• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

راه‌اندازی اشتغال خانگی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته

  • کد خبر : 76676
  • 02 مرداد 1398 - 10:18
راه‌اندازی اشتغال خانگی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات برای اشتغال خانگی، شغل‌های موثر و مناطق کمتر توسعه یافته در  اولویت باشد . به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی صبح امروز در کارگروه مشترک اشتغال استان، با تاکید بر این‌که راهبردها و سیاست‌های «سند کار شایسته» باید بومی‌سازی شود، اظهار کرد: باید […]


عکس از: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات برای اشتغال خانگی، شغل‌های موثر و مناطق کمتر توسعه یافته در  اولویت باشد .

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی صبح امروز در کارگروه مشترک اشتغال استان، با تاکید بر این‌که راهبردها و سیاست‌های «سند کار شایسته» باید بومی‌سازی شود، اظهار کرد: باید بدانیم که راجع به موضوع اشتغال زنان و گفت‌وگوی اجتماعی چه اقداماتی قرار است که انجام دهیم‌؛ در واقع کمیته رصد اشتغال از جمله اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی باید این سند را مدنظر قرار داده و در رابطه با اقداماتی که قرار است طی امسال عملیاتی شود، گزارش ارائه دهد .

استاندار زنجان با بیان این‌که کمیته رصد اشتغال باید مردم را در جریان آزمون ترانسفو و استخدام ۱۵۰ نفر بومی، همچنین سرنوشت مصاحبه با ۴۵۰ نفر برای استخدام در البرز ناب آرش قرار دهد، ادامه داد: در خصوص موضوع پسماند، همان ۴۰ پروژه‌ای که در دست داریم خوب است. فقط باید حتما با تکیه بر جوانان باشد و پروژه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان مدنظر قرار گیرد؛ در واقع، کمیته رصد اشتغال باید این مسئله را بررسی کند تا در نهایت پس از تایید از جانب سه کمیته، مصوب و عملیاتی شود .

وی با تاکید بر این‌که در خصوص اشتغال خانگی و پرداخت تسهیلات، بانک‌ها حتما با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی هماهنگ باشند، افزود: آماری که ارائه می‌شود باید کاملا صحیح و منطبق با یکدیگر باشد. در حوزه فناوری اطلاعات نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی برای بهبود شرایط، باید هیئت اندیشه‌ورزی ایجاد شود و به همه سئوالات پاسخ دهد .

حقیقی تصریح کرد: این‌که برخی تصور می‌کنند «فناوری اطلاعات» برای نابودی مشاغل آمده است، ناشی از فرهنگ اشتباه است؛ در واقع «فناوری اطلاعات» مشاغل را هوشمند، نوین و پرسرعت می‌کند و حتی ممکن است که تعداد نیروهای انسانی نسبت به شیوه‌های سنتی افزایش یابد، بنابراین در گام اول «فرهنگ‌سازی» و در گام دوم «آموزش» باید مدنظر قرار گیرد .

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: زنجانی‌ها در کشورهای پیشرفته صاحب فناوری هستند ولی این‌که چرا از علم‌شان چیزی به زنجان نمی‌رسد جای سئوال دارد. باید دنبال راهکاری باشیم تا از توانمندی این افراد بهره‌مند شویم. در این راستا باید گروه کارشناسی راه‌اندازی و عملیاتی شود تا به تدریج مشاغل سنتی جای خود را به مشاغلی با قالب فناوری اطلاعات بدهد .

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=76676

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.