میزان قبض آنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صادر و میزان مبلغ نیز از آنها اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه این نقاط شناسایی شده اکثرا صنعتی هستند افزود: چند مورد از این تعداد نیز کشاورزی بودند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان افزود: گاوداریها و مرغداریهای متروکه و حتی برخی از صنایع در کنار فعالیت‌های صنعتی بخشی را اجاره دادند که بحث بیت کوین را انجام می‌دهند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=76582

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.